Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-05-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

Pojemne sieci potrzebne od zaraz

150x110
  • W tym roku liczba użytkowników broadbandu na świecie przekroczy miliard
  • 90 proc. badanych przez Ericssona korzysta z Internetu codziennie
  • Klienci chcą dostępu do Internetu zawsze i wszędzie

Rynek telekomunikacyjny przeżywa prawdziwą rewolucję. W 2010 roku liczba abonentów szerokopasmowego Internetu na świecie przekroczyła pół miliarda. Ericsson szacuje, że pod koniec 2011 roku liczba ta przekroczy miliard i będzie bliska 5 mld w 2016 roku. W 2011 roku przychody mobilnych i stacjonarnych operatorów sięgną  ok. 1,65 mld USD – blisko 3 proc. spodziewanego globalnego PKB. Te zmiany to efekt rosnącej popularności nowego typu urządzeń – smartfonów i tabletów.  Telefon komórkowy jako narzędzie wyłącznie do połączeń głosowych to już przeszłość.

Popularność smartfonów i tabletów całkowicie zmieniła sposób korzystania z Internetu. Klienci operatorów telekomunikacyjnych potrzebują dostępu do sieci 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

- Ericsson prognozuje tysiąckrotny wzrost ruchu w sieciach komórkowych w ciągu najbliższych pięciu lat -powiedział Tomasz Laudy dyrektor sprzedaży polskiej części Ericsson. To wyzwanie, któremu muszą sprostać operatorzy telekomunikacyjni w Polsce – dodaje Laudy.

Badanie, przeprowadzone przez firmę Ericsson w 2010 roku w USA i Szwecji pokazało, że w 2002 roku tylko 36 proc. badanych deklarowało, że korzysta z Internetu codziennie. W 2010 roku – już 90 proc. badanych. Najbardziej zaawansowanymi  użytkownikami Internetu są właściciele Iphonów. Spośród nich aż 80 proc. deklaruje, że łączy się z siecią każdego dnia. W przypadku użytkowników laptopów jest to 74 proc.,  a  w przypadku smartfonów – 63 proc. W badaniu ConsumerLab Mobile Broadband Business Users Study 2011, aż  95 proc. użytkowników smartfonów powiedziało że  chce mieć Internet wszędzie.  Oznacza to, że dostęp do Internetu zaczyna być postrzegany jako rzecz tak oczywista, jak dostęp do prądu.

Z raportu Ericssona ConsumerLab wynika, że rosnąca popularność smartfonów i tabletów powoduje zmianę mienił stylu życia ludzi, który coraz bardziej jest związany z nieograniczonym dostępem do Internetu.  Dotyczy to nie tylko życia prywatnego, ale także biznesu i relacji z administracją rządową. W badaniu ConsumerLab wyraźnie widoczny jest nowy trend. Ze smartfonów korzystają już nie tylko wielbiciele nowych technologii czy profesjonaliści, ale przedstawiciele wszystkich grup społecznych.

- Ten trend będzie dotyczył wszystkich krajów, także Polski. Z poprzednich edycji badań ConsumerLab  wynikało, że Polacy są równie mocno zainteresowani nowoczesnymi technologiami, jak Japończycy.  Wkrótce wszyscy operatorzy, zarówno komórkowi, jak i stacjonarni, będą musieli odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów. A dostarczenie dostępu do Internetu o każdej porze dnia i nocy coraz większej rzeszy ludzi,  będzie wymagało zwiększonych inwestycji w infrastrukturę – przekonuje Per Karlsson, szef działu badań Ericssona.

O firmie Ericsson 

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

Odwiedź nasz profil na Facebooku!

www.facebook.com/ericssonpolska





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS