Ile na reklamę w rolnictwie?
Wydatki reklamowe w rolnictwie w okresie od stycznia do maja 2005.
Według agencji Martin&Jacob, specjalizującej się w marketingu agrarnym, w okresie od stycznia do maja 2005 wartość rynku reklamowowego w segmencie agranym wynosiła 23 768 026,00 zł. Reklamodawcy najchętniej kierowali swoje budżety do prasy rolniczej, wysokość wpływów reklamowych to prawie 20 mln zł. Największy udział w przychodach (21,57%) wśród prasy rolniczej posiada miesięcznik "top agrar polska", średni koszt dotarcia do jednego czytelnika (ad cost per unit) waha się w okolicach 0,22 zł.
Najwyższe wydatki na reklamę zanotowała firma Bayer CropScience, ich budżet na media ATL wyniósł łącznie 1 662 429,00 zł. Telewizja i radio nadal wykorzystywane są głównie jako media wspierające kampanię. Łącznie na reklamę w telewizji i radiu wydano nieco ponad 4 mln. zł.
Analizowane media: prasa rolnicza (ponad 60 tytułów), TVP1, TVP3, PR1.
Dane netto przed rabatami. 01-05. 2005.
Dołącz do dyskusji: Ile na reklamę w rolnictwie?