- Liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego zwiększy się dwukrotnie w ciągu roku
- Zmienia się sposób korzystania z mediów i Internetu przez użytkowników
- Wzrost mobilnego ruchu w sieci jest stymulowany przez smartfony, laptopy i tablety
W roku 2010 liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego przekroczyła w skali globalnej pół miliarda. Ericsson szacuje, że do końca 2011 r. liczba ta podwoi się. Należy się spodziewać, że największa liczba nowych abonentów, ok. 400 mln, pojawi się w regionie Dalekiego Wschodu. W Ameryce Północnej i w Zachodniej Europie wzrost wyniesie po 200 mln.
Tempo wprowadzania szerokopasmowego dostępu mobilnego zwiększyło się dzięki szybkiemu rozwojowi smartfonów oraz laptopów i tabletów z funkcją łączności przy równoczesnym pojawieniu się sieci o wysokiej przepustowości. Użytkownicy smartfonów w coraz większym stopniu korzystają z mobilnych aplikacji i usług internetowych. Ilość ruchu mobilnego rośnie w skali globalnej bardzo szybko. W sierpniu 2010 r. Ericsson podał, że ilość ta wzrosła trzykrotnie w ciągu jednego roku.
Ubiegły rok był również pomyślny z punktu widzenia inicjatywy LTE (Long-Term Evolution). Ericsson podpisał jak dotąd kontrakty na sieci rdzeniowe i dostępowe LTE z 11 operatorami na całym świecie. Prawie połowa spośród ogólnej liczby 16 sieci dostarczonych przez Ericsson została już uruchomiona komercyjnie, a operatorzy i konsumenci zaczynają odczuwać korzyści z szybkiego dostępu zapewnianego przez LTE.
Sposób korzystania z mediów i Internetu przez użytkowników zmienia się w wyniku wprowadzenia szybkich sieci oraz udostępnienia różnych rodzajów urządzeń, w tym smartfonów. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez TeliaSonera wśród użytkowników LTE, ok. 23% respondentów częściej ogląda telewizję online, a ponad 46% częściej surfuje w sieci poza domem niż w domu.
Dzięki większej szybkości i małym opóźnieniom, sieci LTE umożliwiają strumieniową transmisję wideo, co przyciąga również użytkowników profesjonalnych, takich jak nadawcy telewizyjni i organy bezpieczeństwa publicznego.
Ericsson przewiduje, że do roku 2015 liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego przekroczy 3,8 mld, z czego 95% będzie obsługiwanych przez sieci HSPA, CDMA i LTE.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2009 r. uzyskała przychody w wysokości 206.5 mld SEK (27,1 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.ericsson.com/pl
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpoland