'Dziecko' i 'Poradnik Domowy' przyznały nagrody
Miesięcznik 'Dziecko' i 'Poradnik Domowy' (Agora), przyznał nagrody w plebiscycie Firma Przyjazna Mamie.
Zakończył się plebiscyt Firma Przyjazna Mamie organizowany przez miesięcznik „Dziecko” i „Poradnik Domowy”. Nagroda główna plebiscytu przypadła firmom ABN AMRO Bank, NOKIA i Membr International Polska, a specjalnie wyróżnione zostały Johnson & Johnson i Ronson Developement
Rozwiązania ułatwiające kobietom godzenie macierzyństwa z pracą zawodową, stosowane przez zwycięskie firmy były prezentowane na łamach wielu mediów, między innymi: „Poradnika Domowego”, „Dziecka”, „Marie Claire”, „Samego Zdrowia”, w „Gazecie Praca” „Gazety Wyborczej”, „Metrze”, portalu Gazeta.pl oraz w Radiu RMF FM i programie „Pytanie na śniadanie” w TVP 2. Takie rozwiązania to między innymi: zapewnienie bezpłatnej opieki medycznej dla kobiet w ciąży (rozszerzony pakiet), wprowadzanie elastycznego czasu pracy bądź etatów zadaniowych, dodatkowe tygodnie płatnego urlopu po urlopie macierzyńskim, prezent lub wyprawka dla dziecka i mamy po porodzie, zapewnienie w siedzibie firmy pokoju socjalnego dla ciężarnych lub karmiących mam i dla dzieci, umożliwienie przychodzenia do pracy z dziećmi, organizowanie imprez świątecznych i prezentów dla dzieci pracowników.
Plebiscyt Firma Przyjazna Mamie rozpoczął się w lipcu 2005 r. Jego celem było wyłonienie i promowanie firm, które pomagają młodej kobiecie spełniać się w roli matki i realizować ambicje zawodowe. Akcja stanowiła drugi etap szerszej akcji „Mieć dziecko w Polsce?” zorganizowanej przez miesięcznik „Dziecko” i „Poradnik Domowy” wspólnie z Fundacją Rodzić po Ludzku. Patronat nad akcją objęła minister Magdalena Środa - pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn.
Akcja „Mieć dziecko w Polsce?” miała na celu zwrócenie uwagi na to, że w Polsce rodzi się coraz mniej dzieci i społeczeństwo się starzeje, a większość młodych kobiet czuje się w tej kwestii pozostawiona sama sobie. Celem akcji było również zwrócenie uwagi na społeczną skalę problemu, wspieranie rozwiązań prawnych i ekonomicznych, które sprzyjają macierzyństwu, zachęcanie do tworzenia grup wsparcia, popieranie tworzenia miniprzedszkoli i innych form opieki nad dziećmi, podkreślanie roli i budowanie prestiżu zawodu matki.
Badania SMG KRC przeprowadzone przez FRpL, listy czytelniczek oraz dyskusje i opinie na forum eDziecko potwierdziły, że młode kobiety w Polsce niechętnie decydują się na urodzenie dziecka w ogóle lub na drugie dziecko przede wszystkim ze względu na obawę utraty pracy, trudność pogodzenia roli macierzyńskiej z zawodową oraz niski status społeczny kobiety opiekującej się dziećmi.
Stąd pomysł plebiscytu „Firma Przyjazna Mamie”, którego ideą jest promowanie firm, które pomagają młodej kobiecie spełniać się w roli matki i realizować ambicje zawodowe.
Plebiscyt rozpoczął się w lipcu tego roku. Do akcji włączyły się: miesięczniki: „Dziecko”, „Poradnik Domowy”, „Marie Claire”, „Samo Zdrowie”, dzienniki: „Gazeta Praca” „Gazeta Wyborcza”, „Metro” oraz portal Gazeta.pl, Radio RMF FM i TVP 2. Dzięki akcji temat stał się bardziej popularny w mediach, a do plebiscytu zgłoszono ponad 100 firm. Jury plebiscytu, w skład którego weszli przedstawiciele organizatorów i patronów medialnych, wyłoniło zwycięzców.
Kolejna edycja plebiscytu Firma Przyjazna Mamie planowana jest na wiosnę 2006 r.
Dołącz do dyskusji: 'Dziecko' i 'Poradnik Domowy' przyznały nagrody