SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz mniej Polaków kupuje tygodniki

Największe tygodniki społeczno-polityczne zanotowały w styczniu duży spadek sprzedaży. Który tytuł stracił najwięcej? Zapraszamy do zapoznania się z raportem portalu Wirtualnemedia.pl.

"Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) odnotowała w styczniu 2008 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników społeczno-politycznych - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem "Polityki" wyniosła 148 472 egz. i była o 7,8 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2007. Na drugim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) - sprzedaż spadła o 11,6 proc. i wyniosła 131 050 egzemplarzy.

Słaby wynik odnotował również "Wprost" - spadek o 13,9 proc. do poziomu 120,7 tys. egzemplarzy.

Wyjątkiem jest "Przekrój" (Edipresse Polska), który dzięki dużej kampanii reklamowej informującej o zmianie szaty graficznej, zyskał 21,5 proc. (74,1 tys. egzemplarzy).

styczeń
ZKDP 2008 2007

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 232160 148472 244930 161118
Newsweek 227445 131050 240483 148386
Gość Niedzielny 177161 126149 185655 130779
Wprost 224384 120677 244085 140230
Przekrój 150656 74098 140850 60969
Przewodnik Katolicki 34088 28028 29007 30097
Przegląd 73200 25700 77312 28462
Tygodnik Powszechny 62778 20758 38126 20216


2008/2007
ZKDP styczeń grudzień

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 232160 148472 257623 179888
Newsweek 227445 131050 240791 139042
Gość Niedzielny 177161 126149 185445 136749
Wprost 224384 120677 254714 131420
Przekrój 150656 74098 129870 67185
Przewodnik Katolicki 34088 28028 36124 30287
Przegląd 73200 25700 74333 27391
Tygodnik Powszechny 62778 20758 61925 25083


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem jest "Angora" (kolejny wzrost sprzedaży), wyprzedzając "Forum".

styczeń
ZKDP 2008 2007

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Angora 448299 301791 442811 290930
Forum 33375 19260 35842 20754


2008/2007
ZKDP styczeń grudzień

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Angora 448299 301791 447449 290071
Forum 33375 19260 37515 19699


Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 76 629 egz., zdecydowanie więcej niż "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

styczeń
ZKDP 2008 2007

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Nie 180941 76629 208268 94268
Gazeta Polska 69008 25726 74595 28923
2008/2007
ZKDP styczeń grudzień

Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Nie 180941 76629 191071 84577
Gazeta Polska 69008 25726 68915 27805

Dołącz do dyskusji: Coraz mniej Polaków kupuje tygodniki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl