ATM Grupa na mocnym plusie - 89,8 mln zł wpływów i 6,9 mln zł zysku
W pierwszych trzech kwartałach br. ATM Grupa zwiększyła przychody i odnotowała zysk netto, podczas gdy rok wcześniej była na minusie. Wzrosły wpływy z nadawania kanału ATM Rozrywka, wynajmu studia i realizacji efektów specjalnych.
W III kwartale br. przychody ATM Grupy ze sprzedaży wyniosły 39,8 mln zł, o 20,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Zysk netto uplasował się na poziomie 6,8 mln zł, gdy rok wcześniej spółka miała 1,2 mln zł straty netto. Z kolei po trzech kwartałach 2013 roku spółka miała już 89,8 mln zł przychodów i były one o 9,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Grupa odnotowała także 6,9 mln zł zysku netto wobec 960 tys. zł straty rok wcześniej.
- Mimo kryzysu, grupie kapitałowej ATM udało się utrzymać dodatnią dynamikę przychodów, głównie dzięki wzrostowi przychodów z działalności nadawczej oraz z zarządzania aktywami własnymi - podała firma w komunikacie. W strukturze przychodów te pochodzące z działalności nadawczej (ATM Grupa jest właścicielem nadającej naziemnie stacji ATM Rozrywka) stanowią już 13,2 proc. - w analogicznym okresie ub.r. było to zaledwie 3,9 proc. Kanał ten w październiku br. miał 0,87 proc. udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej jego udział wynosił 0,40 proc. (dane Nielsen Audience Measurement - więcej na ten temat).
Wzmocnienie działań sprzedażowych w segmencie zarządzania aktywami trwałymi doprowadziło również do poprawy wyników spółek ATM System, ATM Studio i ATM FX. Ta ostatnia zdobyła kontrakt na realizację efektów specjalnych do rosyjskiej superprodukcji „Trzej muszkieterowie” i serialu pod tym samym tytułem. Z kolei ATM System realizuje największy w swojej historii kontrakt ze spółką Live Park na obsługę meczów T-Mobile Ekstraklasy. Natomiast w centrum produkcji filmowo-telewizyjnej ATM Studio realizowane są m.in. programy „The Voice of Poland” i „Dzięki Bogu już weekend” dla TVP2 oraz „Top Chef” dla Telewizji Polsat. Jest ono także sceną dla stołecznych teatrów (Nowego Teatru, TR Warszawa i Projekt Teatr Warszawa), powstają tam także produkcje reklamowe i organizowane są liczne komercyjne eventy.
ATM Grupa w III kwartale br. podpisała umowę na realizację serialu sensacyjnego o bieszczadzkich pogranicznikach pod tytułem „Wataha” dla HBO oraz modowego talent-show “Projektanci na start” dla FOX Life. Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy, podkreśla, że zwiększanie produkcji dla kanałów tematycznych i premium to jeden z ważniejszych kierunków rozwoju producenta. - Zarówno „Wataha” jaki i „Projektanci na start” to powrót ATM-u do tradycji realizowania oryginalnych formatów - mówi Muszyński.
Spółki wchodzące w skład ATM Grupy cały czas realizują też kolejne sezony seriali “Ojciec Mateusz” i „Ranczo” dla TVP oraz “Pierwsza miłość” i „Świat według Kiepskich” dla Polsatu. Ponadto telewizja publiczna zakupiła od producenta trzeci sezon serialu „Galeria”, który planuje pokazać w 2014 roku (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: ATM Grupa na mocnym plusie - 89,8 mln zł wpływów i 6,9 mln zł zysku
raczej strata wyniosła 960 tyś złotych.