DDB & tribal, nc+, OTO Film, Platige Image i Studio Orka triumfują w KTR 2015
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nie przyznano Grand Prix, natomiast złoto w kategorii Kampania przyznano za akcje „Photos for Life”, „Smutny autobus” i „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”. Agencją roku została DDB & tribal, reklamodawcą - nc+, a firmami produkcyjnymi - OTO Film, Platige Image i Studio Orka.
Jury tegorocznego konkursu KTR przyznało w sumie 145 nagród, w tym 18 złotych, 62 srebrnych i 65 brązowych. Najwięcej w kategoriach Warsztat Audio Video (21), Active Advertising (20), Film (18), Digital i Design (po 17). Rozpatrywanych była rekordowa liczba 1104 zgłoszeń.
- W tym roku przyznaliśmy w sumie 18 złotych nagród. Jest ich mniej niż w latach poprzednich, ale KTR zawsze stawia zgłaszającym wysoko poprzeczkę. To, na co jako jurorzy zwróciliśmy uwagę w tym roku, to średnio wyższy poziom prac, który przekłada się na dużą ilość nagrodzonych - komentuje Przemysław Bogdanowicz, szef Klubu Twórców Reklamy. - Z drugiej strony tych naprawdę przełomowych prac jest mniej, stąd właśnie mniej złota i brak Grand Prix - dodaje.
Drugi rok z rzędu agencją roku została DDB & tribal (do stycznia br. działająca jako DDB Warszawa), która zdobyła 11 nagród, w tym złoto w kategorii Warsztat Audio Video, a za wszystkie nagrody i nominacje otrzymała 36 pkt. Kolejne miejsca zajęły FCB Warsaw z 27,5 pkt (7 nagród, w tym złoto w kategorii Film), K2 z 27,25 pkt (9 nagród, m.in. złoto w kategorii Kampania), Isobar Polska z 26 pkt (7 nagród, w tym trzy złota: w kategoriach Active Advertising, Kampania i Media) oraz Gong z 24,5 pkt (8 nagród, w tym dwa złota: w kategoriach Active Advertising i Media).
Reklamodawcą roku została telewizyjna platforma cyfrowa nc+, domem produkcyjnym roku - OTO Film, a firmami postprodukcyjnymi roku - Platige Image i Studio Orka.
Kategoria | Zgłoszenia | Nominacje | Brąz | Srebro | Złoto |
Film | 107 | 13 | 12 | 5 | 1 |
Radio | 16 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Druk | 53 | 4 | 3 | 1 | 0 |
Design | 107 | 12 | 6 | 10 | 1 |
Active Advertising | 133 | 14 | 11 | 7 | 2 |
Media | 57 | 9 | 8 | 5 | 3 |
Digital | 157 | 17 | 8 | 9 | 0 |
Warsztat Audio/Video | 129 | 12 | 7 | 9 | 5 |
Fotografia | 90 | 26 | 2 | 5 | 0 |
Ilustracja | 220 | 60 | 4 | 8 | 3 |
Kampania | 35 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Suma | 1104 | 320 | 65 | 62 | 18 |
Jednocześnie rozstrzygnięto konkurs Young Creatives, w którym spośród 145 teamów wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions zdobyło 7 zespołów.
KATEGORIA | NAGRODA | ZESPÓŁ | FIRMA |
Film | Nagroda główna | Rafał Pniewski i Daniel Rusin | Kalicińscy.com |
Nagroda główna | Joanna Wojniłko i Olga Skowrońska | MEC | |
Nagroda M.St. Warszawy | Anna Nowicka i Agnieszka Gieleta | We love Ads | |
Cyber | Nagroda główna | Mateusz Gaca i Tomasz Dubiel | Grey Worldwide Warszawa |
Design | Nagroda główna | Katarzyna Przytuła i Kaja Dobrzańska | Change |
Nagroda Microsoft | Tomasz Nogieć i Marcin Szmidt | TBWA | |
PR | Nagroda główna | Maria Święciaszek i Paulina Maćczak | 24/7Communication |
Nagroda BZ WBK | Marta Ulman i Katarzyna Jędrek | 24/7Communication | |
Media | Nagroda główna | Mateusz Wyszyński i Agata Olszewska | Mediacom |
Clients | Nagroda główna | Igor Zajda i Maria Święcicka | Kompania Piwowarska |
Na dalszych podstronach szczegółowe wyniki (lista nominacji i nagród) tegorocznego konkursu KTR
1 2
Dołącz do dyskusji: DDB & tribal, nc+, OTO Film, Platige Image i Studio Orka triumfują w KTR 2015
Wiele ofert różnych firm dla każdego w jednym miejscu.