SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: 15,8 miliona widzów pierwszego odcinka „Stranger Things 2” w USA, 4,6 miliona obejrzało cały sezon

Według danych firmy Nielsen premierowy odcinek 2. sezonu serialu „Stranger Things” obejrzało w serwisie Netflix w Stanach Zjednoczonych 15,8 miliona widzów, z czego 11 milionów należało do grupy wiekowej 18-49 lat. W ciągu pierwszych 24 godzin cały nowy sezon obejrzało 361 tysięcy użytkowników serwisu.

Nowy, drugi z kolei sezon „Stranger Things” zadebiutował na platformie Netflix 27 października br. Netflix nie podaje oficjalnie wyników oglądalności oferowanych przez siebie tytułów, jednak dane na ten temat dostarczyła firma Nielsen, która już wcześniej zapowiedziała że będzie badać popularność filmów proponowanych przez Netflixa.

Z danych dostarczonych przez Nielsena wynika, że największym powodzeniem w całym 2. sezonie „Stranger Things” cieszył się premierowy odcinek, który został w Stanach Zjednoczonych obejrzany przez 15,8 mln widzów, z czego 11 mln to użytkownicy w wieku od 18 do 49 lat.

Informacje pochodzące od Nielsena dotyczą wyników zebranych do ostatniego piątku. Zgodnie z nimi w ciągu pierwszych 24 godzin cały serial obejrzało 361 tys. użytkowników. Z kolei cały sezon „Stranger Things 2” obejrzało 4,6 mln Amerykanów.

Poniżej szczegółowe dane Nielsena dotyczące oglądalności poszczególnych odcinków „Stranger Things 2” w USA

Odcinek 1: 15,8 mln, 11 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 2: 13,7 mln, 9,6 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 3: 11,6 mln, 8,1 mln  w wieku 18-49 lat
Odcinek 4: 9,3 mln, 6,6 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 5: 8 mln, 5,6 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 6: 6,4 mln, 4,5 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 7: 5,3 mln, 3,7 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 8: 4,9 mln, 3,4 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 9: 4,6 mln, 3,2 mln w wieku 18-49 lat

Subskrybenci Netflixa aż w 80 proc. są wierni tylko tej platformie, nie wykupując abonamentu nigdzie indziej. W USA platforma ma prawie 53 miliony stałych użytkowników, na świecie to łącznie ponad 109 mln osób.

Netflix zamierza wydać w przyszłym roku 8 miliardów dolarów na nowe produkcje. Platforma zanotowała prawie 3 miliardy przychodu w III kwartale br. - o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Dołącz do dyskusji: Nielsen: 15,8 miliona widzów pierwszego odcinka „Stranger Things 2” w USA, 4,6 miliona obejrzało cały sezon

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vinnie
Hm, skoro "Netflix nie podaje oficjalnie wyników oglądalności oferowanych przez siebie tytułów", a jednak Nielsen podaje "szczegółowe dane Nielsena dotyczące oglądalności poszczególnych odcinków „Stranger Things 2” w USA", to ja chciałbym poznać metodologię badań wyników oglądalności lub chociaż gdziekolwiek potwierdzoną wiarygodność tychże. Cytowana wielokrotnie już wypowiedź dla Variety: "Netflix said “The data that Nielsen is reporting is not accurate, not even close, and does not reflect the viewing of these shows on Netflix.”" podaje jednak w sporą wątpliwość wyniki takich badań.

Ja się na tym nie znam, ale może Redakcja się ustosunkuje jak się ma jedno do drugiego (nieudostępnianie oficjalnych wyników oglądalności przez Netflix vs badania oglądalności Nielsen)?
odpowiedź
User
Polak
Hm, skoro "Netflix nie podaje oficjalnie wyników oglądalności oferowanych przez siebie tytułów", a jednak Nielsen podaje "szczegółowe dane Nielsena dotyczące oglądalności poszczególnych odcinków „Stranger Things 2” w USA", to ja chciałbym poznać metodologię badań wyników oglądalności lub chociaż gdziekolwiek potwierdzoną wiarygodność tychże. Cytowana wielokrotnie już wypowiedź dla Variety: "Netflix said “The data that Nielsen is reporting is not accurate, not even close, and does not reflect the viewing of these shows on Netflix.”" podaje jednak w sporą wątpliwość wyniki takich badań.

Ja się na tym nie znam, ale może Redakcja się ustosunkuje jak się ma jedno do drugiego (nieudostępnianie oficjalnych wyników oglądalności przez Netflix vs badania oglądalności Nielsen)?
Ale co ty gadasz? To znaczy, że ten gigant amerykański, ta rewolucyjnie świetna firma zmieniająca świat cyfrowej rozrywki poddaje w wątpliwość dane Nielsena? A to przecież tak jak Kurski! Czyżby Netflix i Kurski byli w jednym froncie stwierdzającym, że Nielsen nie podaje jedynej, objawionej prawdy niczym Bóg na dwóch kamiennych tablicach.
odpowiedź
User
gość 4
Hm, skoro "Netflix nie podaje oficjalnie wyników oglądalności oferowanych przez siebie tytułów", a jednak Nielsen podaje "szczegółowe dane Nielsena dotyczące oglądalności poszczególnych odcinków „Stranger Things 2” w USA", to ja chciałbym poznać metodologię badań wyników oglądalności lub chociaż gdziekolwiek potwierdzoną wiarygodność tychże. Cytowana wielokrotnie już wypowiedź dla Variety: "Netflix said “The data that Nielsen is reporting is not accurate, not even close, and does not reflect the viewing of these shows on Netflix.”" podaje jednak w sporą wątpliwość wyniki takich badań.

Ja się na tym nie znam, ale może Redakcja się ustosunkuje jak się ma jedno do drugiego (nieudostępnianie oficjalnych wyników oglądalności przez Netflix vs badania oglądalności Nielsen)?
Zaraz Cię tu zjedzą. Tu na forum dla wielu dane Nielsena to świętość. Jak Kurski mówi, że coś się nie zgadza i jest za mało przejrzyste, to atakują go niemożebnie.
odpowiedź