10-lecie certyfikatu badawczego PKJPA wsparte kampanią
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) uruchomiła kampanię promującą standardy jakości w badaniach rynkowych. Pretekstem do tego jest obchodzony w tym roku jubileusz 10-lecia audytu PKJPA (Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów).
PKJPA to samoregulacja branżowa, administrowana przez OFBOR. Jej najważniejszym elementem jest niezależny audyt, weryfikujący przestrzeganie norm jakości w procesie realizacji badań. Pomyślne przejście audytu wieńczone jest nadaniem certyfikatu PKJPA, przyznawanego w ośmiu typach badań.
Do PKJPA należy obecnie blisko 30 firm, których obrót stanowi ponad 80% rynku usług badawczych w Polsce. W zdecydowanej większości są to agencje badawcze, ale wśród sygnatariuszy są także inne podmioty. Program ma charakter otwarty i może do niego przystąpić każda firma realizująca badania, która przejdzie pomyślnie niezależny audyt.
Elementem działań promujących PKJPA było uruchomienie w ostatnich dniach serwisu internetowego www.pkjpa.pl, zawierającego kompleksowe informacje na temat programu. Oficjalnym hasłem PKJPA jest „Wyróżniająca jakość badań”.
Dołącz do dyskusji: 10-lecie certyfikatu badawczego PKJPA wsparte kampanią