Większość sprawnych redakcji już przygotowała materiały na wypadek śmierci papieża Franciszka. W różnych newsroomach różnie się to nazywa, ale zasada działania jest taka sama. Trzeba być gotowym, by o “godzinie zero” mieć materiał jak najszybciej. Tego typu sylwetki są przygotowywane od lat. – Zbieranie tego typu materiałów to nie „hienowatość” ani jakieś złowróżbne działania mediów. To po prostu profesjonalne działanie, uwzględniające mechanizmy, jakimi się rządzą media i potrzeby odbiorców – tłumaczy Robert Feluś, dziennikarz, wykładowca Uniwersytetu SWPS, były naczelny “Faktu” i "Wprost”.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie przez Bauer Media, właściciela Wydawnictwa Bauer i Grupy RMF, firmy reklamy out-of-home Clear Channel.
Ministerstwo kultury chce ograniczeń w prowadzeniu medialnej działalności samorządów. Zakazu tego typu aktywności domagają się Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych i Stowarzyszanie Mediów Lokalnych. – Konkurowanie z dotowanymi przez samorządy gazetami jest trudne dla gazet prywatnych, a postępowanie samorządu uznać trzeba za nieuczciwe w stosunku do przedsiębiorców – wydawców niezależnej prasy lokalnej – przekonują przedstawiciele mediów.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmie się tematem MUX-L2 naziemnej telewizji cyfrowej, którego główny nadajnik nie działa od ponad dwóch miesięcy. - Jeśli prezes UKE wystąpi z zapytaniem w tej sprawie, to będziemy się tłumaczyć – mówi Wirtualnemedia.pl Roman Olma, prezes stacji TVT z Rybnika, która jest operatorem multipleksu lokalnego.
Jak podaje najnowszy raport DataReportal “Digital 2025: Poland”, Polacy na dobre rozgościli się w przestrzeni mediów społecznościowych. Co ciekawe, pomimo wieszczenia końca Facebooka, odnotowuje on wzrosty i znajduje się na szczycie portali społecznościowych (18,7 mln użytkowników), a wyprzedza go tylko YouTube (29 mln).
W lutym Republika wyemitowała mniej reklam niż miesiąc temu i mniej niż rok temu, chociaż jej udział w rynku oglądalności rośnie i sprawił, że stała się liderem oglądalności stacji informacyjnych w Polsce. Tymczasem konkurencyjna stacja wPolsce24 (Fratria) mimo o wiele niższej oglądalności wyemitowała siedem razy więcej spotów więcej niż stacja kierowana przez Tomasza Sakiewicza.
Niedzielne wydania programu “Kwiatki polskie” mają być nadawane w TVP Info już o 20.15, a ich premiera jest planowana na 30 marca br. – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl – Program będzie miał bardziej rozrywkową formułę na codzienne “Kwiatki” – zapowiada w rozmowie z nami Katarzyna Kasia.
Canal+ na koniec 2024 roku miał na wszystkich rynkach 26,937 mln abonentów. Tym samym baza klientów poszerzyła się o 118 tys. Głównie dzięki rynkom afrykańskim i azjatyckim. W Europie firma straciła 120 tys. abonentów. Może się jednak pochwalić wzrostem przychodów.
Od niedzieli Polsat ma nie tylko wiosenną ramówkę, ale nadaje też odświeżoną oprawą graficzną. Dominuje w niej kolor żółty, który zastąpił granatowy.
Konserwatywny think-tank Klub Jagielloński przygotował spot z udziałem najważniejszych kandydatów w wyborach prezydenckich oraz byłych prezydentów RP wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. To część kampanii społecznej organizacji pod hasłem „Radykalny program na radykalne czasy”.
Telewizja Polska pokaże reportaż “Artyści na cenzurowanym”, w którym głos zabiorą znane postacie ze świata kultury, filmu czy rozrywki, które w czasach rządów Zjednoczonej Prawicy stały się obiektem ataków ze strony TVP. Swoimi historiami podzielą się m.in. Agnieszka Holland, Maciej Stuhr czy Krystyna Janda.
Pepco Group zamierza skoncentrować się na rozwoju sklepów Pepco. Brytyjska sieć Poundland może pójść pod młotek już w najbliższej przyszłości, zaś Dealz – w średnim terminie, po zoptymalizowaniu jej wartości.
Pomimo wprowadzenia ograniczeń w sprzedaży energetyków nieletnim, w 2024 roku pozycja tych napojów na sklepowych półkach, wbrew prognozom, nie osłabiła się - wynika z nowego raportu eLeader, przestawiającego ekspozycję napojów energetyzujących w minionym roku. Najwięksi producenci w ciągu roku zwiększyli swoje udziały półkowe aż o 6,4 proc. Pojawiło się też 214 nowych propozycji produktowych.
Użytkownicy płatnych pakietów Playera mogą oglądać prapremierowe odcinki produkcji z wiosennej ramówki TVN. Na przykład przed czwartkową premierą w telewizji linearnej udostępniono im drugi odcinek 30. sezonu „Kuchennych rewolucji”. Subskrybenci Max mieli dostęp tylko do pierwszego odcinka, emitowanego tydzień temu.
W lutym 2025 r. Marta Fabiś objęła stanowisko chief operating officer (COO) w niezależnej agencji marketingowej Skivak, z oddziałami w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech i Ukrainie.
Marka Bytom (VRG S.A) promuje wiosenno - letnią kolekcję hasłem „Celebrujemy ważne dla Was chwile wspólnie”. Motto nawiązuje do takich wartości, jak męskość, braterstwo i wspólnotowość, a także siła dobrego stylu przekazywanego z pokolenia na pokolenie. W reklamach występuje aktor Marcin Dorociński.
Z powodu coraz szerszego wprowadzania sztucznej inteligencji freelancerzy muszą mierzyć się z rosnącym ryzykiem utraty pracy i mniejszymi zarobkami. Największe problemy mają osoby najbardziej cenione w zawodzie.
Agencja Euvic Media wygrała przetarg Polskiego Radia na obsługę jego kampanii reklamowych w internecie. Pokonała w nim trzech konkurentów.
Agencja Flynn. Eksperci komunikacji uruchamia program mentoringowy dla studentów i studentek kierunków związanych z public relations i dziennikarstwem. Zgłoszenia przyjmowane są do 13 marca.
Grupa Salling, która w październiku ubiegłego roku ogłosiła nową strategię Aspire’28, zakładającą m.in. silny rozwój w Polsce oraz fuzje i przejęcia jako motor dalszego wzrostu, zawarła porozumienie ze szwedzką ICA Gruppen w sprawie przejęcia detalisty Rimi w Estonii, na Łotwie i Litwie.