Każda osoba planująca zakup mieszkania stawia sobie szereg pytań. Odpowiedzi wbrew pozorom wcale nie tak łatwo znaleźć. Najprościej udać się do ekspertów, ale na rynku pierwotnym działa wielu deweloperów, każdego roku powstają dziesiątki nowych inwestycje i często trudno o orientację w natłoku ofert i informacji. Dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z poszukiwaniem własnego „M” bardzo pomocne mogą okazać się cyklicznie organizowane targi mieszkaniowe, na których prezentowany jest kompletny przegląd oferty mieszkaniowej z danego miasta lub regionu.
Najważniejszą zaletą targów jest zgromadzenie w jednym miejscu kilkudziesięciu wystawców, wśród których dominują prezentujący swoją ofertę deweloperzy. Mowa zarówno o inwestycjach, w których obecnie prowadzona jest sprzedaż, jak i tych które dopiero będą realizowane. Tym sposobem podczas jednego dnia z łatwością można zebrać katalogi i oferty bez konieczności odwiedzania biur deweloperów czy sprawdzania ich stron internetowych i pobierania dziesiątków plików.
Kolejnym plusem jest bezpośrednia interakcja. Już podczas targów można dokonać wstępnej weryfikacji ofert oraz dopytać o interesujące nas szczegóły lub wyjaśnić swoje wątpliwości. Można także umówić się na spotkanie na interesującym nas osiedlu, a nawet rozpocząć negocjacje cenowe.
Targi są także pewnego rodzaju potwierdzeniem wiarygodności dewelopera. Organizatorzy takich wydarzeń dokładają starań, aby odpowiednio dobrać wystawców, a tym samym dać gwarancję bezpieczeństwa potencjalnym klientom.
Targi z założenia mają być kompleksowym wydarzeniem, dlatego wśród wystawców oprócz deweloperów znajdą się także eksperci z innych dziedzin, np. doradcy finansowi czy pośrednicy obrotu nieruchomościami. Dzięki temu od razu można zasięgnąć informacji na temat warunków kredytowych czy innych praktycznych kwestii dotyczących zakupu mieszkania. Na wielu tego rodzaju imprezach organizowane są także prelekcje i wstąpienia ekspertów.
Zadaniem dewelopera jest nie tylko realizowanie kolejnych inwestycji, ale też stwarzanie komfortowych warunków zamieszkania dla swoich klientów. Kontakt z nimi jest jednym z kluczowych elementów naszej pracy, dlatego też tak istotne jest tworzenie materiałów informacyjnych, organizowanie spotkań i dni otwartych, a także udział w targach branżowych – komentuje Piotr Kijanka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Grupie Deweloperskiej GEO. W naszym przypadku targi to stały punkt w kalendarzu. 5 i 6 września spotkaliśmy się z klientami rynku dolnośląskiego na Targach Mieszkań i Domów we Wrocławiu, a w weekend 19 i 20 września przedstawiliśmy swoją ofertę w Krakowie – dodaje.
Targi to ciekawe wydarzenia nie tylko dla osób, które dopiero poszukują mieszkania, ale także dla tych, którzy już dokonali wyboru. Wielu wystawców przygotowuje na nie specjalne oferty oraz rabaty cenowe.