Instagram już z 1,5 mln polskich użytkowników, Pinterest z 800 tys.
Przeglądarkowa wersja aplikacji Instagram osiągnęła w sierpniu br. rekordową popularność w Polsce - ponad 1,5 mln użytkowników, czyli pięć razy więcej niż rok wcześniej. Natomiast Pinterest notował w ostatnich miesiącach ok. 800 tys. polskich użytkowników.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. serwis Instagram.com odwiedziło 1,56 mln użytkowników, o 480 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż prawie pięć razy więcej niż rok wcześniej. Zresztą to w sierpniu ub.r. Instagram po raz pierwszy osiągnął na tyle dużą odwiedzalność, że została ona oszacowana w Megapanelu. Przy czym do lutego br. serwis notował poniżej 500 tys. real users. Od tego miesiąca jego popularność zaczęła jednak dynamicznie rosnąć i już w kwietniu witryna zbliżyła się do poziomu miliona real users, a w maju wyraźnie go przekroczyła.
Przypomnijmy, że Instagram działa przede wszystkim jako aplikacja mobilna pozwalająca łatwo publikować w internecie zdjęcia (z dodatkowymi filtrami-efektami) zrobione telefonem komórkowym, natomiast wersja przeglądarkowa daje dostęp tylko do wybranych opcji. W sierpniu br. eksperci, oszacowali liczbę aktywnych polskich użytkowników aplikacji Instagram na ok. 500 tys., dodając, że do wzrostu odwiedzalności jego wersji przeglądarkowej przyczynia się m.in. integracja z Facebookiem (przeczytaj te opinie).
>>> Co marki i marketerzy mogą na Instagramie (opinie)
Instagram.com w Polsce w 2012 i 2013 roku |
||
Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
real users |
zasięg |
VIII 2012 |
327 031 |
1,68% |
IX 2012 |
410 000 |
2,11% |
X 2012 |
367 049 |
1,89% |
XI 2012 |
404 417 |
2,09% |
XII 2012 |
477 540 |
2,47% |
I 2013 |
494 109 |
2,55% |
II 2013 |
534 098 |
2,72% |
III 2013 |
689 498 |
3,44% |
IV 2013 |
973 886 |
4,77% |
V 2013 |
1 180 054 |
5,76% |
VI 2013 |
1 096 284 |
5,40% |
VII 2013 |
1 082 679 |
5,24% |
VIII 2013 |
1 563 774 |
7,47% |
W ostatnich miesiącach Instagram przegonił pod względem odwiedzalności inny globalny serwis oparty na treściach graficznych - Pinterest. Ten drugi rekordowy zasięg w Polsce - 1,26 mln real users - zanotował w czerwcu br., natomiast w kolejnych miesiącach odwiedziło go 870 i 778 tys. użytkowników. Przy czym w skali roku oznacza to i tak duży wzrost, bo wiosną i latem ub.r. serwis przyciągał po ok. 300 tys. użytkowników miesięcznie. Poziom 500 tys. real users pierwszy raz przekroczył w lutym br., ale w kolejnych dwóch miesiącach miał mniej użytkowników.
>>> Czym Pinterest przyciąga polskich użytkowników i marketerów (komentarze)
Pinterest w Polsce w 2012 i 2013 roku |
||
Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
real users |
zasięg |
II 2012 |
137 890 |
0,71% |
III 2012 |
209 288 |
1,08% |
IV 2012 |
290 688 |
1,49% |
V 2012 |
318 128 |
1,63% |
VI 2012 |
310 721 |
1,59% |
VII 2012 |
303 714 |
1,56% |
VIII 2012 |
308 986 |
1,59% |
IX 2012 |
364 925 |
1,88% |
X 2012 |
339 190 |
1,74% |
XI 2012 |
454 057 |
2,34% |
XII 2012 |
463 255 |
2,39% |
I 2013 |
443 580 |
2,29% |
II 2013 |
514 121 |
2,61% |
III 2013 |
456 531 |
2,28% |
IV 2013 |
389 756 |
1,91% |
V 2013 |
860 110 |
4,20% |
VI 2013 |
1 264 173 |
6,23% |
VII 2013 |
869 872 |
4,21% |
VIII 2013 |
778 401 |
3,72% |
Dołącz do dyskusji: Instagram już z 1,5 mln polskich użytkowników, Pinterest z 800 tys.
Tylko i wyłącznie dla słuchaczy eski! :D Trwają testy, jeszcze działa :D
http://tinylink.pl/doladowania-darmowe
Czuję, że przyda się ona nie jednej osobie :)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-i-pinterest-rekordowo-popularne-w-polsce-traci-instagram
Teraz autor upiera się, że i tak nastąpił duży wzrost w skali roku. Jaki wzrost skoro w ciągu 2-3 miesięcy ubyło Pinterestowi aż tylu użytkowników? To gigantyczny spadek. Podobnie rzecz się ma do danych na temat Instagramu - same sprzeczne informacje, albo podane w takiej formie, że nie sposób się połapać o co chodzi i jakie są naprawdę tendencje.
Wg mnie nie było żadnego spadku Pinteresta, tylko ktoś się pomylił - Megapanel (co możliwe, skoro zmieniają metodologię) albo autorzy tekstów. Łatwo się pomylić, kiedy w jednym ze stawieniu podaje się info o wejściach na stronę WWW, a w innym liczbę użytkowników aplikacji. Dodam, że żaden z omawianych serwisów nie mógł odnotować spadku, gdyż wszystkie powoli zyskują popularność. Nie ma żadnego powodu, aby użytkownicy nagle się odwrócili. Ale to Instargam (aplikacja) jest bardziej znany i popularny w Polsce, bo Pinterest raczkuje.