Chapter1 agencją kreatywno-konsultingową, chce się skupiać na strategiach
Agencja Chapter1, działająca od 2013 roku jako agencja kreatywno-produkcyjna, podjęła decyzję o repozycjonowaniu się w kierunku agencji kreatywno-konsultingowej. Chce się skupiać na tworzeniu strategii marketingowych, planuje też zmiany w strukturze i identyfikacji wizualnej.
Agencja kreatywno-produkcyjna Chapter1 zmienia się w agencję kreatywno-konsultingową, której działalność skupiać się będzie od tej pory na tworzeniu strategii marki, strategii komunikacji, planowaniu działań dla marek i tworzeniu wyróżnialnych idei kreatywnych. Zmianie ulegają też niektóre struktury agencji, a w planach na najbliższą przyszłość jest też m.in. nowa identyfikacja wizualna i logo firmy.
Agencja planuje w 2023 roku mocno rozwinąć dział strategii, tworząc zespoły specjalistów dedykowane do researchu, analizy danych oraz tworzenia planów komunikacji. Do działu strategii jest też w tym momencie inkorporowana komórka social mediowa. Wiąże się to m.in. z faktem iż w ramach zmiany pozycjonowania agencja chce też zrezygnować z prowadzenia profili społecznościowych, a skupić się na szkoleniu klientów z zakresu strategii social mediowej.
W związku z tymi zmianami szefowa działu social mediowego, Aleksandra Żyłkowska, będzie teraz podlegać bezpośrednio pod Magdalenę Drzazgę, która szefuje działowi strategii.
- W ramach zmian planujemy także zredefiniowanie zadań i obszarów kompetencyjnych dla account managerów agencji – zapowiada Magdalena Drzazga, founder&CEO agencji Chapter1. - Każdy z accountów przejdzie szereg szkoleń z tworzenia planów komunikacji i całościowego myślenia, od samych fundamentów budowania brandu, dzięki czemu będzie miał background strategiczny w myśleniu o marce. Chcemy by byli to bardziej brand managerowie niż typowi account managerowie.
Decyzja o repozycjonowaniu bardzo naturalna
W najbliższym czasie powstanie też m.in. nowa identyfikacja wizualna agencji, nowa strona www oraz firmowe logo. Bez zmian pozostanie natomiast agencyjny claim: „be brave or be brave”.
Jak wyjaśnia Magdalena Drzazga podjęta obecnie decyzja o repozycjonowaniu jest z punktu widzenia agencji bardzo naturalna, a cały proces zmiany trwa już tak naprawdę od pewnego czasu, teraz jednak ulega przyspieszeniu i uporządkowaniu w pewne klarowne ramy.
- W branżowych raportach dotyczących rynku agencji reklamowych zawsze wypadaliśmy świetnie jeśli chodzi o parametry związane ze strategią, rozumieniem briefu, długofalowością proponowanych rozwiązań - mówi Magdalena Drzazga - Wynika to z tego, że to strategiczne myślenie jest z nami właściwie od samego początku. Przed założeniem Chapter1 pracowałam po stronie klienckiej w działach marketingu, operując na badaniach, danych, strategiach, pozycjonowaniach, więc zakładając Chapter1 10 lat temu, od razu wprowadziłam w firmie to podejście. Od samego początku braliśmy dane na warsztat i je analizowaliśmy. Szukaliśmy insightów, a dobre insighty prowadziły do dobrej idei.
Jak dodaje szefowa Chapter1 przy tworzeniu komunikacji zespołowi agencji zależało zawsze, aby odkrywać to, co angażuje ludzi (odbiorców) - szczególnie ważne było to w tworzeniu treści, które były cykliczne.
- Stąd nasz szczególny szacunek do badań i głębokich analiz. Jednak pracując przy wielu badaniach focusowych zauważyliśmy jak wiele rzeczy w nich umyka. Jak przepadają w badaniu fajne wyróżnialne idee, bo wszystko dąży do uśrednienia. Wiedzieliśmy też, jak wiele ginie wartościowych opinii w gąszczu focusowych pytań. A my nie chcieliśmy być średni i „po wierzchu”,zawsze chcieliśmy głęboko kopać i szarpać za serce, lub chociaż odrobinę wzdrygać - dodaje Magdalena Drzazga - Uznaliśmy, że potrzebujemy własnej metodologii i taką wypracowaliśmy. Nie zatrzymujemy się na planie komunikacji - rozplanowaniu działań. W oparciu o zgromadzone dane opracowujemy idee i platformy kreatywne, które z założenia są wyróżnialne, zgodnie z hasłem agencji „be brave or be brave”. Bo naszym zdaniem nie ma innego wyjścia jeśli chodzi o dobrą komunikację.
Dołącz do dyskusji: Chapter1 agencją kreatywno-konsultingową, chce się skupiać na strategiach