Forbes.pl z subskrypcją: 19,90 zł miesięcznie za teksty z „Forbesa” i „Forbes Women”
W serwisie internetowym Forbes.pl (Ringier Axel Springer Polska) wprowadzono ofertę subskrypcyjną, w której dostępne są teksty z magazynów „Forbes” i „Forbes Women”. Można ją wykupić na miesiąc lub rok - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Jest to nie tylko element naszej strategii, ale także naturalna potrzeba naszych użytkowników, którzy poszukują wysokiej jakości treści biznesowych w internecie - tłumaczy nam Tomasz Gaweł, dyrektor rozwoju płatnych treści w RASP.
Oferta subskrypcyjna na Forbes.pl obejmuje wszystkie artykuły z miesięcznika „Forbes” i magazynu „Forbes Women” - zarówno z wydań bieżących, jak i archiwalnych. Ponadto dostępne są tłumaczenia wybranych tekstów z amerykańskiego serwisu „Forbesa”.
W obecnej promocji miesięczny dostęp do oferty kosztuje 19,90 zł, a roczny - 199 zł (zaznaczono, że standardowe ceny to odpowiednio 24,90 i 299 zł). W przypadku wariantu miesięcznego prenumerata jest automatycznie przedłużana na kolejny miesiąc, jeśli użytkownik z niej nie zrezygnował.
Dla wszystkich internautów nadal są dostępne niektóre treści w serwisie, przede wszystkim oparte na depeszach agencji informacyjnych. - Subskrypcja Forbes.pl (podobnie jak Newsweek.pl) opiera się na modelu freemium, gdzie część z treści jest dostępna bez opłat, a druga część w ramach abonamentu. Jednak redakcja może zdecydować o udostępnieniu poszczególnych artykułów bezpłatnie, nawet jeśli pochodzą z części tylko dla subskrybentów - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Gaweł, dyrektor rozwoju płatnych treści w Ringier Axel Springer Polska.
Oferta jest dostępna od ponad miesiąca. - Warto podkreślić, że do tej pory tylko wybrane treści z magazynów były publikowane online. Dzięki temu użytkownik w ramach jednej opłaty ma dostęp do wszystkich treści „Forbes” w jednym miejscu - zaznacza Gaweł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Magazyn „Forbes Women” pojawił się w sprzedaży w kwietniu br. w nakładzie 40 tys. egz., ma się ukazywać pięć wydań rocznie. Natomiast miesięcznik „Forbes” ukazuje się od wielu lat, według danych ZKDP w pierwszej połowie br. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 20 593, o 0,24 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cena egz. wydań papierowych obu magazynów to 17,90 zł.
Subskrypcja na Forbes.pl jak na Newsweek.pl
Dlaczego Ringier Axel Springer Polska zdecydował się wprowadzić ofertę subskrypcyjną w serwisie Forbes.pl? - Jest to nie tylko element naszej strategii, ale także naturalna potrzeba naszych użytkowników, którzy poszukują wysokiej jakości treści biznesowych w internecie. Dzięki ofercie subskrypcyjnej możemy zaoferować użytkownikom jeszcze więcej treści w nowoczesnym wydaniu - uzasadnia Tomasz Gaweł.
Wydawca już wiosną 2015 roku udostępnił prenumeratę cyfrową Newsweek Plus obejmującą treści z tygodnika „Newsweek Polska”, miesięcznika „Newsweek Historia” oraz tłumaczenia wybranych tekstów z amerykańskiego „Newsweeka”. Rok później informował, że z tej subskrypcji korzystało 14 tys. użytkowników.
Na początku br. oferta pojawiła się w nowej wersji, bez wariantu 7-dniowego i kwartalnego. Obecnie można ją wykupić na miesiąc (za 24,90 zł), 6 miesięcy (za 129,90 zł) oraz rok (249 zł). Subskrypcja obejmuje też treści z wydań specjalnych „Newsweeka” (Historia, Slow, Living, Psychologia, Zdrowie, Smart Travelling).
RASP nie ujawnia, ilu internautów korzysta z tej subskrypcji. Nie podaje też swoich oczekiwań co do nowej oferty Forbes.pl. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Newsweek.pl miał 2,92 mln realnych użytkowników i 8,94 mln odsłon, wobec 2,9 mln użytkowników i 13,29 mln odsłon w marcu ub.r.
Firma nie obawia się, że wprowadzenie paywalla spowoduje duży spadek odwiedzalności Forbes.pl. - Przyjęty model freemium umożliwia korzystanie z serwisu pomimo braku abonamentu. Ponadto prowadzimy szereg testów które pozwalają jeszcze lepiej dopasować model do potrzeb naszych użytkowników - opisuje Tomasz Gaweł. Wydawca analizuje też uruchomienie ofert subskrypcyjnych w swoich innych serwisach tematycznych, np. Business Insider Polska, Auto-swiat.pl, Komputerswiat.pl. - Analizujemy każdy przypadek indywidualnie. Na obecnym etapie nie wykluczamy wprowadzenia kolejnych serwisów w ramach płatnego modelu - mówi nam menedżer z RASP.
Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym serwisem gospodarczym firmy jest Business Insider Polska - według badania Gemius/PBI w sierpniu br. zanotował 4,88 mln użytkowników, 28,77 mln odsłon oraz 12 minut i 19 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Zajmował drugą pozycję za Money.pl w tej kategorii tematycznej. Natomiast Forbes.pl w sierpniu miał 1,45 mln użytkowników, 3,26 mln odsłon oraz minutę i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania, a we wrześniu 1,22 mln użytkowników, 2,69 mln odsłon oraz minutę i 15 sekund średniego czasu.
Wszystkie strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały we wrześniu 20,46 mln użytkowników i 2,83 mld odsłon, z czego na Onet.pl przypadło 16,95 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon.
Subskrypcje w serwisach „Gazety Wyborczej”, „Pulsu Biznesu” i „Polityki”
Oferty płatnego dostępu do treści w modelu abonamentowym wprowadziło już w swoich serwisach kilku innych wydawców prasowo-internetowych. Na początku 2014 roku taka oferta pojawiła się w witrynach „Gazety Wyborczej” (Agora), na koniec czerwca br. miało ją wykupioną 193 tys. internautów, wobec 170 tys. na koniec ub.r.
Agora wiosną podała, że po uwzględnieniu promocji i zniżek subskrybent płaci za usługę średnio 10 zł miesięcznie. Dostępne są dwa warianty prenumeraty (podstawowa i premium) na miesiąc, kwartał, pół roku lub rok. Według założeń wydawcy do końca 2022 roku liczba subskrybentów ma wzrosnąć do 327 tys. Agora oferuje też subskrypcję w serwisie Radia TOK FM, w maju br. korzystało z niej ponad 17 tys. użytkowników, o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Polityka” już w 2012 roku udostępnił ofertę Polityka Cyfrowa, natomiast w serwisie „Pulsu Biznesu” cyfrowa prenumerata pojawiła się na początku 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: Forbes.pl z subskrypcją: 19,90 zł miesięcznie za teksty z „Forbesa” i „Forbes Women”
A może ma i tak mu pasuje?