Google i Facebook dominują na rynku reklamy cyfrowej, Yahoo! w dół
Google jest zdecydowanym liderem pod względem przychodu na rynku reklam w przestrzeni cyfrowej. Dwucyfrowy udział ma jeszcze tylko Facebook - wynika z danych firmy eMarketer.
fot. Shutterstock.com
W 2015 r. globalny rynek reklamy cyfrowej osiągnął wartość 159,3 miliarda dolarów, a w 2016 r. ma ona wzrosnąć do 186,8 miliarda dolarów.
Pozycję zdecydowanego lidera rynku ma utrzymać Google, z 30,9 proc. udziału w bieżącym roku, wobec 33,3 proc. w roku ubiegłym. Drugi ma być Facebook, ze wzrostem rynkowego udziału w tym samym okresie z 10,7 proc. do 12 proc. Zyskać ma także trzecia Alibaba (z 5,1 proc. do 5,9 proc.), podczas gdy spadek przewidywany jest dla czwartego Yahoo! (z 2,1 proc. do 1,5 proc.). Kolejne dwie pozycje należą do Microsoftu i Twittera.
Reklama internetowa
Dołącz do dyskusji: Google i Facebook dominują na rynku reklamy cyfrowej, Yahoo! w dół