25 proc. konsumentów planuje zakup odbiornika 3D
Co czwarty posiadacz telewizora zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy kupić odbiornik umożliwiający oglądanie trójwymiarowego obrazu.
Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Motorola Mobility przez agencję badawczą Vanson Bourne. Udział w nim wzięło 7,5 tys. konsumentów z 13 rynków (Australia, Chiny, Francja, Japonia, Korea Płd., Niemcy, Rosja, Singapur, Skandynawia, Turcja, USA, Wielka Brytania, ZEA).
75 proc. respondentów obecnie posiada telewizor HD bądź planuje zakup takiego odbiornika w ciągu najbliższego półtora roku.
Badanie wykazało duże zainteresowanie dostępem do mediów społecznościowych za pośrednictwem telewizora. Przykładowo 58 proc. osób korzystających z nich w trakcie oglądania telewizji stwierdziło, że byłoby gotowych do zmiany operatora, gdyby zaoferowano im taką możliwość jako zintegrowaną usługę.
Z kolei 42 proc. pytanych przyznało, że podczas oglądania danego programu w telewizji dyskutowało na jego temat za pośrednictwem poczty e-mail, komunikatora internetowego, czata lub serwisu społecznościowego. 22 proc. z tej grupy robi to regularnie, a 61 proc. wyraziło gotowość do płacenia większych pieniędzy za taką możliwość z poziomu telewizora.
Z badania wynika również, że 42 proc. konsumentów jest zainteresowanych możliwością robienia zakupów z poziomu telewizora, 30 proc. czatowaniem, 27 proc. aktualizowaniem profilu w portalu społecznościowym, a 17 proc. pisaniem wiadomości na Twitterze.
Dołącz do dyskusji: 25 proc. konsumentów planuje zakup odbiornika 3D