Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio za 425 tys. zł kupili resztę udziałów Digital Avenue
50 proc. udziałów Digital Avenue sp. z o.o. (to wydawca serwisów Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm) zostało kupione przez Jerzego Szulwica i Grzegorza Wanio od spółki Digital Avenue SA za 425 tys. zł. Menedżerowie pod koniec sierpnia br. przejęli już 50 proc. udziałów firmy.

Sprzedaż przez Digital Avenue SA pozostałych 50 proc. udziałów Digital Avenue sp. z o.o. stanowi wcześniejszą realizację umowy inwestycyjnej zawartej w sierpniu br.
Zapisano w niej, że jeśli Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio zdecydują się na kupno tych udziałów w ciągu najbliższego roku, zapłacą 500 tys. zł, a jeśli w ciągu kolejnego roku - 700 tys. zł. Mogli też zdecydować się na przejęcie połowy tych walorów w ciągu roku za 250 tys. zł i połowy później za 350 tys. zł.
Digital Avenue z o.o. to zorganizowana część spółki Digital Avenue SA notowanej na warszawskiej giełdzie. Należą do niej serwisy lifestylowe Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm.
W maju ub.r. Digital Avenue zaczęła rozmowy dotyczące sprzedaży jej zorganizowanej części przedsiębiorstwa tureckiej spółce Onedio Bilisim Yazilim Medya Teknoloji Sanayi ve Ticaret. Na początku września umowę z wydawcą na obsługę reklamową jego serwisów wypowiedziała sieć Ströer Digital Media. W październiku ub.r. zmienił się prezes Digital Avenue - Piotra Bocheńczaka zastąpił Mariusz Obszański, jeden z głównych akcjonariuszy spółki.
Wraz z zawarciem umowy inwestycyjnej Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio zobowiązali się pożyczyć Digital Avenue sp. z o.o. 240 tys. zł, a Szulwic został prezesem firmy. Za pierwsze 50 proc. jej udziałów zapłacili 60 tys. zł.
Digital Avenue ze spadkiem wpływów i wzrostem straty
W trzecim kwartale firma Digital Avenue SA zanotowała jedynie 4,9 tys. zł wpływów sprzedażowych i 40 tys. zł straty netto, wobec 262,8 tys. zł przychodów i 32,4 tys. zł straty rok wcześniej. W ujęciu trzech kwartałów jej wpływy zmalały rok do roku z 832,7 do 270,5 tys. zł, a strata netto wzrosła z 75,5 do 253,4 tys. zł.
W środę na koniec sesji giełdowej kurs giełdowy Digital Avenue SA wynosił 15 groszy, co daje kapitalizację spółki w wysokości 1,91 mln zł. Firma jest notowana na rynku giełdowym NewConnect od 12 lat.
Jerzy Szulwic z doświadczeniem w wydawnictwach
Kim są nowi właściciele Digital Avenue? Grzegorz Wanio to prawnik, pracuje jako partner zarządzający w kancelarii Everberg. Specjalizuje się w doradztwie prawno-biznesowym w zakresie przejęć i fuzji.
Jerzy Szulwic jest związany z branżą mediów od ponad 20 lat. W latach 1995-1997 był dyrektorem zarządzającym Hearst Marquard Publishing, a w latach 1998- 2009 pracował w Wydawnictwie Bauer, jako dyrektor wydawniczy i wiceprezes odpowiadał za trzy segmenty prasy, w tym wprowadzanie nowych tytułów.
Potem był m.in. prezesem Wydawnictwa Zwierciadło, a w 2013 roku zaczął pracę jako digital director w PMPG Polskie Media.
Dołącz do dyskusji: Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio za 425 tys. zł kupili resztę udziałów Digital Avenue