SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Forbes.pl z subskrypcją: 19,90 zł miesięcznie za teksty z „Forbesa” i „Forbes Women”

W serwisie internetowym Forbes.pl (Ringier Axel Springer Polska) wprowadzono ofertę subskrypcyjną, w której dostępne są teksty z magazynów „Forbes” i „Forbes Women”. Można ją wykupić na miesiąc lub rok - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Jest to nie tylko element naszej strategii, ale także naturalna potrzeba naszych użytkowników, którzy poszukują wysokiej jakości treści biznesowych w internecie - tłumaczy nam Tomasz Gaweł, dyrektor rozwoju płatnych treści w RASP.

Oferta subskrypcyjna na Forbes.pl obejmuje wszystkie artykuły z miesięcznika „Forbes” i magazynu „Forbes Women” - zarówno z wydań bieżących, jak i archiwalnych. Ponadto dostępne są tłumaczenia wybranych tekstów z amerykańskiego serwisu „Forbesa”.

W obecnej promocji miesięczny dostęp do oferty kosztuje 19,90 zł, a roczny - 199 zł (zaznaczono, że standardowe ceny to odpowiednio 24,90 i 299 zł). W przypadku wariantu miesięcznego prenumerata jest automatycznie przedłużana na kolejny miesiąc, jeśli użytkownik z niej nie zrezygnował.

Dla wszystkich internautów nadal są dostępne niektóre treści w serwisie, przede wszystkim oparte na depeszach agencji informacyjnych. - Subskrypcja Forbes.pl (podobnie jak Newsweek.pl) opiera się na modelu freemium, gdzie część z treści jest dostępna bez opłat, a druga część w ramach abonamentu. Jednak redakcja może zdecydować o udostępnieniu poszczególnych artykułów bezpłatnie, nawet jeśli pochodzą z części tylko dla subskrybentów - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Gaweł, dyrektor rozwoju płatnych treści w Ringier Axel Springer Polska.

Oferta jest dostępna od ponad miesiąca. - Warto podkreślić, że do tej pory tylko wybrane treści z magazynów były publikowane online. Dzięki temu użytkownik w ramach jednej opłaty ma dostęp do wszystkich treści „Forbes” w jednym miejscu - zaznacza Gaweł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Magazyn „Forbes Women” pojawił się w sprzedaży w kwietniu br. w nakładzie 40 tys. egz., ma się ukazywać pięć wydań rocznie. Natomiast miesięcznik „Forbes” ukazuje się od wielu lat, według danych ZKDP w pierwszej połowie br. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 20 593, o 0,24 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cena egz. wydań papierowych obu magazynów to 17,90 zł.

Subskrypcja na Forbes.pl jak na Newsweek.pl

Dlaczego Ringier Axel Springer Polska zdecydował się wprowadzić ofertę subskrypcyjną w serwisie Forbes.pl? - Jest to nie tylko element naszej strategii, ale także naturalna potrzeba naszych użytkowników, którzy poszukują wysokiej jakości treści biznesowych w internecie. Dzięki ofercie subskrypcyjnej możemy zaoferować użytkownikom jeszcze więcej treści w nowoczesnym wydaniu - uzasadnia Tomasz Gaweł.

Wydawca już wiosną 2015 roku udostępnił prenumeratę cyfrową Newsweek Plus obejmującą treści z tygodnika „Newsweek Polska”, miesięcznika „Newsweek Historia” oraz tłumaczenia wybranych tekstów z amerykańskiego „Newsweeka”. Rok później informował, że z tej subskrypcji korzystało 14 tys. użytkowników.

Na początku br. oferta pojawiła się w nowej wersji, bez wariantu 7-dniowego i kwartalnego. Obecnie można ją wykupić na miesiąc (za 24,90 zł), 6 miesięcy (za 129,90 zł) oraz rok (249 zł). Subskrypcja obejmuje też treści z wydań specjalnych „Newsweeka” (Historia, Slow, Living, Psychologia, Zdrowie, Smart Travelling).

RASP nie ujawnia, ilu internautów korzysta z tej subskrypcji. Nie podaje też swoich oczekiwań co do nowej oferty Forbes.pl. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Newsweek.pl miał 2,92 mln realnych użytkowników i 8,94 mln odsłon, wobec 2,9 mln użytkowników i 13,29 mln odsłon w marcu ub.r.

Firma nie obawia się, że wprowadzenie paywalla spowoduje duży spadek odwiedzalności Forbes.pl. - Przyjęty model freemium umożliwia korzystanie z serwisu pomimo braku abonamentu. Ponadto prowadzimy szereg testów które pozwalają jeszcze lepiej dopasować model do potrzeb naszych użytkowników - opisuje Tomasz Gaweł. Wydawca analizuje też uruchomienie ofert subskrypcyjnych w swoich innych serwisach tematycznych, np. Business Insider Polska, Auto-swiat.pl, Komputerswiat.pl. - Analizujemy każdy przypadek indywidualnie. Na obecnym etapie nie wykluczamy wprowadzenia kolejnych serwisów w ramach płatnego modelu - mówi nam menedżer z RASP.

Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym serwisem gospodarczym firmy jest Business Insider Polska - według badania Gemius/PBI w sierpniu br. zanotował 4,88 mln użytkowników, 28,77 mln odsłon oraz 12 minut i 19 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Zajmował drugą pozycję za Money.pl w tej kategorii tematycznej. Natomiast Forbes.pl w sierpniu miał 1,45 mln użytkowników, 3,26 mln odsłon oraz minutę i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania, a we wrześniu 1,22 mln użytkowników, 2,69 mln odsłon oraz minutę i 15 sekund średniego czasu.

Wszystkie strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały we wrześniu 20,46 mln użytkowników i 2,83 mld odsłon, z czego na Onet.pl przypadło 16,95 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon.

Subskrypcje w serwisach „Gazety Wyborczej”, „Pulsu Biznesu” i „Polityki”

Oferty płatnego dostępu do treści w modelu abonamentowym wprowadziło już w swoich serwisach kilku innych wydawców prasowo-internetowych. Na początku 2014 roku taka oferta pojawiła się w witrynach „Gazety Wyborczej” (Agora), na koniec czerwca br. miało ją wykupioną 193 tys. internautów, wobec 170 tys. na koniec ub.r.

Agora wiosną podała, że po uwzględnieniu promocji i zniżek subskrybent płaci za usługę średnio 10 zł miesięcznie. Dostępne są dwa warianty prenumeraty (podstawowa i premium) na miesiąc, kwartał, pół roku lub rok. Według założeń wydawcy do końca 2022 roku liczba subskrybentów ma wzrosnąć do 327 tys. Agora oferuje też subskrypcję w serwisie Radia TOK FM, w maju br. korzystało z niej ponad 17 tys. użytkowników, o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.

Tygodnik „Polityka” już w 2012 roku udostępnił ofertę Polityka Cyfrowa, natomiast w serwisie „Pulsu Biznesu” cyfrowa prenumerata pojawiła się na początku 2017 roku.

Dołącz do dyskusji: Forbes.pl z subskrypcją: 19,90 zł miesięcznie za teksty z „Forbesa” i „Forbes Women”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max
Dwa razy „dyrektora Tomasz...” - imbecyl wali tylko bezmyślnie w klawiaturę, więc nie ma czasu przeczytać swoich wypocin.
A może ma i tak mu pasuje?
odpowiedź
User
Slavis
Chętnie skorzystam, nie zawsze jestem na miejscu, żeby mieć dostęp.
odpowiedź
User
Axel Rose
Według mnie powinni ustalić cenę na 200 zł miesięcznie. Skoro 20 zł i tak nikt za to nie zapłaci, top chociaż pozycjonowanie byłoby lepsze.
odpowiedź