Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-05-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

Według nowego raportu firmy Ericsson, łączność poprawia jakość życia

150x110
  • Badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab objęło mieszkańców 13 wielkich miast reprezentujących 100 milionów ludzi
  • Około 40% ludzi zamieszkałych w miastach używa smartfonów i wykorzystuje informacje mobilne do rozwiązywania codziennych problemów
  • Pokrycie sieci mobilnej znalazło się na czwartym miejscu na liście czynników najbardziej zwiększających zadowolenie mieszkańców miast
  • Największą przyczyną niezadowolenia są dojazdy do pracy; dostępność informacji mobilnych zmniejsza stres

W raporcie z nowego badania przeprowadzonego przez zespół Ericsson ConsumerLab przeanalizowano różne aspekty życia mieszkańców miast wpływające na ich zadowolenie, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska i sieci społecznościowych.

Okazuje się, że ludzie w wielkich miastach na czwartym miejscu w rankingu czynników zwiększających zadowolenie stawiają pokrycie sieci mobilnej — obok dostarczania wody i dostępności przestrzeni społecznej, od kawiarni po obiekty rekreacyjne i rozrywkowe. Z drugiej strony niezadowolenie wywołują zanieczyszczenie powietrza i brak miejsc do parkowania.

„Urbanizacja to wielki, ogólnoświatowy trend. Ludność miast rośnie w tempie 7500 mieszkańców na godzinę i ludzie odczuwają pewien stres spowodowany przeludnieniem. Jednak mieszkańcy miast wykorzystują teleinformatykę do złagodzenia tych odczuć i poprawienia jakości życia” — powiedział Michael Björn, dyrektor ds. badawczych w Ericsson ConsumerLab.

Zaletą życia w mieście jest bliskość restauracji, kawiarni, rozrywek i sklepów. Ludzie w miastach są aktywniejsi społecznie, a ich krąg znajomych jest szerszy niż w przypadku mniejszych ośrodków.

Wady wiążą się z przeludnieniem i ruchem ulicznym. Badanie wykazało, że średni czas dojazdu do pracy w 13 miastach to 2 godziny 20 minut dziennie. Björn powiedział: „Ludzie są bardziej zrelaksowani wiedząc, jak długo będzie trwał ich dojazd, ponieważ mogą wtedy lepiej wykorzystać ten czas. Smartfony stają się nieocenionymi urządzeniami w trakcie codziennych dojazdów do pracy”.

„Znajomość wybieranych przez nich sposobów dojeżdżania ułatwia nam ustalenie, jakie usługi są dla nich najbardziej przydatne. Na przykład dla ludzi dojeżdżających na rowerach istotna jest informacja, gdzie mogą korzystać ze ścieżek rowerowych. Dla tych, którzy dojeżdżają transportem publicznym, ważne są rozkłady jazdy aktualizowane w czasie rzeczywistym i narzędzia do planowania podróży. Zaś tym, którzy dojeżdżają własnymi samochodami, wiele czasu i nerwów może oszczędzić system GPS z funkcją planowania podróży i dostępem do aktualnych danych o natężeniu ruchu” — zakończył.

Raport został opublikowany w ramach uczestnictwa firmy Ericsson w konferencji New Cities Summit w Paryżu.

O firmie Ericsson 

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.


Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland 

www.youtube.com/ericssonpolska 

www.facebook.com/ericssonpolska





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS