SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” z serwisem lokalnym z Wałbrzycha, przygotowują go Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek

W środę, 7 kwietnia, rusza nowy serwis lokalny „Gazety Wyborczej” (Agora), poświęcony Wałbrzychowi i okolicom. Tworzyć go będą dwie dolnośląskie dziennikarki: Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek, mutacja podlegać będzie pod oddział wrocławski. To 28. lokalny serwis dziennika.

Pod adresem Walbrzych.wyborcza.pl publikowane będą informacje o mieście i jego mieszkańcach bieżących wydarzeniach, ale także o klimacie oraz ofercie kulturalnej. - Zajmiemy się także rynkiem nieruchomości - przyspieszany pandemią rozwój pracy zdalnej sprawia, że mniejsze miasta okazują się być dobrymi miejscami nie tylko do życia, ale też do pracy. Oczywiście, będziemy pisać też o polityce, ekonomii, a także o wałbrzyskich ikonach: miejscach, które przyciągają turystów, jak zamek Książ - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego "Wyborczej", szef redakcji lokalnych. - W Wałbrzychu byliśmy w latach 90. i teraz po 20 latach - do niego wracamy. I to nie jest nasze ostatnie słowo - dodaje.

Za projekt odpowiadają Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek

Publikacje tworzyć będzie dwuosobowy zespół redakcyjny, działający w Wałbrzychu: Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek. Start serwisu wesprze promocja na łamach ogólnopolskiego wydania dziennika, a także akcja dla wałbrzyszan, w ramach której 7 kwietnia znajdą oni w swoich skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Wałbrzych".  Redakcja będzie miała także swoją stronę na Facebooku, powstała również grupa do dyskusji z nią: „Rzucić wszystko i zamieszkać w Wałbrzychu”.  

Wałbrzyski zespół znajdzie się w strukturach redakcji we Wrocławiu, kierowanej przez Leszka Frelicha.  - Nieprzypadkowo wybraliśmy to miasto: w ostatnich latach transformuje się „Gazeta Wyborcza", transformuje się także Wałbrzych. Nowy serwis wzbogaci treści lokalne „Wyborczej”, zachęci do skorzystania z oferty pakietów subskrypcyjnych, a Wałbrzych nie jest ostatnim słowem redakcji w tym względzie - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Inauguracji serwisu Walbrzych.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna. Od 7 do 13 kwietnia potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy", „Wolną Sobotę", „Duży Format" i „Ale Historię", pozwalający poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach pojawią się artykuły związane z Wałbrzychem, poświęcone nie tylko historii miasta i górnictwu, ale też m.in. zamkowi Książ oraz potencjałowi turystycznemu Wałbrzycha i okolic.

Kampania serwisu Walbrzych.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej".

Otwarciu nowej redakcji towarzyszyć też będzie debata online pt. „Polskie stutysięczniki. Zapomniana II liga czy małe, zwinne, wygodne do życia?”. Wezmą w niej udział Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha, Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska, Piotr Jedliński, prezydent Koszalina i Jarosław Klimaszewski, prezydent Bielska-Białej. Dyskusja moderowana będzie przez Mikołaja Chrzana. Spotkanie będzie transmitowane na Wyborcza.pl i na profilu dziennika (ogólnopolskiego wydania i wydań lokalnych) na Facebooku. Start o godz. 18.00.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „GW” zmniejszyła się o 20,4 proc. do 68,3 tys. egz., a w czwartym kwartale - o 22,6 proc. do 65,3 tys. Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z serwisem lokalnym z Wałbrzycha, przygotowują go Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sonar
Najważniejsze tematy to pewnie: jak być niebinarnym, jedzenie wege, osoby lgbt a 500+...
0 0
odpowiedź
User
T
Najważniejsze tematy to pewnie: jak być niebinarnym, jedzenie wege, osoby lgbt a 500+...

Mógłbym się trochę uśmiać albo skrytykować...ale liczba takich tematów mnie męczy. To jest ogromny problem dla tych osób, ale liczba i poziom epatowania tym może spowodować, że...ludzi to wręcz zniechęci i da odwrotny efekt.
0 0
odpowiedź
User
Jack
Oni chyba chcą robić pod górkę panu Ireneusz Zyska, ktury chce bogactwa dla Wałbrzycha.
0 0
odpowiedź