Google zapowiada reklamy w mobilnych Mapach
W mobilnych aplikacjach Map Google wkrótce pojawią się reklamy. Użytkownicy będą je widzieć podczas wyszukiwania konkretnych sklepów i usług w okolicy.
Komunikaty mają się wyświetlać w formie pasków u dołu ekranu i dotyczyć miejsc, które w danym momencie wyszukuje użytkownik mobilnej aplikacji Google Maps. Przykładowo wyszukiwanie okolicznej kawiarni zaowocuje pojawieniem się reklamy któregoś z pobliskich lokali, który wykupił taką opcję w systemie Google AdWords. Płatność jest rozliczana w systemie CPC, a więc firmy będą płaciły jedynie za kliknięcia użytkowników.
Po aktywowaniu pasek reklamowy nie uruchamia przeglądarki, lecz pokazuje szczegółowe informacje dotyczące danego przedsiębiorstwa - w tym zdjęcia, recenzje, informacje kontaktowe oraz trasę dojazdu. Użytkownicy mogą zapisać te dane na później, udostępnić je innym lub uruchomić nawigację prowadzącą do miejsca położenia firmy.
Google Maps to jedna z najpopularniejszych usług tego typu w internecie. Jak podają twórcy, miesięcznie korzysta z niej miliard internautów na całym świecie. W Polsce mapy i lokalizatory Google w maju br. odwiedziło 7,34 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Google zapowiada reklamy w mobilnych Mapach