Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-09-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Zwiększ swoje zyski o 40% dzięki e-mail marketingowi. Predictive Marketing według Datatrics

Firmy zbierają codziennie tysiące informacji na temat swoich klientów, chcąc jak najlepiej poznać ich potrzeby. Wysoce spersonalizowana komunikacja one-to-one jest jednym z najważniejszych elementów efektywnej kampanii e-mail marketingowej, a odpowiednio dobrane rekomendacje – kluczem do sukcesu. Przykład rozwiązań Datatrics udowadnia również, że optymalne wykorzystanie danych wewnętrznych i zewnętrznych to najefektywniejszy trend w marketingu ostatnich lat.

Doskonałych przykładów wykorzystania rekomendacji dostarczają np. niemieckie firmy Leen Baker czy SeeBuyFly, korzystające z silnika Datatrics.  Firma Leeen Baker zwiększyła swoje zyski względem poprzedniego sezonu o ponad 40%, podczas gdy SeeBuyFly dzięki zaoferowaniu konsumentom odpowiednich treści poprzez wyselekcjonowane sposoby dotarcie, doprowadziła do wzrostu sprzedaży o 18%.

Rekomendacje sieci SeeBuyFly na lotnisku Schiphol

Jednym z najciekawszych rozwiązań ze strony Datatrics okazało się wprowadzenie najnowszych  metod zarządzania danymi oraz wysyłki rekomendacji dla sieci SeeBuyFly na lotnisku w Schiphol. W ten sposób wewnętrzne dane firmy (takie jak te dotyczące sprzedaży, aktywności wewnątrz sklepów, ruchu internetowego i publikacji online) zostały sprzęgnięte z danymi pochodzącymi z zewnątrz, a więc np. pogodą, ruchem ulicznym i informacjami o lotach. Dzięki ich wspólnej analizie, możliwe było odkrycie relacji pomiędzy zachowaniami konsumentów, a poszczególnymi danymi, co pozwoliło na wysyłkę rekomendacji. W efekcie, doprowadziło to do wzrostu sprzedaży na poziomie 18%.

Dzięki szerokiej analizie danych oraz wykorzystaniu mniej oczywistych wskaźników, SeeBuyFly zostało wprowadzone przez Datatrics w obręb skutecznych działań związanych z silnikiem rekomendacji, a także pozyskało niezwykle cenny wgląd w zwyczaje swoich klientów. Umożliwiło to nie tylko określenie najważniejszych trendów w sprzedaży, ale także efektywne i skuteczne odpowiedzi na wysokie wymagania konsumentów. Dzięki temu, SeeBuyFly miało szansę zoptymalizować rekomendowane publikacje i oferty, tak, by najlepiej odpowiadały potrzebom konsumentów i generowały konkretny zysk.

Szalony sezon w Leen Bakker

W przypadku firmy Leen Bakker, kluczowe rozwiązanie wprowadzone przez Datatrics opierało się na tym samym założeniu: połączeniu danych wewnętrznych i zewnętrznych. Tym razem jednak, sukces rekomendacji przyniosła wspólna analiza danych takich jak: sprzedaż, ruch online, e-mail marketing oraz narzędzi do e-commerce, z tymi dotyczącymi mediów społecznościowych, historii wyszukiwań, wakacji i świąt oraz pogody.

Przystępna platforma Datatrics umożliwiła łatwą integrację danych firmy, wzbogacając je dodatkowo o dane zewnętrzne, uzyskując pełny obraz sytuacji marketingowej i sprzedażowej. Stworzenie 360° profilu konsumenta, obejmującego historię jego zakupów i wzory zachowań, pozwoliło na przesłanie spersonalizowanej rekomendacji w cotygodniowym newsletterze. Nowy sezon zaowocował świetnymi wynikami, z 40% wzrostem sprzedaży względem poprzedniego okresu.

Oddaj swoje dane w dobre ręce

Obecnie, niemal każda z firm posiada kopalnię wiedzy na temat swoich klientów. Każda poszczególna informacja niesie cenne wskazówki odnośnie strategii sprzedaży bądź promocji. Jednocześnie, zarządzanie nimi oraz tworzenie skutecznych rekomendacji, wymaga nie tylko profesjonalnego podejścia, ale także sprytnych rozwiązań, które oszczędzą czas i ograniczą koszty, przy jednoczesnym wykorzystaniu tych danych. Przykłady SeeBuyFly oraz Lenn Bakker udowadniają, że postawienie na efektywny silnik rekomendacji jest jednym z najsłuszniejszych trendów w skutecznym marketingu.

Rezultaty Datatrics zrobiły wrażenie?

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się, jak w 100% wykorzystać to, co już ma i jeszcze będzie miał do zaoferowania email marketing przyjdź 1 października na Warsaw Email Summit. Podczas konferencji dowiesz się tego z pierwszej ręki od  polskich i europejskich ekspertów, takich jak optivo, PayPal, Sarigato, Datatrics, Glossybox, WakacyjniPiraci.pl, Fly.pl czy kancelaria Lubasz i Wspólnicy. Rejestracja, program wydarzenia, informacje na temat obecnych na Warsaw Email Summit ekspertów oraz towarzyszącego wydarzeniu networkingu są dostępne pod adresem http://www.warsawemailsummit.pl.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS