„Gazeta Wyborcza”: Marek Markowski szefem „Magazynu Świątecznego”, Aleksandra Klich nadzoruje nowe projekty i redakcje lokalne
Zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” (Agora) Aleksandra Klich przestaje redagować „Magazyn Świąteczny”, sobotnie wydanie dziennika. Obowiązek ten przejmuje Marek Markowski. Natomiast Klich będzie teraz zajmowała się m.in. nadzorowaniem lokalnych wydań dziennika i wspieraniem nowych projektów.
Do nowych obowiązków Aleksandry Klich będzie należało m.in. wspieranie nowego działu Wyborcza.tech, akcji „Jutronauci” oraz koordynacja działań promocyjnych projektu „Wyborcza to Wy”. To kontynuacja wydawanej w lipcu 2017 roku „Gazety Suwerena” - specjalnego popołudniowego wydania dziennika poświęconego ludziom protestującym w obronie sądów. 8-stronicowa gazeta rozdawana była w trakcie manifestacji przed Sejmem i Pałacem Prezydenckim. Wymyśliła ją i redagowała Aleksandra Klich. Z czasem zaczęły powstawać lokalne jej wydania, także pod jej nadzorem.
Klich będzie od stycznia br. także sprawować nadzór redakcyjny nad wydaniami lokalnymi „Gazety Wyborczej”. Kilka razy w roku przygotuje też specjalne, świąteczne wydania dziennika. Do jej zadań będzie również należało zwiększenie sprzedaży wydań papierowych i cyfrowych dziennika. Jako reprezentantka redaktorów naczelnych będzie współpracować z wydawcą dziennika Jerzym Wójcikiem.
- Rozwój cyfrowy „Gazety Wyborczej”, w tym głównie modelu prenumerat, wymaga zaangażowania całego zespołu redakcyjnego i wsparcia ze strony redaktorów naczelnych. Cieszę się, że Aleksandra Klich będzie jeszcze bardziej zaangażowana w transformację cyfrową „Gazety Wyborczej" - mówi Jerzy Wójcik.
Aleksandra Klich z „GW” związana jest od 2000 roku, zaś „Magazyn Świąteczny” redagowała od 2012 roku. Jej stanowisko jako redaktor naczelnej „MŚ” zajmie teraz Marek Markowski, szef publicystyki dziennika.
Od stycznia br. „Magazyn Świąteczny” lekko się zmienił i zawiera teraz osobną, ośmiostronicową sekcję złożoną z tekstów dziennika „Wall Street Journal". Odświeżone też zostały niektóre dodatki, a „Mój Biznes” przesunięty został z poniedziałku na wtorek. Jednocześnie wzrosły ceny wydań dziennika w niektóre dni tygodnia.
Według badania ZKDP w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 102 127 egz.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”: Marek Markowski szefem „Magazynu Świątecznego”, Aleksandra Klich nadzoruje nowe projekty i redakcje lokalne