Discovery z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem po przejęciu Scripps Networks Interactive
W II kwartale 2018 roku koncern Discovery osiągnął przychody wyższe o 63 procent rok do roku. Motorem wzrostów był segment reklamowy, w którym nadawca osiągnął poziom prawie 1,5 mld dolarów. Kwartalny zysk netto Discovery okazał się niższy w porównaniu z poprzednim rokiem, przyczyną są głównie koszty związane z przejęciem Scripps Networks Interactive.
W II kwartale br. Discovery wykazało przychody w wysokości 2,845 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 63 proc. W ujęciu półrocznym koncern także zwiększył przychody o 53 proc. osiągając poziom 5,152 mld dol.
Większość zarówno kwartalnych, jak i półrocznych przychodów nadawcy pochodziło z rynku amerykańskiego, gdzie w II kwartale spółka zanotowała wzrost rok do roku aż o 100 proc. Na pozostałych rynkach na świecie Discovery w raportowanym kwartale osiągnęło przychody w kwocie 1,051 mld dol. - o 30 proc. więcej niż przed rokiem.
Za rosnące przychody spółki w II kwartale br. odpowiedzialny był głównie segment reklamowy, który w USA przyniósł 1,090 mld, a na pozostałych rynkach 473 mln dol.
Nieco inaczej wyglądają wyniki Discovery dotyczące zysków spółki. W raportowanym okresie zysk netto zamknął się kwotą 216 mln dol., podczas gdy rok wcześniej nadawca wykazał w tym segmencie 374 mln dol. Z kolei w całym I półroczu zysk netto osiągnął poziom 208 mln dol., w takim samym okresie roku 2017 była to kwota 589 mln dol.
Discovery wyjaśnia w komunikacie, że niższe zyski są konsekwencją wydatków i kosztów związanych z przejęciem przez koncern w marcu br. Scripps Networks Interactive.
Na początku marca br. Discovery sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela TVN. Discovery zapłaciło po 90 dolarów za akcję SNI, z czego 65,82 dolara w gotówce, a resztę m.in. we własnych akcjach. Na początku lutego na transakcję zgodziła się Komisja Europejska (zastrzegając, że kanały TVN24 i TVN24 BiS mają być oferowane operatorom za rozsądne ceny), a także Departament Sprawiedliwości USA.
W maju br. TVN i Discovery powołały wspólne władze w Polsce. Prezesem i dyrektorem zarządzającym został Piotr Korycki. W zespole zarządzającym TVN i Discovery pozostali wszyscy dotychczasowi członkowie zarządu TVN, tj. Edward Miszczak, Adam Pieczyński, Piotr Tyborowicz, Maciej Maciejowski i Marek Szydłowski. Dołączyli managerowie z Discovery Polska - Dorota Żurkowska-Bytner (dotychczas senior vicepresident i country manager na Polskę) oraz Rafał Ogrodnik (dyrektor finansowy). W zarządzie TVN i Discovery znalazła się także Agnieszka Trysła, dyrektor ds. HR w Grupie TVN. Zarządzający poprzednio TVN Jim Samples przeszedł do rady nadzorczej firmy.
Dołącz do dyskusji: Discovery z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem po przejęciu Scripps Networks Interactive
Zakup SNI był najtańszą i jedyną na którą było stać Disco akwizycją. Firma utrzymała dzięki temu udział w rynku na poziomie +/- 20%
jednak przychody jak sama podaje spadają.
Jeśli firma nie podejmie natychmiastowo równej rywalizacji z Netflixwm , Amazone, czy Watch Face, za 3 lata zacznie gwałtownie pikować w dół. Pytanie tylko kiedy firma pozbędzie się TVN 24, który zupełnie nie pasuje do charakteru nadawcy i kontentu.
najlepiej ciebie pozbyć się forum, jak tobie nie odpowiadać stacja tvn 24 to nie oglądać nic ci nie karze oglądać tvn 24 masz wybór oglądanie, a nie Pisza do firmy cos maja robi, inny wolą oglądać stacje tvn 24 nie którzy też nie oglądają stacje TVP Info ,