„Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych w I półroczu 2016 roku
W I półroczu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 27 598 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 56,70 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 28,39 proc. do poziomu 17 334 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 53,70 proc. do 13 682 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 65,45 proc. (najbardziej w zestawieniu) i wyniosła ona 13 007 egz.
ZKDP |
I półrocze |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
73 902 |
27 598 |
27 598 |
135 735 |
63 733 |
63 733 |
-56,70% |
Twist |
46 163 |
17 334 |
17 334 |
59 980 |
24 207 |
24 207 |
-28,39% |
Bravo Girl |
45 985 |
13 682 |
13 682 |
59 971 |
29 549 |
29 549 |
-53,70% |
Fun Club |
40 490 |
13 007 |
13 007 |
79 113 |
37 645 |
37 645 |
-65,45% |
W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 58,90 proc. do 23 296 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Twist” (17 395 egz.; jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 7,56 proc.), a podium uzupełnia „Bravo Girl” (10 509 egz.; w dół o 39,85 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Fun Club”, który spadł z lokaty drugiej na czwartą - było to 59,28 proc. do 10 019 egz.
ZKDP |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
62 991 |
23 296 |
23 296 |
131 652 |
56 682 |
56 682 |
-58,90% |
Twist |
41 995 |
17 395 |
17 395 |
54 996 |
16 173 |
16 173 |
7,56% |
Bravo Girl |
41 988 |
10 509 |
10 509 |
54 989 |
17 470 |
17 470 |
-39,85% |
Fun Club |
33 999 |
10 019 |
10 019 |
74 973 |
24 603 |
24 603 |
-59,28% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych w I półroczu 2016 roku