Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów
W maju br. na 36 polskich stronach internetowych przeciętny użytkownik spędził minimum godzinę. Zdecydowanym liderem jest RMFon.pl, a w czołówce są witryny innych nadawców radiowych, a także strony z grami, treściami wideo i portale informacyjne. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że z serwisu RMFon.pl - w którym oprócz słuchania rozgłośni z Grupy RMF i tematycznych stacji internetowych można przeglądać informacje i materiały o muzyce - przeciętny użytkownik korzystał w maju przez prawie 23 godziny. Witryna wyprzedziła pod tym względem następny w rankingu Kurnik.pl (udostępniający gry online) aż o 10,5 godziny. Kolejne miejsca zajęły inne serwisy radiowe: Open.fm (należący do GG Network) oraz eskaGO.pl (należąca do Muratora), w których użytkownicy spędzili średnio po ponad 11 godzin. Na 6. miejscu znalazła się Tuba.pl (udostępniająca rozgłośnie radiowe Agory i wiele internetowych stacji tematycznych), na 8. pozycji - serwis Radia ZET, a na 15. miejscu - witryna Polskiego Radia.
Wśród serwisów z materiałami wideo zdecydowanie najlepiej wypadał TVNplayer.pl, który z ok. 9,5 godziny na użytkownika zajął 5. miejsce. Na 12.pozycji znalazła się Ipla.tv, na 17. - Kreskoweczki.pl, a na 27. - VoD.pl
W pierwszej dziesiątce jako jedyny z portali horyzontalnych znalazła się WP.pl - na 10. miejscu, z niecałą 5 godzinami i 26 minutami na użytkownika. Onet.pl zanotował wynik o 43 minuty gorszy, co dało mu 11. pozycję, a Interia.pl - o prawie 2 godziny gorszy (13. pozycja). Na TVN24.pl (16. miejsce) przeciętny użytkownik spędził 2 godziny i 38 minut, na o2.pl (21. pozycja) - godzinę i 53 minuty, a na Gazeta.pl (36. miejsce) - godzinę i niecałą minutę.
W rankingu znalazły się też tematyczne serwisy informacyjne: poświęcone sportowi Sportowefakty.pl (22. miejsce) i Weszlo.com (31.), biznesowy PB.pl (25.) oraz plotkarski Pudelek.pl (26.).
>>> Top 500 serwisów internetowych w Polsce (maj 2013)
Z serwisów społecznościowych najlepiej wypadła Fotka.pl (5 godzin i 36 minut na użytkownika, 6. miejsce), a na 19. pozycji znalazł się Photoblog.pl.
W zestawieniu są dwie strony ze śmiesznymi multimediami wchodzące w skład Monster Media Group (należącej do Mariusza Składanowskiego): Demotywatory.pl (30. miejsce) i Komixxy.pl (32.). Na 28. pozycji znalazł się inny serwis o takim profilu - Wiocha.pl.
Segment e-commerce reprezentują trzy witryny z Grupy Allegro: Allegro.pl (14. miejsce), Tablica.pl (23.) i Otomoto.pl (34.). W rankingu znalazły się też trzy strony dla dzieci - oprócz Kreskoweczki.pl są to Cartoonnetwork.pl (33.miejsce) i należącea do Wirtualnej Polski DlaDzieci.pl (35.).
Czas na przeciętnego użytkownika jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem-site centric. Nie jest nim jednak objęta zdecydowana większość zagranicznych serwisów (na czele z Google, Facebookiem, YouTube’em i Wikipedią), a także sporo polskich stron (np. NK.pl, Gry.pl, Kwejk.pl, Groupon.pl). W serwisie Plemiona.pl jeszcze w styczniu br. przeciętny użytkownik spędził 19 godzin i 16 minut, ale od lutego strona nie jest już objęta audytem site-centric.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
Serwisy najdłużej przycjągające użytkowników w maju 2013 | ||||||
(Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
lp | serwis | real users | odsłony ogółem | odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
1 | rmfon.pl | 689 417 | 11 705 049 | 116 705 | 22:58:11 | 3,37% |
2 | kurnik.pl | 570 588 | 75 369 595 | 1 141 166 | 12:27:27 | 2,79% |
3 | open.fm | 302 132 | 5 384 164 | 63 302 | 11:49:15 | 1,48% |
4 | eskago.pl | 622 237 | 6 773 762 | 106 048 | 11:19:17 | 3,04% |
5 | tvnplayer.pl | 1 493 882 | 60 642 574 | 582 118 | 09:35:43 | 7,30% |
6 | tuba.pl | 289 941 | 4 181 644 | 76 323 | 07:53:08 | 1,42% |
7 | ling.pl | 267 125 | 9 679 367 | 26 500 | 07:49:59 | 1,30% |
8 | radiozet.pl | 389 907 | 4 075 445 | 217 101 | 07:28:23 | 1,90% |
9 | fotka.pl | 920 101 | 498 839 322 | 51 976 809 | 05:36:13 | 4,49% |
10 | wp.pl | 11 566 099 | 1 834 488 037 | 156 223 194 | 05:26:19 | 56,49% |
11 | onet.pl | 13 225 730 | 2 444 521 079 | 153 417 892 | 04:43:12 | 64,60% |
12 | ipla.tv | 1 140 841 | 29 256 941 | 520 602 | 03:35:35 | 5,57% |
13 | interia.pl | 7 635 994 | 748 388 772 | 54 572 262 | 03:33:00 | 37,30% |
14 | allegro.pl | 12 194 700 | 2 831 385 544 | 54 123 032 | 03:23:41 | 59,56% |
15 | polskieradio.pl | 1 305 801 | 13 605 266 | 1 001 606 | 03:22:42 | 6,38% |
16 | tvn24.pl | 3 063 153 | 95 297 648 | 9 241 856 | 02:38:16 | 14,96% |
17 | kreskoweczki.pl | 296 229 | 16 469 515 | 297 425 | 02:23:46 | 1,45% |
18 | tlen.pl | 708 304 | 74 626 748 | 1 305 150 | 02:13:57 | 3,46% |
19 | photoblog.pl | 1 415 842 | 199 842 967 | 23 392 152 | 02:04:12 | 6,92% |
20 | tvn.pl | 2 550 574 | 51 953 584 | 2 268 502 | 01:58:32 | 12,46% |
21 | o2.pl | 3 393 458 | 266 803 880 | 20 677 194 | 01:53:30 | 16,58% |
22 | sportowefakty.pl | 508 365 | 48 037 208 | 6 339 110 | 01:38:23 | 2,48% |
23 | tablica.pl | 5 014 361 | 709 369 635 | 5 246 168 | 01:32:01 | 24,49% |
24 | joemonster.org | 1 090 355 | 105 435 422 | 2 781 529 | 01:31:57 | 5,33% |
25 | pb.pl | 379 176 | 8 136 452 | 486 925 | 01:27:56 | 1,85% |
26 | pudelek.pl | 2 555 982 | 187 771 401 | 20 632 561 | 01:23:45 | 12,48% |
27 | vod.pl | 3 318 842 | 30 337 108 | 545 895 | 01:21:00 | 16,21% |
28 | wiocha.pl | 1 428 199 | 104 912 560 | 4 487 650 | 01:19:25 | 6,98% |
29 | exsite.pl | 266 669 | 19 465 247 | 92 775 | 01:15:45 | 1,30% |
30 | demotywatory.pl | 3 102 890 | 128 200 977 | 4 321 674 | 01:14:29 | 15,16% |
31 | weszlo.com | 199 503 | 9 435 411 | 1 224 952 | 01:13:31 | 0,97% |
32 | komixxy.pl | 569 848 | 26 096 160 | 1 706 282 | 01:09:33 | 2,78% |
33 | cartoonnetwork.pl | 178 506 | 6 690 154 | 55 327 | 01:05:45 | 0,87% |
34 | otomoto.pl | 4 361 976 | 288 272 399 | 5 483 252 | 01:03:56 | 21,31% |
35 | dladzieci.pl | 245 888 | 16 000 474 | 198 170 | 01:03:50 | 1,20% |
36 | gazeta.pl | 9 427 759 | 439 735 696 | 40 387 834 | 01:00:53 | 46,05% |
W skali roku zdecydowanie najbardziej zwiększył się czas, który internauci spędzają na Ipla.tv - w maju br. przeciętny użytkownik korzystał ze strony aż 17 razy dłużej niż rok wcześniej. To efekt rozszerzenia oferty serwisu - obecnie można w nim bez pobierania aplikacji Ipla przeglądać dostępne w niej materiały wideo.
O 66 proc. wydłużył się średni czas korzystania z DlaDzieci.pl, o 52 proc. - z Kreskoweczki.pl, o 47 proc. - z Exsite.pl, o 46 proc. - z Open.fm, a o 44 proc. - z Tablica.pl.
Za to TVN24.pl - mimo rekordowo dużej liczby użytkowników i odsłon (zobacz szczegóły) - pod względem czasu na użytkownika stracił w skali roku 41 proc., TVN.pl - 34 proc., a Photoblog.pl - 31 proc. Nieco mniejsze spadki zanotowały TVNplayer.pl (26 proc. w dół) oraz Allegro.pl i Pudelek.pl (po 22 proc.).
eskaGO.pl przed rokiem funkcjonowała jako FabrykaMuzy.pl. Natomiast Fotka.pl, Demotywatory.pl, Komixxy.pl, Cartonnetwork.pl w maju ub.r. nie były objęte audytem site-centric.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
(Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
serwis | czas na RU [godz:min:s] | ||
maj 2013 | maj 2012 | zmiana (proc.) | |
rmfon.pl | 22:58:11 | 20:36:08 | 11,49% |
kurnik.pl | 12:27:27 | 12:38:44 | -1,49% |
open.fm | 11:49:15 | 08:05:29 | 46,09% |
eskago.pl | 11:19:17 | 13:18:10 | -14,89% |
tvnplayer.pl | 09:35:43 | 13:00:10 | -26,21% |
tuba.pl | 07:53:08 | 09:41:26 | -18,63% |
ling.pl | 07:49:59 | 05:35:33 | 40,06% |
radiozet.pl | 07:28:23 | 05:34:36 | 34,01% |
wp.pl | 05:26:19 | 06:02:10 | -9,90% |
onet.pl | 04:43:12 | 05:41:35 | -17,09% |
ipla.tv | 03:35:35 | 00:11:32 | 1769,22% |
interia.pl | 03:33:00 | 03:33:53 | -0,41% |
allegro.pl | 03:23:41 | 04:23:37 | -22,74% |
polskieradio.pl | 03:22:42 | 03:35:10 | -5,79% |
tvn24.pl | 02:38:16 | 04:27:10 | -40,76% |
kreskoweczki.pl | 02:23:46 | 01:34:38 | 51,92% |
tlen.pl | 02:13:57 | 02:45:48 | -19,21% |
photoblog.pl | 02:04:12 | 03:00:33 | -31,21% |
tvn.pl | 01:58:32 | 02:58:47 | -33,70% |
o2.pl | 01:53:30 | 01:47:59 | 5,11% |
sportowefakty.pl | 01:38:23 | 01:45:54 | -7,10% |
tablica.pl | 01:32:01 | 01:04:04 | 43,63% |
joemonster.org | 01:31:57 | 01:27:03 | 5,63% |
pb.pl | 01:27:56 | 01:28:21 | -0,47% |
pudelek.pl | 01:23:45 | 01:48:08 | -22,55% |
vod.pl | 01:21:00 | 01:11:33 | 13,21% |
wiocha.pl | 01:19:25 | 01:28:37 | -10,38% |
exsite.pl | 01:15:45 | 00:51:20 | 47,56% |
weszlo.com | 01:13:31 | 01:24:42 | -13,20% |
otomoto.pl | 01:03:56 | 01:10:43 | -9,59% |
dladzieci.pl | 01:03:50 | 00:38:31 | 65,73% |
gazeta.pl | 01:00:53 | 01:14:38 | -18,42% |
Dołącz do dyskusji: Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów