SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

I ty, Nestle, przeciwko mnie?

Nestle planuje powierzyć budżet reklamowy rzędu 500 mln USD agencji ZenithOptimedia (grupa Publicis)

Decyzja związana jest z konsolidacją środków mających na celu podniesienie ogólnoświatowych wydatków na reklamę w mediach. Mają one służyć wzmocnieniu i ukierunkowaniu planów strategicznych, a także poprawie efektywności – mówi Nestle w oświadczeniu.

Przed blisko dwoma miesiącami ZenithOptimedia zdobyła, wraz z GroupM (WPP Group) kontrakt wart ok. 1,5 mld USD.

Największym przegranym tych posunięć jest Universal McCann (Interpublic Group of Companies, IPG). Do tej pory ta firma obsługiwała większość zleceń Nestle w Stanach Zjednoczonych, wartych co roku ok. 550 mln USD. Jest to kolejny cios dla IPG po tym, jak w zeszłym miesiącu inna ze spółek grupy, Initiative Media, straciła kontrakt Unilevera wart 650 mln USD.

Spółki, których dotyczy ostatnia decyzja, to: Nestle Brands Co., Nestle Prepared Foods, Nestle Purina PetCare oraz Nestle Waters North America.

 

oprac. na podst. „$550 Mil. Nestle U.S Media Goes to ZenithOptimedia”, Jack Feuer, AdWeek oraz „ Nestle Consolidates $500 Million U.S. Media Account”, Matthew Creamer, AdAge

Dołącz do dyskusji: I ty, Nestle, przeciwko mnie?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl