Dobre początki
Koncept marki KiK zakłada stały rozwój i ekspansję na kolejne rynki. Co roku sieć otwiera 200 sklepów w rozwijających się krajach europejskich, poszerzając tym samym swoje wpływy. KiK już od kilku lat jest dostępny w: Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii oraz na Węgrzech. Kolejnym krokiem w realizacji strategii ekspansji, która stanowi kluczowy element polityki firmy, było otwarcie działalności w Polsce. „Perspektywy urzeczywistnienia naszej strategii biznesowej wynikają z doboru obiecujących i rentownych lokalizacji. Wprowadzenie marki KiK do Polski było dla nas bardzo ważną decyzją, która stanowi kolejny etap rozwoju sieci KiK. Otwarcie działalności w Polsce oparte było na konkretnych możliwościach i korzyściach, jakie stwarza dla inwestorów polski rynek, a które wiążą się z realizacją naszych założeń. Zależy nam na tym, aby pomyślnie rozwijać naszą sieć i umacniać pozycję marki w Polsce” – mówi Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny sieci KiK w Polsce.
Jasno wyznaczone cele i skuteczna strategia, oparta na międzynarodowym koncepcie, powodują, że marka KiK to najszybciej rozwijająca się w Europie sieć dyskontów tekstylnych. Sukces KiK podkreśla liczba, otwieranych rok rocznie, 200 obiektów handlowych. Również w Polsce firma sukcesywnie zagęszcza sieć swoich sklepów, zdobywając coraz większą popularność wśród klientów. W ciągu zalewie roku działalności otwarto aż 20 obiektów handlowych. Docelowo, do końca 2013 roku, ma powstać jeszcze 50 sklepów sygnowanych logo marki KiK, co pozwoli stworzyć w niecałe dwa lata, sieć 70 sklepów na terenie Polski. „Wyzwaniem było dla nas wprowadzenie marki KiK na polski rynek i uczynienie jej rozpoznawalną oraz popularną. Po roku działalności w Polsce możemy stwierdzić, że nasze zamierzenia udało się z sukcesem zrealizować. Od początku istnienia sieci KiK w Polsce wdrażamy przyjętą strategię z pozytywnymi efektami. Nasza koncepcja zakłada ekspansję na terenie całego kraju. Chcemy bowiem, aby marka KiK była bliska i dostępna wszystkim klientom. Dlatego sukcesywnie zwiększamy liczbę nowo otwieranych obiektów handlowych” – podkreśla Mariusz Kulik. Ważnym elementem, który przekłada się na efektywność prowadzonej działalności, jest dobór odpowiednich lokalizacji. Sklepy KiK powstają zarówno w galeriach i centrach handlowych, jak i mniejszych retail parkach, czy przy ulicach w centrum miast. „Najważniejszą kwestią jest otoczenie naszych sklepów. Dobór lokalizacji jest związany z realizacją strategii biznesowej. Zależy nam na sukcesywnym rozwoju i zwiększaniu popularności marki na terenie całego kraju. Dlatego poszukujemy dogodnych i rentownych lokalizacji, które przełożą się na efektywność prowadzonej działalności. Przy wyborze rozpatrywanej przez nas lokalizacji kierujemy się oceną obiektów handlowych znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie”- dodaje Mariusz Kulik. Umiejętność pozyskiwania nowych rynków i zorganizowania tak szerokiej siatki sklepów z pewnością przekładają się na umacnianie pozycji firmy KiK na rynku polskim.
Miara sukcesu
Popularna w Europie sieć dyskontów tekstylnych KiK zawdzięcza swój sukces nie tylko skutecznie realizowanej strategii ekspansji. Równie ważnym elementem, który przekłada się na zainteresowanie i uznanie wśród klientów, jest budowanie marki w oparciu o ideę bliskości i dostępności sklepów dla wszystkich konsumentów. Rozmieszczenie obiektów handlowych we wszystkich rejonach Polski jest celem właścicieli, którzy pragną skutecznie realizować te założenia. W oparciu o dotychczasowe sukcesy i uruchomienie z powodzeniem 20 sklepów w ciągu zaledwie 12 miesięcy, firma KiK planuje otwarcie kolejnych 50 sklepów do końca tego roku. Założenia te wiążą się z urzeczywistnianiem misji firmy. Zgodnie z filozofią marki, wyrażającą się w haśle: „Klient jest Królem”, firma KiK wychodzi naprzeciw wymaganiom swoich klientów, oferując im wyłącznie produkty wysokiej jakości. „Dbamy o to, aby oferowany w naszych sklepach asortyment stanowiły produkty dobrej jakości, ale również atrakcyjne i modne. Zależy na tym, aby sprostać oczekiwaniom i gustom wszystkich naszych klientów, dlatego staramy się dostosować ofertę do różnych grup wiekowych” – zaznacza Mariusz Kulik.
Oferowany w sklepach KiK bogaty asortyment produktów obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, jak również dodatki, biżuterię, kosmetyki oraz zabawki i tekstylia domowe. Ubrania oferowane w sklepach KiK są przeznaczone zarówno dla kobiet, podążających za aktualnymi trendami, jak i dla mężczyzn oraz dzieci, ceniących sobie przede wszystkim wygodę i dobrą jakość produktów. „Kolekcje oferowane w naszych sklepach dobieramy w taki sposób, aby spotkały się z zainteresowaniem osób ceniących wygodny i swobodny styl, ale także tych, które lubią elegancję i urokliwe dodatki. Ubrania wykonane są z tkanin cieszących się dużą popularnością z zachowaniem ich wysokiej jakości” – podkreśla Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny sieci KiK w Polsce. Dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań różnych konsumentów sprawia, że sklepy KiK zyskały tak dużą popularność i uznanie wśród klientów. Poszukując określonych towarów cenimy sobie bowiem możliwość wyboru spośród szerokiej oferty, która gwarantuje nam znalezienie produktów zgodnych z naszymi gustami. Niekwestionowaną zaletą produktów marki KiK, poza wysoką jakością i różnorodnością, jest ich atrakcyjna cena. Szeroki wachlarz cenowy sprawia, że spośród licznych towarów można łatwo znaleźć rzeczy dostosowane do różnych zasobów finansowych.
Ambitne cele
Uznanie i popularność marki KiK wśród klientów podkreśla ciągły rozwój firmy i istnienie już ponad 3200 sklepów w 8 krajach Europy. Świadczy to o zaufaniu, jakim klienci darzą markę KiK i popularności sygnowanych jej logo produktów, a także o skutecznej i przedsiębiorczej strukturze działalności. Miarą sukcesu sieci KiK jest międzynarodowy koncept, dostosowany do wymagań poszczególnych krajów, który doskonale sprawdza się również na rynku polskim. Wprowadzenie z sukcesem marki KiK do Polski i jej rozbudowa stwarzają przychylne perspektywy dla dalszej działalności firmy. „Ekspansja w Polsce jest ważnym krokiem w realizowaniu naszej długofalowej strategii, obejmującej pozyskiwanie udziałów w kolejnych rynkach. O powodzeniu świadczy choćby liczba, ponad 3200, działających już w Europie sklepów KiK oraz plany otwarcia kolejnych 50 sklepów w samej Polsce. Nasza strategia bazuje na dopracowanych analizach, w oparciu o które podejmujemy strategiczne decyzje. Sukces, który osiągnęliśmy pozwala nam wierzyć w dalszą pomyślność i działać z ukierunkowaniem na stały rozwój” - wskazuje Mariusz Kulik, Dyrektor Generany sieci KiK w Posce.
Plany rozwoju firmy KiK, zakładające zagęszczenie sieci do 70 obiektów handlowych w 2013 roku, opierają się na dynamicznej ekspansji na terenie całego kraju. Ten przemyślany koncept pozwala budować markę silną, z ugruntowaną pozycją i obiecującymi perspektywami. Pomyślne założenia rozwoju sieci KiK na polskim rynku, w obliczu dotychczasowych osiągnięć, wydają się być jedynie kwestią czasu.
KiK Textil sp z o.o.
ul. Modrzewskiego 15/17
50-156 Wrocław
Kontakt:
Telefon: + 48 (0) 71 377 44 00
Faks: + 48(0) 71 377 44 01
E-Mail: info.pl@kik-textilien.com
www.kik-textilien.com
KiK Textil Sp. z o. o. to jeden z wiodących producentów tekstyliów na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 200 sklepów na terenie: Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Polski.
KiK Textil Sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.