Cennik reklamowy TVP w górę o 4 proc. Najdroższe „M jak miłość”, „Wiadomości” i mecze piłkarskie
We wrześniowym cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 spoty są średnio o 4,1 proc. droższe niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba wydać na reklamy przy serialu „M jak miłość”, w paśmie informacyjnym TVP1 z „Wiadomościami” i przy meczach piłkarskiej reprezentacji Polski.
Spot przed poniedziałkowym odcinkiem „M jak miłość” kosztuje 89,4 tys. zł, przed wtorkowym - 85,8 tys. zł, a po nich - 79,2 i 77,2 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). Rok temu ceny spotów przy premierowych odcinkach serialu wynosiły od 74 do 88 tys. zł. W poniedziałek 2 września br. zamiast standardowego epizodu TVP2 pokaże galę z okazji tysięcznego odcinka serialu.
Z kolei za reklamę przy programie pokazującym kulisy „M jak miłość” trzeba zapłacić 62 tys. zł przy emisji w poniedziałek, a 56,9 tys. zł przy emisji we wtorek.
Spoty przy „Barwach szczęścia” kosztują od 22,3 do 57,9 tys. zł (wobec 20-57 tys. zł przed rokiem), a przy środowych odcinkach „Na dobre i na złe” od 46,7 do 54,8 tys. zł (rok temu było to od 36 do 38 tys. zł). Za najdroższą reklamę przy „Rodzinka.pl” trzeba wydać 42,6 tys. zł (2,6 tys. zł więcej niż rok wcześniej), tyle samo co przed „Blondynką” - (tysiąc zł więcej niż przed emitowaną w tym paśmie we wrześniu ub.r. „Siłą wyższą”).
>>> „Świat się kręci”, „Sąsiad na widelcu” i nowe seriale w TVP1
W wieczornym paśmie informacyjnym TVP1 najdroższe są emisje spotów w niedzielę. Reklamy w dwóch blokach między „Wiadomościami” a „Sportem” kosztują 81,8 i 79,2 tys. zł, a przed „Pogodą” - 67 tys. zł. Przed rokiem na spot o tej porze trzeba było wydać maksymalnie 65,4 tys. zł.
We wrześniu TVP1 pokaże dwa mecze piłkarskiej reprezentacji Polski w eliminacjach mistrzostw świata: w piątek 6 września z Czarnogórą, a we wtorek 10 września z San Marino. Reklama w przerwie każdej z tych transmisji kosztuje 81,3 tys. zł. Natomiast w środę 18 września TVP1 będzie transmitować mecz z pierwszej kolejki rundy grupowej Ligi Mistrzów, a spot w przerwie kosztuje 52,8 tys. zł.
Przypomnijmy, że przed rokiem Telewizja Polska nie zdążyła się porozumieć w sprawie zakupu praw do transmisji meczów naszej piłkarskiej reprezentacji, w efekcie czego dwa wrześniowe mecze eliminacyjne były pokazywane przez niektórych operatorów (m.in. Cyfrowy Polsat) w systemie pay-per-view (więcej na ten temat).
>>> „I kto to mówi?” „Szkoła życia” i „Superoszczędni” nowościami jesieni w TVP2
Spot przed piątkowym „Dzięki Bogu już weekend” kosztuje 32 tys. zł, a przed sobotnim „The Voice of Poland” - 26,4 tys. zł (4,6 tys. zł mniej niż przed emitowaną przed rokiem „Bitwą na głosy”). Obie produkcje to czołowe programy rozrywkowe TVP2.
Cena reklamy przed wtorkowym „Magazynem Ekspresu Reporterów” w TVP2 wynosi 43,6 tys. zł (3,6 tys. zł więcej niż rok temu), przed „Tomaszem Lisem na żywo” - 36,5 tys. zł (1,5 tys. mniej niż przed rokiem), a przed „Sprawą dla reportera” - 31,5 tys. zł (1,2 tys. zł mniej niż rok temu).
Sprzedaż wrześniowej oferty reklamowej TVP1 i TVP2 zaczęła się we wtorek. Do środy trwa buking cenników, na czwartek zaplanowano buking pakietów ratingowych, a na piątek - buking pakietów KZP. Oferty na pakiety KZP będą przyjmowane do środy do godz. 16:00.
Wrześniowy cennik reklamowy opublikował też już TVN (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Cennik reklamowy TVP w górę o 4 proc. Najdroższe „M jak miłość”, „Wiadomości” i mecze piłkarskie