Canal+ Polska urósł także w kinach. 222 mln zł na dywidendę
W ub.r. Canal+ Polska zwiększył skonsolidowane przychody o 2,6 proc. do 2,52 mld zł, m.in. dzięki inwestycji w Kino Świat. Zysk netto minimalnie zmalał, 222 mln zł zostało wypłacone akcjonariuszom.
W pionie dystrybucji kinowej Canal+ Polska zanotował w ub.r. 154,59 mln zł przychodów i 20,43 mln zł zysku, wobec 102,5 mln zł wpływów i 11,17 mln zł zysku rok wcześniej (w grafikach przy tekście kwoty są w tys. zł). Firma jest obecna w tym segmencie przede wszystkim jako większościowy udziałowiec Kina Świat (jesienią 2021 roku dokupiła dalsze 16 proc. walorów, ma 86 proc.).
Natomiast segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym zanotował wzrost przychodów z 2,37 do 2,41 mld zł i spadek zysku z 287,55 do 275,63 mln zł.
Zdecydowanie największą odnogą biznesową Canal+ Polska pozostaje płatna telewizja i związane z nią usługi telekomunikacyjne. Firma oferuje telewizję satelitarną oraz platformę Canal+ online, w dodatkowych pakietach są też dostępne inne platformy streamingowe jak Netflix, HBO Max czy Viaplay. Przychody w tym obszarze w ub.r. sięgnęły 1,91 mld zł, wobec 1,87 mld zł rok wcześniej.
Wpływy ze sprzedaży treści (firma nadaje 20 stacji, które są dostępne także u innych operatorów telewizyjnych) i dystrybucji filmów zwiększyły się z 418,28 do 447,79 mln zł, natomiast te ze sprzedaży towarów (m.in. sprzętu dla klientów) zmalały z 10,14 do 9,14 mln zł, a te określone jako pozostałe (m.in. ze sprzedaży reklam i sponsoringu, usług dostawy pojemności satelitarnej i innych usług technicznych) - ze 157,49 do 152,74 mln zł.
Mniej na emisję i marketing, więcej na pensje
Działalność operacyjna grupy Canal+ Polska kosztował w ub.r. 2,18 mld zł, o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na emisję kanałów zmalały z 1,42 do 1,39 mld zł. Zmniejszyły się też nakłady na marketing (z 78,06 do 74,39 mln zł) oraz wartość sprzedanych towarów (z 13,75 do 8,92 mln zł).
Natomiast wydatki na amortyzację wzrosły ze 168,96 do 221,34 mln zł, na usługi obce - ze 140,3 do 148,69 mln zł, na wynagrodzenia - ze 136,46 do 146,24mln zł, a na dystrybucję - ze 128,44 do 142,19 mln zł.
W ub.r. liczba pracowników firmy zmalała z 1 037 do 958. Członkowie zarządu zarobili łącznie 9,75 mln zł, wobec 10,55 mln zł rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe koszty operacyjne grupy Canal+ Polska podskoczyły z 5,8 do 10,72 mln zł (głównie skutek 9,52 mln zł odpisów dotyczących utraty wartości aktywów trwałych), a koszty finansowe - z 4,09 do 18,73 mln zł (16,65 mln zł kosztowała w ub.r. wycena instrumentów pochodnych).
Z drugiej strony przychody finansowe poszły w górę z 37,4 do 43,3 mln zł (te z odsetek poszybowały z 6,23 do 32,67 mln zł), a pozostałe wpływy operacyjne - z 12,87 do 17,78 mln zł.
222 mln zł dla akcjonariuszy
Na poziomie operacyjnym grupa Canal+ Polska osiągnęła wzrost zysku z 329,21 do 335,72 mln zł, natomiast jej zysk netto zmalał z 298,73 do 296,07 mln zł. W ujęciu jednostkowym Canal+ Polska przy wzroście przychodów z 2,37 do 2,41 mld zł minimalnie zwiększył zysk netto: z 273,06 do 273,53 mln zł.
Zgodnie z decyzją wspólników z zeszłorocznego zysku 222,05 mln zł trafi na dywidendę, a 51,48 mln zł na kapitał rezerwowy.
Grupa Canal+ ma 51 proc. akcji Canal+ Polka, 32 proc. należy do TVN Media, a 17 proc. do spółki zależnej Liberty Global, poprzedniego właściciela UPC Polska. Dywidendę dostali pod koniec czerwca: Grupa Canal+ - 113,26 mln zł, TVN Media - 71,05 mln zł, a spółka zależna UPC Polska - 37,75 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska urósł także w kinach. 222 mln zł na dywidendę
Bez komentarza...