Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-04-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

Supermarkety z wyższymi cenami niż w czasie poprzedniej Wielkanocy – wynika z badania cen...

Jak wynika z monitoringu cen portalu dlahandlu.pl, zakup 50 podstawowych produktów na tegoroczny stół wielkanocny będzie droższy o ok. 20 zł. Najbardziej świąteczny towar – 10 jaj – rok temu kosztowało od 2,59 zł w Intermarche i 4,59 zł w Żabce do 4,99 zł w Społem. Dziś o takich cenach możemy pomarzyć. W Intermarche 10 jaj kosztuje 6,39 zł, w Społem 7,29 zł, a w Żabce 7,97 zł. Są to...

– Każda sieć stara się wypadać jak najtaniej, dlatego wszyscy detaliści starają się wprowadzać podwyżki na swoje półki jak najpóźniej. W tym roku ukrywanie podwyżek na dłuższą metę nie było możliwe, więc od stycznia obserwujemy rosnące ceny jaj, wieprzowiny, nabiału – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu dlahandlu.pl. – Ich kumulację widzimy obecnie, gdy ceny żywności poszły w górę we wszystkich formatach sklepów: hipermarketach, dyskontach i supermarketach. Większość supermarketów podniosła ceny o ok. 10 proc. – dodaje.

Koszyk cenowy to największa porównywarka cen produktów spożywczych w sieciach handlowych. Jest to wspólny projekt portali dlahandlu.pl oraz portalspozywczy.pl, należących do Grupy PTWP SA. Monitoring prowadzony co tydzień prezentuje ceny 50 produktów detalicznych w wybranych sieciach handlowych. Prezentowane ceny są pozyskiwane przez ankieterów w czasie wizyt w sklepach oraz przesyłane przez sieci handlowe, a następnie są weryfikowane przez redakcję portalu.

Na początku kwietnia sieć Intermarche zaproponowała Koszyk 50 produktów w średniej cenie 284 zł. Rok temu pod koniec marca na zakupy w Intermarche trzeba było przeznaczyć od 260-268 zł. Oznacza to skok ceny o ok. 22 zł.

W sieci supermarketów POLOmarket zakupy z Koszyka cenowego kosztują obecnie od 285 zł we Wrocławiu do 287,5 zł w Warszawie. Rok temu za zakupy płaciliśmy tu od 268,5 zł na Górnym Śląsku do 277,8 zł w Warszawie, czyli obecnie za te same zakupy zapłacimy o blisko 20 zł drożej.

W sieci Stokrotka zakupy zrobiliśmy w przedziale od 291 zł w Krakowie do 298 zł w Warszawie. Rok temu Stokrotka oferowała ceny od 288 zł w Trójmieście i na Górnym Śląsku do 299 zł w Lublinie, czyli bardzo zbliżone do tegorocznych.

Zakupy w sieci Lewiatan to wydatek od 298 zł w Krakowie do 311 zł w Lublinie. Trzy tygodnie temu podobne zakupy kosztowały w tej sieci od 310 zł w Warszawie czy Wrocławiu do 350 zł w Trójmieście. W 2011 roku w sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płaciliśmy od 300 zł w Poznaniu do 329 zł w Warszawie.

W Społem w ostatnim tygodniu przed Wielkanocą ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 304 zł we Wrocławiu do 349 zł w Poznaniu. W 2011 roku za te same produkty zapłaciliśmy od 300 zł w sklepie na Górnym Śląsku do 350 zł w Warszawie, czyli podobnie jak obecnie. Nie jest to jednak wynik braku podwyżek w tej sieci, a kwestia zmiany dostawców i asortymentu na korzystniejszy cenowo.

Zestawienie zamyka sieć sklepów osiedlowych Żabka, gdzie na zakupy trzeba przeznaczyć od 379,6 zł we Wrocławiu do 385 zł w Lublinie. Rok temu w Żabce na zakup 50 produktów z Koszyka przeznaczyliśmy od 330 zł we Wrocławiu do 380 zł w Poznaniu.

Monitoring przeprowadzono w dniach 30 marca-2 kwietnia br.

Więcej informacji:

http://www.dlahandlu.pl/koszyk

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/koszyk-cen-supermarkety-z-wyzszymi-cenami-niz-w-czasie-wielkanocy-2011,20966.html

Edyta Kochlewska, tel. kom. 509 232 705

###

Informacje o Grupie PTWP SA:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i magazynu Farmer oraz organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, propertynews.pl, farmer.pl oraz serwis gieldarolna.pl.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS