Gemius, Nielsen i Millward Brown szykują wspólne badanie korzystania z mediów
Firmy badawcze Gemius (realizująca w Polsce badanie używania internetu), Nielsen Audience Measurement (mierząca oglądalność telewizji) oraz Millward Brown (badająca czytelnictwo prasy i słuchalność radia) przygotowują jednolity pomiar korzystania z tych mediów.
W ramach wspólnego badania dane dotyczące telewidzów, internautów, słuchaczy radia i czytelników prasy zostaną połączone w jednolitą, multimedialną bazę. W jej skład wejdą także wyniki pomiaru konsumpcji dóbr i usług realizowanego przez Millward Brown pod nazwą Target Group Index.
Wspólny pomiar korzystania z różnych mediów ma umożliwić precyzyjne planowanie i realizowanie kampanii reklamowych z uwzględnieniem wszystkich rodzajów mediów i typów reklam, a także profilu społeczno-demograficznego i konsumenckiego grup odbiorców.
- Jedną z największych potrzeb naszych klientów jest dostęp do danych, które obejmują cały rynek, w tym internet. Dla marketerów ważniejsze od tego, w jakim modelu będą emitować reklamy, jest to, aby dotrzeć z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej. Tymczasem konsumenci są rozproszeni. Korzystają nie tylko z różnych mediów, ale też z wielu urządzeń, na ekranach których przeglądają internet - opisuje Krzysztof Kruszewski, prezes Millward Brown. - Ten projekt to dla nas doskonała okazja, aby wdrożyć praktykę badawczą, która od lat funkcjonuje w USA i na rynkach europejskich, np. we Włoszech - zapowiada Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzający Nielsen Audience Measurement. - Telewizja ma niezmiennie silną pozycję na rynku reklamy. Jego drugim filarem jest internet, który jest coraz silniejszy i można go traktować jako medium komplementarne do telewizji. Oba te środki przekazu występują obok siebie w mediaplanach. Rynek oczekuje więc spójnych danych dla tych dwóch mediów - dodaje. - Dzięki tej współpracy włączymy internet do większego ekosystemu badań marketingowych i planowania mediów - podkreśla Piotr Ejdys, prezes Gemiusa.
>>> Wyniki słuchalności radia w Polsce
>>> Dane telewizyjne
>>> Dane internetowe
>>> Dane o czytelnictwie prasy
Dołącz do dyskusji: Gemius, Nielsen i Millward Brown szykują wspólne badanie korzystania z mediów