Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy
Wartość polskiego rynku reklamy może wzrosnąć w tym roku o ok. 2-4%, zakłada grupa medialna Agora. W maju Agora obniżyła swoje prognozy dotyczące wzrostu wartości rynku reklamowego w tym roku do 3-5% z 6-7%. Jeszcze w sierpniu podtrzymała swoje obniżone oceny, zmieniając jednak przewidywania dotyczące poszczególnych segmentów rynku.
W okresie styczeń ‐ wrzesień 2011 r. wartość wydatków reklamowych wzrosła w Polsce o prawie 4%, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do ok. 5,6 mld zł, podała Agora.
"W trzecim kwartale 2011 r. wartość wydatków reklamowych zwiększyła się o 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a po pierwszych trzech kwartałach 2011 r. wartość rynku reklamy wzrosła o prawie 4%. W swoich szacunkach na rok bieżący spółka założyła wzrost wartości rynku reklamy w całym 2011 r. o około 3‐5%. Obserwując bieżącą sytuację na rynku reklamy spółka postanowiła skorygować swoje założenia co do wzrostu wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. Obecnie, na podstawie dostępnych danych rynkowych oraz biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą na świecie, a w szczególności w Europie, oraz dużą zmienność na rynkach finansowych, spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2‐4%" - czytamy w raporcie Agory.
Spółka postanowiła skorygować zakładane dynamiki spadku wartości wydatków reklamowych w prasie w 2011 r. W konsekwencji, wartość wydatków reklamowych w dziennikach zmniejszy się o 9‐12% (wcześniej spółka zakładała spadek na poziomie 7‐9%).
"W opinii spółki reklamodawcy ograniczą budżety reklamowe w czasopismach o 4‐6% (wcześniej spółka zakładała ograniczenie budżetów reklamowych w tym segmencie na poziomie 1‐3%). Zgodnie z wcześniej opublikowanymi szacunkami wzrostu wartości rynku reklamy w 2011 r. wydatki na reklamę w internecie wrosną o 13‐17%, w radio o 7‐9%, w kinie o 6‐8%, w telewizji o 3‐5%, a w reklamie zewnętrznej o 2‐4%" - czytamy dalej.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 33,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 53,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 898,70 mln zł wobec 776,00 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy