SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GetResponse: wpływy zmalały o 8,5 proc., więcej od dużych firm - 34 tys. nowych klientów

W ub.r. firma GetResponse, oferująca w modelu SaaS narzędzia do marketingu internetowego, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8,5 proc. do 91,14 mln zł oraz zysku netto z 13,74 do 8,07 mln zł. Pozyskała 34 tys. nowych klientów, a średnie przychody od każdego wzrosły z 45 do 49 dolarów.

Wpływy GetResponse od klientów krajowych zwiększyły się z 6,53 do 8,21 mln zł, te od klientów z innych krajów Unii Europejskiej - z 10,34 do 12,88 mln zł, a od klientów z pozostałych rynków zmalały z 82,75 do 70,05 mln zł.

GetResponse oferuje w modelu software-as-a-service platformę do marketingu internetowego. Przychody z jej podstawowej wersji zmniejszyły się z 75,45 do 67,93 mln zł.

- Działania Spółki skupiały się na rozwoju nowych funkcjonalności w zakresie e-commerce, nawiązaniu strategicznych partnerstw oraz zwiększeniu aktywności marketingowej na rynkach globalnych, w tym we Włoszech, Polsce, Niemczech i Brazylii co zaowocowało wzrostem sprzedaży usług w tych regionach - opisano w sprawozdaniu firmy. - Dzięki inwestycjom marketingowym i współpracom na kluczowych rynkach, spółka zanotowała znaczny wzrost sprzedaży we Włoszech (55% wzrostu), Niemczech (10%) oraz w Polsce (20%) - sprecyzowano.

- W 2019 roku spółka postanowiła wprowadzić na rynek nowe produkty i funkcjonalności dla firm z sektora e-commerce. Spółka wprowadziła nową funkcjonalność GetResponse Autofunnel, czyli zintegrowane narzędzie do automatyzacji sprzedaży w Internecie, integracje z procesorami płatności oraz z serwisami reklamowymi jak Facebook Ads. Uruchomiono integrację z takimi platformami jak Stripe, PayPal, PayU, Bluesnap, Amazon, Etsy, QIWI. Funkcjonalność została przyjęta przez rynek jako rewolucja w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw - wyliczono.

W celu dotarcia do nowych klientów i segmentów rynku GetResponse nawiązało współpracę z koncernami takimi jak PayU, Prestashop, Revolut, Facebook i Google

13 proc. więcej wpływów od średnich i dużych firm

Przychody GetResponse w pionie Enterprise, obejmującym średnich i dużych klientów, zwiększyły się z 19,37 do 21,78 mln zł.

- Zanotowano 13 proc. wzrost w przychodach w tym sektorze, który jest wynikiem zarówno wzrostu nowej sprzedaży, rozrostem zespołu sprzedaży jak i wzrostem średniej wartości konta w tym sektorze (1 550 dolarów). W chwili obecnej kontrakty długoterminowe z dużymi przedsiębiorstwami stanowią 31 proc. udziału w przychodzie grupy kapitałowej - stwierdzono w sprawozdaniu.

- W czwartym kwartale 2019, wzrost nowej sprzedaży Spółki znacznie przyspieszył (18,39 proc. wzrostu przychodu z nowej sprzedaży kwartalnej w porównaniu do poprzedniego okresu, oraz 20 proc. wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego) - opisano.

34 tys. nowych klientów, średnio 49 dolarów od każdego

GetResponse podało w sprawozdaniu, że w ub.r. pozyskało 34 tys. nowych klientów, zmniejszyło poziom rezygnacji (churn) oraz zwiększyło średnią wartość sprzedaży z 45 do 49 dolarów.

- Udział w przychodzie z nowej sprzedaży pakietów droższych i skierowanych do bardziej zaawansowanego i zaangażowanego użytkownika (pakiet Plus i Professional) wynosi w tym roku ok. 53 proc. w porównaniu do 50 proc. w roku poprzednim - opisano.

Koszty 1,3 proc. w dół, 265 pracowników

Wydatki operacyjne GetResponse w ub.r. wyniosły 82,8 mln zł, co wobec 83,89 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 1,3 proc. Dominują dwie kategorie kosztów: nakłady na usługi obce zmalały z 30,35 do 28,08 mln zł, a na wynagrodzenia wzrosły z 25,85 do 29,93 mln zł. W firmie w ub.r. było zatrudnionych średnio 265 pracowników etatowych, o 11 mniej niż w 2018 roku.

Wydatki na amortyzację zmniejszyły się z 1,06 do 1,89 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 537 do 516,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 14,08 do 12,92 mln zł.

Z kolei pozostałe wpływy operacyjne poszły w dół z 5,22 do 2,86 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 4,76 do 2,99 mln zł.

Znacząco zmalały zyski GetResponse. Zysk operacyjny zmniejszył się z 15,73 do 8,34 mln zł, zysk operacyjny - z 16,19 do 8,21 mln zł, zysk brutto - z 16,85 do 9,34 mln zł, a zysk netto - z 13,74 do 8,07 mln zł.

95 proc. udziałów firmy ma jej prezes Szymon Grabowski, a 5 proc. - członek zarządu Daniel Brzeziński. W połowie czerwca zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

W planach dalsza ekspansja zagraniczna

Na br. GetResponse zapowiada wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych w zakresie zintegrowanych rozwiązań dla sektora e-commerce, Edytora Wiadomości, Statystyk, a także tworzenie nowych narzędzi.

- Wśród nowych funkcjonalności Spółka planuje wydanie edytora stron internetowych, wysyłki wiadomości SMS oraz integracji z Google Ads, co umożliwi spółce dotarcie do nowych grup klientów. Planowana jest dalsza integracja i rozwój współpracy ze strategicznymi partnerami takimi jak Facebook, Google, Revolut oraz intensyfikacja działań partnerskich na rynkach globalnych. Spółka planuje również rozwój integracji, w tym wbudowanie szyny integracyjnej Zapier w produkt GetResponse, co umożliwi zintegrowanie platformy GetResponse z ponad 2000+ serwisami - wyliczono.

Dodano, że firma zamierza kontynuować ekspansję zagraniczną, priorytetowe są dla niej rynki: włoski, francuski, hiszpański oraz chiński.

Dołącz do dyskusji: GetResponse: wpływy zmalały o 8,5 proc., więcej od dużych firm - 34 tys. nowych klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gil
Wystarczylo kilku specjalistow z wp zatrudnic i juz spady. W tym roku podibnie jak brand24 czeka ich mocne wyhamowanie
odpowiedź