Droższe reklamy w RMF FM i Radiu Zet
Broker FM podnosi średnio o 9 proc. ceny reklam w RMF FM a Radio Zet o 4,1 proc.
Rosną ceny reklamy w dwóch największych komercyjnych stacjach radiowych - od 27 marca zmiany cennika reklam w RMF FM a tydzień później w Radiu Zet.
Cennik RMF FM zostanie przebudowany, największe podwyżki, nawet ponad 20 proc., zaplanowano w pasmach prime time, a w weekendowe popołudnia ceny zostaną obniżone nawet o 20 proc. - Motywacją do podwyżki cen jest pozycja RMF FM na rynku słuchalności, z której jesteśmy zadowoleni. Ponadto na naszą decyzję wpływa polityka cenowa telewizji, która również podnosi koszt dotarcia, oraz ogólna sytuacja na rynku reklamowym, czyli wzrost wydatków - powiedział Klaudiusz Frydrych, dyrektor ds. zarządzania produktami w Brokerze FM.
30 sekundowy spot w RMF FM od poniedziałku do piątku między 7 a 8.3 kosztować będzie 10 600 zł (700 zł więcej niż dotychczas), 8 a 10 – 12 300 zł (2 tys. zł więcej), 10 a 11 – 9 200 zł (o 500 zł więcej). Zmianom nie ulegnie cennik od godziny 11 do 14. Podrożeją natomiast reklamy pomiędzy 14 – 19.
Również więcej trzeba będzie zapłacić za reklamę w weekendy.
Od 3 kwietnia br., w zależności od pasm i dni tygodnia korekcie ulegnie cennik Radia Zet. W wyniku wprowadzonych zmian ceny wzrosną średnio o 4,1 proc. Obniżce cen ulegną natomiast pasma w dni powszednie między 11.00 a 15.00 oraz wybrane pasma weekendowe.
Ostatnio przeprowadzone kampanie reklamowe oraz konsekwentnie wprowadzane zmiany programowe przyniosły pożądany efekt. Obecnie Radia ZET każdego dnia słucha 7,5 mln Polaków. - "W rezultacie zmian programowych i działań reklamowych, jakie przeprowadziliśmy od września ub.r., Radia ZET słucha średnio o 730 tys. osób więcej, RMF w tym czasie stracił 30 tys. słuchaczy" - mówi Krzysztof Jaworski, dyrektor RRM. Cennik Radiostacji nie ulegnie zmianie.
Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w RMF FM i Radiu Zet