Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół
W maju br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciły TV Disco, ITV i Viva Polska.
Udział naziemnego kanału Polo TV w maju 2015 roku wyniósł 0,91 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 24,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się także nadająca naziemnie Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 25 proc. do 0,45 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni udział w maju br. uplasował się na poziomie 0,18 proc., tyle samo ile w maju 2014 roku, gdy kanał startował. Tuż za pierwszą trójką uplasował się kanał 4fun.tv, który rok wcześniej był piąty. Jego udział jednak zmalał o 6,25 proc. do poziomu 0,15 proc.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, której udział poszedł do góry do 0,07 proc. Kanał ten awansował z miejsca dziewiątego na szóste.
Największy spadek, wynoszący aż 75 proc., zanotował zaś kanał TV.Disco, który w zeszłym miesiącu miał zaledwie 0,02 proc. udziału. Kanał spadł z pozycji 8. na 13. Stacja ta w lutym br. zrezygnowała z klipów disco polo na rzecz zagranicznej muzyki tanecznej, zmieniła też logo (więcej na ten temat).
Duże spadki w maju br. zaliczyły też stacje ITV (o 60 proc.) oraz Viva Polska, która od lutego br. gra zdecydowanie więcej muzyki niż w zeszłym roku, gdy na jej antenie królowały programy rozrywkowe (dowiedz się więcej). Mimo tej zmiany jej udział spadł o 47 proc.
Na ostatnim miejscu znalazł się kanał Muzo.tv, którego średnia widownia minutowa w maju br. wyniosła 1 035 osób. Miała ona w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału w rynku.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|||
maj 2015 |
maj 2014 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
Polo TV |
56 912 |
0,91% |
43 929 |
0,73% |
Eska TV |
28 117 |
0,45% |
36 129 |
0,60% |
Disco Polo Music |
11 126 |
0,18% |
10 752 |
0,18% |
4fun.tv |
9 332 |
0,15% |
9 772 |
0,16% |
VIVA Polska |
5 523 |
0,09% |
10 042 |
0,17% |
Kino Polska Muzyka |
4 632 |
0,07% |
2 984 |
0,05% |
Stars.tv |
4 201 |
0,07% |
6 035 |
0,10% |
ITV |
2 724 |
0,04% |
5 772 |
0,10% |
Power TV |
2 363 |
0,04% |
- |
- |
Vox Music TV |
2 064 |
0,03% |
- |
- |
VH 1 |
1 943 |
0,03% |
2 206 |
0,04% |
mjuzik.tv |
1 778 |
0,03% |
2 320 |
0,04% |
TV.Disco |
1 509 |
0,02% |
4 843 |
0,08% |
Muzo.tv |
1035 |
0,02% |
- |
- |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w maju br. liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 31,86 proc., wyniósł 1,49 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (0,84 proc. udziału, w dół o 22,22 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do Disco Polo Music, które przed rokiem było piąte (0,31 proc.; do góry o 6,90 proc.).
Największym wzrostem (o 44,44 proc. do 0,13 proc.) również i tutaj pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka. Z kolei najwięcej (64,29 proc.) straciło TV.DISCO - jego wynik spadł do 0,05 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|||
maj 2015 |
maj 2014 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
Polo TV |
36 849 |
1,49% |
27 440 |
1,13% |
Eska TV |
20 783 |
0,84% |
25 997 |
1,08% |
Disco Polo Music |
7 643 |
0,31% |
6 919 |
0,29% |
4fun.tv |
6 771 |
0,27% |
7 469 |
0,31% |
VIVA Polska |
4 026 |
0,16% |
7 449 |
0,31% |
Kino Polska Muzyka |
3 326 |
0,13% |
2 288 |
0,09% |
Stars.tv |
3 180 |
0,13% |
4 176 |
0,17% |
Power TV |
1 821 |
0,07% |
- |
- |
Vox Music TV |
1 546 |
0,06% |
- |
- |
mjuzik.tv |
1 538 |
0,06% |
1 804 |
0,07% |
ITV |
1 417 |
0,06% |
3 270 |
0,14% |
VH 1 |
1 251 |
0,05% |
1 767 |
0,07% |
TV.Disco |
1 216 |
0,05% |
3 373 |
0,14% |
Muzo.tv |
908 |
0,04% |
- |
- |
Dołącz do dyskusji: Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół