Google wprowadza reklamy wideo w AdWords
Po kilku miesiącach testów Google w swoim systemie reklamowym Google AdWords dodaje możliwość emitowania spotów wideo. Mogą one mieć 4 różne formaty i być wyświetlane także na YouTubie.
Wideo to trzeci po tekście i grafice rodzaj reklamy dostępny w Google AdWords. Spoty wideo w AdWords mogą być pokazywane w czterech formatach o różnej wielkości, na których każdy reklamodawca może zamieszczać jeszcze dodatkowy napis czy grafikę, a w przypadku niektórych formatów - również link prowadzący na stronę marketera.
Wykupowanie wideo w Google AdWords odbywa się tak samo jak przy reklamach graficznych i tekstowych - poprzez aukcję. - W przypadku niektórych formatów wideo, np. in-Stream czy reklamy przed klipem wideo, koszt jest często dużo niższy niż w przypadku reklam graficznych i tekstowych - przekonuje Maciej Ołpiński, specjalista ds. wideo w Google Polska. Co ważne, reklamodawca płaci za wyświetlenie spotu tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy go od początku do końca, a nie - jeśli ten wstrzyma lub przewinie reklamę.
Wideo w Google AdWords mogą być emitowane w części serwisów należących do sieci reklamowej Google oraz na YouTubie. Przy czym w sieci reklamowej Google nowy format jest wprowadzany na całym świecie, natomiast na YouTubie - tylko w tych krajach, w których serwis ten działa w pełni i ma własne biuro sprzedażowe (jak w Polsce).
Marketer korzystający z Google AdWords dla wideo ma do dyspozycji rozbudowane opcje tworzenia i zarządzania kampaniami wideo - w ramach tego samego interfejsu w Google, który służy do obsługi reklam tekstowych graficznych. I tak reklamodawca może pokazywać swoje spoty przy określonych treściach, które interesują jego grupę docelową, a także promować je na YouTubie tak, by pojawiło się w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Kampanię można też szybko zacząć na bazie filmów wgranych już na konto youtube’owe, a potem sprawdzić m.in. jak dużo osób obejrzało cały spot, ile z nich weszło na stronę zewnętrzną, a ile zostało na kanale na YouTubie i czy obejrzało inny klip albo zasubskrybowało ten kanał.
Google Adwords dla wideo było dostępne w wersji beta od kilku miesięcy na wszystkich kontach AdWords, natomiast teraz zostało uruchomione w pełnej wersji. - Spoty wideo były wyświetlane w sieci reklamowej Google już wcześniej, natomiast możliwość dotarcia do globalnej widowni YouTube jest nowością - opisuje Maciej Ołpiński. - Biorąc pod uwagę wzrost popularności YouTube’a i ogólnie wideo w polskim internecie oraz spadające koszty produkcji wideo, wierzymy, że większość marketerów korzystających z reklam tekstowych i graficznych sięgnie po formaty wideo - mówi. - Reklama wideo była dostępna do tej pory tylko dla większych, „telewizyjnych” marketerów. Teraz dzięki AdWords dla wideo może mieć do niej dostęp każda polska firma, nawet wielkości mikro - podsumowuje Ołpiński.
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza reklamy wideo w AdWords