SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak długo Polacy słuchają radia?

Polacy dłużej słuchają radia w dni powszednie niż w weekendy – wynika z badania Ipsos. Natomiast 25 proc. z nas w ogóle nie korzysta z tego medium.

Od poniedziałku do piątku przez co najmniej sześć godzin dziennie słucha radia aż 13 proc. Polaków, podczas gdy w weekendy - tylko 6 proc. Ponadto w dni powszednie z tego medium nie korzysta co czwarta osoba, a w soboty i niedzielę – co trzecia.

Ogółem radio ma w naszym kraju mniejszy zasięg niż telewizja, chociaż mimo wszyscy w dni powszednie Polacy dłużej słuchają radia niż oglądają telewizję (więcej). Natomiast w weekendy zdecydowanie przeważa telewizja. 

CZAS
SŁUCHANIA RADIA W DNI POWSZEDNIE
OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach)
mężczy-zna kobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 - 39 40 - 49 50 - 59 > 59
1 godzina 18% 19% 17% 24% 19% 20% 19% 13% 16% 19%
2 godziny 20% 18% 21% 20% 12% 19% 16% 23% 23% 20%
3 godziny 12% 12% 11% 14% 11% 8% 10% 12% 10% 15%
4 godziny 6% 6% 6% 6% 10% 7% 5% 3% 4% 9%
5 godzin 6% 6% 5% 4% 7% 7% 8% 5% 5% 4%
6 i więcej godzin 13% 15% 11% 8% 12% 17% 20% 16% 9% 9%
wcale 26% 24% 28% 25% 28% 21% 22% 27% 32% 25%
 
CZAS
SŁUCHANIA RADIA W WEEKENDY
OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach)
mężczy-zna kobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 - 39 40 - 49 50 - 59 > 59
1 godzina 19% 20% 18% 21% 22% 21% 19% 15% 18% 17%
2 godziny 19% 18% 20% 23% 10% 19% 19% 19% 19% 20%
3 godziny 11% 11% 11% 10% 15% 8% 9% 14% 7% 13%
4 godziny 6% 5% 7% 10% 7% 8% 3% 4% 5% 8%
5 godzin 4% 5% 4% 4% 3% 5% 6% 3% 3% 6%
6 i więcej godzin 7% 8% 6% 6% 8% 5% 7% 8% 5% 7%
wcale 35% 33% 36% 26% 35% 33% 37% 37% 42% 29%


Najniższy zasięg radio ma w miastach średniej wielkości. Natomiast najdłużej korzystają z tego medium osoby mieszkające na wsi. 

CZAS SŁUCHANIA RADIA W DNI POWSZEDNIE MIEJSCE ZAMIESZKANIA
wieś miasto (<50,000) miasto (50,000-200,000) miasto (>200,000)
1 godzina 15% 18% 20% 21%
2 godziny 20% 17% 19% 22%
3 godziny 12% 13% 9% 12%
4 godziny 7% 7% 5% 5%
5 godzin 7% 3% 3% 8%
6 i więcej godzin 16% 14% 11% 9%
wcale 23% 28% 33% 24%
 
CZAS SŁUCHANIA RADIA W WEEKENDY MIEJSCE ZAMIESZKANIA
wieś miasto (<50,000) miasto (50,000-200,000) miasto (>200,000)
1 godzina 17% 19% 20% 19%
2 godziny 20% 19% 15% 20%
3 godziny 14% 11% 7% 8%
4 godziny 7% 5% 5% 5%
5 godzin 5% 5% 4% 3%
6 i więcej godzin 10% 5% 6% 5%
wcale 27% 36% 43% 39%


Co ciekawe, najrzadziej słuchają radia osoby zajmujące się domem
, natomiast najczęściej – uczniowie i studenci, emeryci oraz ludzie pracujący zawodowo. 

CZAS SŁUCHANIA RADIA W DNI POWSZEDNIE AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA
pracuje zawodowo bezrobotny uczy się, studiuje emeryt rencista zajmuje się domem
1 godzina 19% 15% 24% 17% 17% 6%
2 godziny 19% 14% 22% 23% 22% 17%
3 godziny 8% 14% 11% 15% 17% 21%
4 godziny 6% 5% 8% 8% 3% 4%
5 godzin 8% 5% 3% 3% 3% 2%
6 i więcej godzin 17% 14% 7% 10% 5% 9%
wcale 23% 34% 25% 25% 32% 42%
               
               
CZAS SŁUCHANIA RADIA W WEEKENDY AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA
pracuje zawodowo bezrobotny uczy się, studiuje emeryt rencista zajmuje się domem
1 godzina 20% 12% 23% 18% 12% 13%
2 godziny 18% 16% 19% 19% 24% 17%
3 godziny 11% 5% 12% 12% 7% 11%
4 godziny 5% 7% 8% 8% 7% 2%
5 godzin 4% 5% 3% 6% 5% 4%
6 i więcej godzin 5% 12% 7% 8% 5% 6%
wcale 36% 42% 28% 29% 41% 47%


Z grup zawodowych radio ma największy zasięg wśród inteligencji i wyższej kadry kierowniczej i menedżerskiej, właścicieli firm oraz rolników. Natomiast najdłużej – zarówno w dni powszednie, jak i weekendy – korzystają z tego medium pracownicy umysłowi. 

CZAS SŁUCHANIA RADIA W DNI POWSZEDNIE    POZYCJA ZAWODOWA
inteligencja /
wyższa kadra kierownicza i menedżerska
pracow. umysłowi pracow. fizyczni właściciele firm rolnicy indywidualni    trudno powiedzieć   nieaktywni zawodowo   
1 godzina 32% 20% 15% 23% 44% 14% 17%
2 godziny 11% 19% 19% 30% 11% 5% 21%
3 godziny 16% 7% 8% 4% 22% 10% 15%
4 godziny 8% 5% 6% 4% 0% 10% 7%
5 godzin 13% 6% 7% 6% 11% 29% 3%
6 i więcej godzin 8% 22% 15% 23% 0% 19% 9%
wcale 13% 20% 30% 9% 11% 14% 29%
 
CZAS SŁUCHANIA RADIA W WEEKENDY POZYCJA ZAWODOWA
inteligencja /
wyższa kadra kierownicza i menedżerska
pracow. umysłowi pracow. fizyczni właściciele firm rolnicy indywidualni trudno powiedzieć nieaktywni zawodowo
1 godzina 32% 20% 18% 21% 22% 24% 17%
2 godziny 16% 22% 14% 28% 22% 24% 19%
3 godziny 5% 10% 13% 8% 22% 5% 10%
4 godziny 5% 6% 5% 2% 0% 5% 7%
5 godzin 11% 2% 3% 6% 0% 14% 5%
6 i więcej godzin 3% 7% 5% 4% 0% 10% 8%
wcale 29% 33% 40% 32% 33% 19% 34%


Najwięcej osób niesłuchających radia jest wśród Polaków z najniższymi zarobkami.  

CZAS SŁUCHANIA RADIA W DNI POWSZEDNIE DOCHÓD NA OSOBĘ W RODZINIE (% średniej)
< 50% 50% -
74%
75% -
89%
90% -
109%
110% - 149% > 149%
1 godzina 16% 14% 14% 15% 21% 26%
2 godziny 11% 13% 28% 21% 19% 17%
3 godziny 9% 13% 14% 11% 13% 14%
4 godziny 5% 7% 9% 11% 5% 1%
5 godzin 2% 7% 5% 4% 3% 4%
6 i więcej godzin 16% 11% 9% 14% 19% 23%
wcale 41% 35% 21% 25% 22% 14%
 
CZAS SŁUCHANIA RADIA W WEEKENDY DOCHÓD NA OSOBĘ W RODZINIE (% średniej)
< 50% 50% -
74%
75% -
89%
90% -
109%
110% - 149% > 149%
1 godzina 9% 18% 10% 17% 24% 31%
2 godziny 13% 14% 29% 17% 18% 13%
3 godziny 8% 13% 13% 12% 9% 7%
4 godziny 8% 5% 8% 10% 5% 4%
5 godzin 2% 4% 5% 3% 6% 3%
6 i więcej godzin 9% 4% 6% 12% 7% 9%
wcale 52% 43% 28% 31% 31% 33%


Zdecydowanie najmniejszy zasięg radio ma na Pomorzu. Natomiast stosunkowo najintensywniej korzystają z tego medium osoby mieszkające na Śląsku i w Małopolsce. 

CZAS SŁUCHANIA RADIA W DNI POWSZEDNIE REGION
centralny wielkopolski śląski zachodni pomorski północno-wschodni wschodni małopolski
1 godzina 19% 12% 18% 25% 18% 29% 14% 14%
2 godziny 26% 14% 15% 25% 11% 19% 19% 24%
3 godziny 6% 18% 11% 9% 8% 16% 13% 16%
4 godziny 3% 8% 8% 2% 6% 4% 9% 9%
5 godzin 5% 6% 5% 8% 6% 3% 7% 5%
6 i więcej godzin 14% 13% 18% 13% 12% 6% 6% 14%
wcale 27% 29% 25% 19% 38% 24% 33% 18%
 
CZAS SŁUCHANIA RADIA W WEEKENDY REGION
centralny wielkopolski śląski zachodni pomorski północno-wschodni wschodni małopolski
1 godzina 16% 20% 23% 23% 12% 21% 13% 19%
2 godziny 20% 14% 19% 18% 14% 24% 20% 22%
3 godziny 11% 13% 8% 10% 7% 14% 14% 11%
4 godziny 4% 5% 7% 10% 6% 1% 7% 7%
5 godzin 4% 3% 3% 4% 6% 4% 7% 6%
6 i więcej godzin 6% 5% 11% 8% 3% 0% 4% 11%
wcale 38% 39% 31% 28% 51% 34% 34% 25%


Badanie przeprowadzono między 4 a 14 marca bieżącego roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1008 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,1% na poziomie ufności 0,9.

Dołącz do dyskusji: Jak długo Polacy słuchają radia?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl