Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-04-28

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polscy operatorzy poprawiają rentowność dzięki usługom managed services

150x110
  • Ericsson największym dostawcą usług managed services w branży telekomunikacyjnej
  • 45 tys. osób w Ericssonie na świecie zajmuje się na świecie usługami serwisowymi
  • Nawet o 20% mogą spaść koszty obsługi sieci telekomunikacyjnej

Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej wolą skupić się na nowych usługach, niż na zarządzaniu infrastrukturą telekomunikacyjną. Zlecając  zarządzanie sieciami  na zewnątrz mogą osiągnąć oszczędności nawet rzędu 20 proc. rocznie.  Dlatego szybko rośnie popyt na tzw. managed services. Beneficjentem tego trendu jest Ericsson – obecnie największa firma oferująca managed services w branży telekomunikacyjnej.  Z sieci, którymi zarządza Ericsson korzysta już 750 mln abonentów różnych operatorów.

Ericsson podpisał w minionym 2010 roku aż 54 kontrakty na managed services.  26 z tych umów to rozszerzenie lub przedłużenie dotychczasowych kontraktów.  Rozpoczęto m.in.  świadczenie usług na bardzo konkurencyjnym azjatyckim rynku.  Klientami  Ericssona zostali chińscy operatorzy  - China Mobile i China Unicom, a także DTAC z Tajlandii. Pojawiły się też kontrakty na zarządzanie sieciami w nowych technologiach, tak jak sieć LTE dla TDC Denmark.  Telia Sonera odnowiła i rozszerzyła swój kontrakt z Ericssonem, powierzając mu usługi zarządzania siecią dla transmisji danych i głosu  w 29 krajach.

Spośród  45 000 pracujących w serwisach ¾ to to profesjonaliści zatrudnieni do bezpośredniej obsługi klientów.  Największą dotychczas grupę – aż 6000 osób – Ericsson  przejął w ramach umowy z amerykańskim operatorem Sprint. W minionym roku Ericsson przejął kilka firm z obszaru usług zarządzania sieciami – włoskie Pride, amerykańskie inCode i hiszpańsko-amerykańskie Optimi.  W ubiegłym roku  jego przychody z tytułu professional  services (usługi profesjonalne) wyniosły 58,5 mld SEK, z czego managed services przyniosły 21,6 mld SEK (wzrost o 21 proc. w stosunku do 2009 r.).

W ramach managed services Ericsson oferuje operatorom usługi we wszystkich obszarach ich działania – od projektowania i  planowania przez wsparcie i serwis do zarządzania i obsługi sieci szkieletowej.  Operatorzy najczęściej zwracają się do Ericssona o pomoc w przejęciu tylko części ich działalności. Ericsson ma jednak także podpisane trzy umowy, w których odpowiada za całość działań operatora. Dotyczy to amerykańskiego operatora Sprint oraz operatora 3 w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Usługi typu managed services Ericsson świadczy również w Polsce. W ubiegłym roku przedłużono z Netią umowę na utrzymanie i zarządzanie siecią telekomunikacyjną.

„Lata współpracy pozwoliły na bardziej partnerskie wypracowanie zasad nowej umowy. Zmieniono w niej wskaźniki cenowe i operacyjne, tak by satysfakcjonowały zarówno odbiorcę, jak i dostawcę usług” – powiedział Staffan Henriksson, prezes firmy Ericsson w Polsce. Podkreślił, że usługi dla Netii realizowane są w Polsce, w dużej mierze przez byłych pracowników operatora.

„Outsourcing dla operatorów to jedyna alternatywa dla dalszej optymalizacji kosztów - powiedział Tomasz Majcherek – dyrektor działu sprzedaży do klienta kluczowego. Po 15 latach pracy w Ericsson w Polsce jestem przekonany ,że umiemy zarządzać dużymi organizacjami, stosować właściwą kombinację wykorzystania lokalnych pracowników i globalnych centrów zarządzania."

Dodał, ze ponad 80% obsługiwanych przez Ericsson urządzeń u klientów to sprzęt nie pochodzący od firmy Ericsson.

O firmie Ericsson 

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska


Odwiedź nasz profil na Facebooku!

www.facebook.com/ericssonpolska





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS