Aston Villa oddaje za darmo reklamy na koszulkach
Piłkarski klub Aston Villa zrezygnował z 2 milionów funtów dochodów ze sponsoringu w przyszłym sezonie, aby za darmo umieścić na koszulkach graczy nazwę Acorns Children's Hospital.
Występujący w najwyższej klasie rozgrywek angielskiej ekstraklasy klub zaczął wspierać dziecięce hospicjum już ponad dwa lata temu - informuje serwis Brand Republic.
Z końcem bieżącego sezonu skończyła się dwuletnia umowa klubu, w ramach której na koszulkach zawodników umieszczone było logo operatora internetowych zakładów bukmacherskich 32Red. Zamiast niego w sezonie 2008/09 pojawi się logo wspomnianego hospicjum. Umowa z 32Red warta była około 2 miliony funtów rocznie.
Aston Villa i Acorns zamierzają również przeprowadzić szereg inicjatyw i imprez promujących ich współpracę i zachęcających inne instytucje, firmy czy osoby prywatne do wspierania hospicjum.
"Traktujemy tę współpracę jako istotniejszą i bardziej wartościową od którejkolwiek z komercyjnych propozycji jakie otrzymaliśmy" - czytamy w oświadczeniu Aston Villi, który jest pierwszym klubem w historii angielskiej ligi, który zawarł bezdochodową umowę w kwestii logo na koszulkach.
Na rynku europejskim prekursorem jest tutaj FC Barcelona, która we wrześniu 2006 roku podpisała pięcioletni kontrakt z organizacją Unicef.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Aston Villa oddaje za darmo reklamy na koszulkach