PizzaPortal.pl, największa platforma do zamawiania jedzenia online w Polsce, od lat stale dynamicznie się rozwija. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników już od roku realizuje dostawy posiłków z restauracji, które do tej pory nie oferowały tej usługi. Ze względu na duży potencjał restauracji bez dowozu, w ramach serwisu, stworzona została spółka Valk Fleet, realizująca dla klientów PizzaPortal.pl usługi dostaw. Od grudnia br. dedykowana flota samochodów wyjedzie na ulice Łodzi, a wkrótce także na tereny innych polskich miast.
Nowa jakość na rynku dostaw jedzenia
Spółka Valk Fleet Poland powstała w czerwcu 2015 roku, a jej kadrę tworzą wykwalifikowani specjaliści m.in. z branży IT, logistyki transportu i kontroli jakości. Stworzenie dedykowanej floty sprawia, że dostawa jedzenia jest możliwa z każdej restauracji w Łodzi, co sprawia, że lokal dotychczas nie oferujący dowozu swoich potraw otwiera się na nowe możliwości. Zastosowanie nowej technologii logistycznej pozwala z kolei na lepszą organizację dostawy oraz skrócenie czasu oczekiwania na zamówiony posiłek.
Już od połowy tego roku pracowaliśmy nad flotą kierowców specjalnie dedykowaną dostawom. Według naszych danych, zamawiając jedzenie z dowozem, użytkownicy zwracają uwagę przede wszystkim na szybkość dostawy. Ponad 1/3 osób wskazuje czas dostarczenia posiłku jako zdecydowanie najważniejszy czynnik. Chcemy sprostać potrzebom naszych użytkowników, a odpowiedzią jest właśnie wprowadzenie oznakowanych marką PizzaPortal.pl samochodów Skoda Citigo, które już od grudnia będą dostarczać jedzenie mieszkańcom Łodzi – wyjaśnia Lech Kaniuk, Dyrektor Generalny PizzaPortal.pl. W Warszawie, gdzie do tej pory PizzaPortal.pl nie miała znakowanych swoją marką samochodów, auta z logo portalu także już jeżdżą po ulicach. Do końca 2015 roku, Lech Kaniuk planuje dysponować flotą kilkudziesięciu aut – w stolicy, Łodzi, jak i w wielu innych polskich miastach, w których kolejno PizzaPortal.pl będzie świadczyła swoim klientom usługi dowozu jedzenia.
Nowoczesny system zarządzania flotą
Nowe narzędzia do zarządzania procesem dostarczania posiłków, jak system operacyjny i aplikacja dla kierowców, zostały z sukcesem wdrożone już w marcu 2015 roku. Oprogramowanie pozwala skutecznie zarządzać flotą i procesem przekazywania zamówień. Obecnie PizzaPortal.pl obsługuje dostawy dla Klientów 7 dni w tygodniu, w godzinach 11:00-04:00. Realizujemy dostawy między innymi dla McDonald’s, który jest obecny w ofercie na PizzaPortal.pl i nie posiada własnego systemu dowozu jedzenia – dodaje Kaniuk.
Aby umożliwić wygodną i sprawną obsługę dostawy, PizzaPortal.pl stworzyła również narzędzie FeedBack Channel. Dzięki niemu restauratorzy mają możliwość śledzenia na bieżąco, na jakim etapie jest dostawa posiłku, a także możliwe jest wysłanie prośby o przydzielenie kuriera do obsługi zamówienia.
Zapowiedź przyszłości?
PizzaPortal. pl nie po raz pierwszy stawia na innowacje. We wrześniu tego roku serwis zrealizował też pierwszą w Polsce dostawę jedzenia z użyciem drona. Bezzałogowiec przeleciał nad warszawską plażą, tuż przy Moście Poniatowskiego. W specjalnie skonstruowanym pojemniku, podczepionym do drona, umieszczono kanapki oferowane przez jedną z restauracji, które łącznie ważyły dwa kilogramy. Przelot drona z posiłkiem nad Wisłą to symbol zmian, nowatorstwa oraz stałej pracy nad ulepszaniem dostawy, która jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie z zamawiania jedzenia z dowozem.