Szkoła Biznesu PW, wspierając kadrę zarządzającą, zaprasza na otwartą debatę online z udziałem ekspertów Akademii Psychologii Przywództwa: Jacka Santorskiego, dr Joanny Heidtman i Mariusza Sujki. Spotkanie poświęcone będzie nowym podejściom do roli lidera, komunikacji i zarządzania zespołem w czasie kryzysu.
Kadry zarządzające muszą nie tylko zmierzyć się z kryzysem ekonomicznym, ale i nowymi okolicznościami, które redefiniują działalność biznesową, zarządzanie zespołami lub też prowadzenie skutecznej komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej.
Na czym powinno się opierać przywództwo w nowych, wymagających czasach? Jak uruchomić pokłady motywacji do walki o sukces, gdy doświadcza się poczucia straty? Jak nastawienie liderów, pielęgnowana nadzieja i elastyczne realizowanie strategii, dostosowane do okoliczności, mogą wyznaczyć nową drogę biznesową dla zarządzających firmami?
Na te i inne pytania, w tym także zadane przez uczestników debaty online, odpowiedzą:
· Jacek Santorski – psycholog społeczny i biznesu, twórca i Dyrektor Programowy Akademii Psychologii Przywództwa, CEO Values Grupy Firm Doradczych;
· Joanna Heidtman – psycholog i socjolog, doktor nauk humanistycznych. Doradca i trener liderów;
· Mariusz Sujka – audytor, manager, coach, który specjalizuje się w zagadnieniach zwinnego wytwarzania produktów, metodach zarządzaniu i kontroli ryzyka („hard controls”), oraz komunikacji i budowania relacji w miejscu pracy („soft controls”).
Otwarta debata „REALIZM I WIARA LIDERA: przywództwo w wymagających czasach” odbędzie się ONLINE 27 kwietnia (poniedziałek) o godz. 17:00.
Wymagana jest rejestracja na biznes.edu.pl
Eksperci Akademii Psychologii Przywództwa i Szkoły Biznesu PW tak zapowiadają wydarzenie:
Z doświadczeń i obserwacji studentów naszej Szkoły oraz pojawiających się w ostatnim miesiącu publikacji, wylania się obraz silnej polaryzacji kondycji biznesowej i perspektyw rożnych firm. Czynnik decydujący to branża, jej miejsce na rynku i przydatność produktów i usług w realiach restrykcji rynkowych i społecznych jak i nowych potrzeb. A więc „decyduje los", ale czy tylko? Na co możemy mieć wpływ, czego możemy się uczyć na jutro?
Są firmy, których zarządcy byli na tyle roztropni, tak trafnie szacujący ryzyka i możliwości, że dysponują rezerwami kapitałowymi na amortyzacje spowolnienia lub opcje uruchomienia nowych usług, produktów czy kanałów dystrybucji. Są firmy w których nastawienie managerów i upodmiotowienie załogi pozwala twórczo, elastycznie, z dyscypliną i determinacją zamykać jedne i umacniać inne projekty. Są też organizacje grzęznące w korporacyjnym marazmie lub napięciu, są wreszcie właściciele i liderzy którzy nawet w obliczu dolegliwego POCZUCIA STRATY, zachowują hart ducha, a konieczne redukcje, przeszeregowania czy nawet rozstania realizują z najwyższą troską i szacunkiem dla pracowników, podczas gdy inni popadają i generują depresję, gorycz i gniew. Są wreszcie tacy, którzy aktywnie angażują się w pomoc społeczną, albo tacy, którzy się „chowają" albo nadal zaprzeczają wymaganiom sytuacji w otaczającej rzeczywistości.
Zakładamy, że przynajmniej w jakimś stopniu – NASTAWIENIE liderów – podparte nowoczesnymi modelami i narzędziami „zarządzania ryzykiem" i elastycznej realizacji strategii, przy jednoczesnej wierności swoim/firmowym wartościom, że ich talent biznesowy i kompetencje zarządcze podparte samoświadomością, wyczuciem ludzi, przekładających się na spójność i charakter, są i będą się liczyć - niezależnie od perspektywy recesji, zagrożeń i nowych możliwości.
W okolicznościach zmienności i rozmaicie rozumianej straty jedną z istotnych charakterystyk działania lidera jest stabilizująca innych komunikacja, emocje i działania. Kryterium wewnętrznym pozwalającym na taką stabilizację jest NADZIEJA. W psychologii opisywana waśnie jako "stabilizator doświadczenia w zmieniających się okolicznościach", nie utrudnia akceptacji rzeczywistości, ale pozwala na wybór reakcji, nawet w bardzo ograniczających okolicznościach.
Chcemy o tym porozmawiać, odwołując się do doświadczeń kryzysów poprzednich dekad, jak i nowych odkryć zarządzania, technologii i psychologii.
Jacek Santorski,
O Akademii Psychologii Przywództwa
Intensywny, skondensowany program z obszaru psychologii biznesu dla top managerów, zarządzających przedsiębiorców oraz samodzielnej kadry średniego szczebla. Program nastawiony jest na pracę nad sobą w roli liderki/lidera, budowanie osobistego autorytetu, umacnianie morale zespołu/załogi, zarządzanie relacjami i zmianami w dynamicznym otoczeniu biznesowym. Realizowany od 2010 roku przez Grupę Firm Doradczych VALUES i Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Trwa rekrutacja do jedenastej edycji APP (październik 2020 r. – maj 2021 r.).
Więcej informacji: https://www.biznes.edu.pl/akademia-psychologii-przywodztwa-app-infomacje-ogolne