Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję
Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio niemal o 200 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczną imprezę, nadaną wyjątkowo we wrześniu. Jedynka w czasie transmisji niezmiennie była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,5 mln zł.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, średnia widownia trwającego dwa dni opolskiego festiwalu wyniosła 3,05 mln osób, a udział TVP 1 w czasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 34,21 proc. w grupie 4+ i 30,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Większą oglądalnością cieszył się drugi dzień festiwalu, czyli sobota. Koncerty tego dnia śledziło 3,45 mln osób przy udziale wynoszącym 36,40 proc. Najpopularniejszą częścią imprezy był sobotni koncert jubileuszowy “Co ty na to? z radiem lato” - jego drugą odsłonę oglądało niemal 5 mln widzów.
>>> Gwiazdy na festiwalu w Opolu - fotorelacja
W 2010 roku festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo średnio 2,83 mln, a jego udział wynosił odpowiednio 27,83 proc. i 22,36 proc. (poznaj szczegóły). Wtedy jednak impreza zorganizowana została na początku września, gdy w głównych telewizjach ruszył już jesienny sezon telewizyjny. W tym roku Opole ponownie konkurowało głównie z powtórkami w innych dużych stacjach. Tak było też dwa lata temu, gdy oglądalność festiwalu wyniosła aż 3,96 mln osób, ale jego udział był porównywalny jak teraz (34,73 proc. i 31,21 proc.).
Średnio w czasie nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Drugie miejsce zajęła stacja TVP 2 z 15,08 proc. udziału, trzeci był TVN (10,24 proc.), a czwarty - Polsat (10,18 proc.).
>>> TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal w Opolu przyciągnął przed ekrany głównie kobiety, widzów po 35. roku życia oraz mieszkańców miast. Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 6,5 mln zł i były niższe niż w ubiegłym roku (wtedy było to 10,5 mln zł), ale wtedy festiwal trwał trzy dni (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Oglądalność 48. KFPP w Opolu
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||||
Data | OPOLE 2011 | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
10-06-11 | TELEHITY W TELEEXPRESOWYM | 20:19 | 21:22 | 3 634 628 | 27,28% | 27,47% |
SUPERJEDYNKI | 21:39 | 22:33 | 3 764 146 | 29,07% | 25,76% | |
SUERPREMIERY! SUPERDEBIUTY! | 22:51 | 23:51 | 2 814 190 | 32,32% | 27,33% | |
KABARET ON KABARET OFF | 00:07 | 01:59 | 1 600 139 | 47,67% | 43,46% | |
Średnia | 2 698 303 | 32,03% | 29,74% | |||
11-06-11 | CO TY NA TO? Z RADIEM LATO! | 20:15 | 21:05 | 4 319 276 | 35,77% | 30,34% |
CO TY NA TO? Z RADIEM LATO! | 21:21 | 22:22 | 4 902 162 | 37,69% | 32,56% | |
PANNA MADONNA LEGENDA… | 22:43 | 23:42 | 3 229 242 | 32,44% | 27,26% | |
KABARET ON KABARET OFF | 23:57 | 01:22 | 2 054 829 | 40,45% | 36,93% | |
Średnia | 3 453 630 | 36,40% | 31,60% | |||
Średnia Opole 2011 | 3 052 468 | 34,21% | 30,67% |
Widownia imprezy na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Opole 2011 | 3 052 468 | 34,21% | 30,67% |
TVP 2 | 1 345 636 | 15,08% | 13,84% |
TVN | 913 291 | 10,24% | 11,47% |
Polsat | 908 042 | 10,18% | 13,03% |
Profil widza festiwalu
Profil | Opole | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 39,32% | 82 |
Kobiety | 60,68% | 117 | |
Wiek | 4-9 | 1,16% | 20 |
10-15 | 1,50% | 22 | |
16 - 19 | 2,08% | 37 | |
20 - 24 | 2,86% | 36 | |
25 - 29 | 4,54% | 51 | |
30 - 34 | 7,64% | 92 | |
35 - 39 | 7,71% | 105 | |
40 - 44 | 8,30% | 129 | |
45 - 49 | 8,60% | 125 | |
50 - 54 | 12,36% | 154 | |
55 - 59 | 12,00% | 155 | |
60+ | 31,24% | 155 | |
Wlk. miasta | Wieś | 34,49% | 88 |
< 50 tys. | 27,06% | 113 | |
50-100 tys. | 9,05% | 105 | |
100-200 tys. | 8,25% | 102 | |
> 200 tys. | 21,15% | 105 | |
Zawód | Top management | 10,26% | 118 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,18% | 101 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,24% | 101 | |
Emeryci | 40,20% | 157 | |
Inni | 14,11% | 46 | |
Wykształ. | Podstawowe | 47,23% | 105 |
Średnie | 34,72% | 117 | |
Wyższe | 15,38% | 122 | |
Inne | 2,66% | 21 |
Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję