Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)
W listopadzie br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 13,2 proc. mniej niż rok wcześniej. O ponad 25 proc. spadły przychody reklamowe „Faktu”, „Rzeczpospolitej” i „Dziennika Gazety Prawnej”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, cennikowe wpływy reklamowe dzienników w listopadzie br. były o 13,2 proc. niższe niż rok wcześniej - licząc bez autopromocji, a o 12 proc. niższe - z uwzględnieniem autopromocji. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły w skali roku o 9,2 proc.
>>> Sprzedaż dzienników spadła, „Gazeta Polska Codziennie” debiutuje na 9. miejscu
Wśród czołowych gazet największe spadki przychodów reklamowych zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 26,6 proc., „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 26 proc., oraz „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 25,4 proc. Z kolei liderująca w segmencie „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 10,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) - o 15,6 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” przed „Faktem”, „Metro” przed „Super Expressem”
Nieznaczny spadek wpływów reklamowych - dokładnie 6,8 proc. - zanotowała „Polska” (Polskapresse), a minimalny - 0,9 proc. - „Super Express” (Murator). Z drugiej strony „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam 11,2 proc. więcej niż przed rokiem, a regionalna „Gazeta Pomorska” - 11,5 proc. więcej.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
XI.2011 | XI.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 57 659 793 zł | 64 680 258 zł |
Polska | 25 675 326 zł | 27 551 326 zł |
Fakt | 17 725 846 zł | 23 956 443 zł |
Rzeczpospolita | 14 341 765 zł | 19 232 585 zł |
Metro | 9 603 344 zł | 9 408 388 zł |
Super Express | 9 296 616 zł | 9 379 897 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 6 922 347 zł | 9 427 777 zł |
Puls Biznesu | 5 019 950 zł | 4 514 360 zł |
Gazeta Pomorska | 3 429 139 zł | 3 076 349 zł |
Express Bydgoski | 3 251 394 zł | 3 854 251 zł |
monitorowane tytuły razem | 184 863 291 zł | 212 981 239 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 197 478 822 zł | 224 535 529 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 12 615 531 zł | 11 554 290 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)
Co porabiasz?
Robię w Gawno Prawda.
A co tam porabiasz?
Mijam się z prawdą !
Ale wdepnąłeś w Gawno !
EEeeee jest jeszcze gorzej pensyjki mamy tak OBRZEZANE że żyć się nie chce !!