Systemy ERP – optymalizacja kosztów
Za sprawą systemu ERP wszelkie działania organizacji zostają przeniesione do jednego systemu informatycznego. W wyniku jego wdrożenia, firmy obserwują redukcję kosztów ogólnozakładowych sięgającą nawet kilkudziesięciu procent. Lepsza organizacja w zakresie gospodarki materiałowej pozwala na redukcję poziomu zapasów nawet o 20 procent w skali rocznej. Usprawnienie procesu zaopatrzeniowego pomaga w negocjacjach z dostawcami, które mogą prowadzić do zmniejszenia kosztu zakupów od kilku do nawet kilkunastu procent. System informatyczny do zarządzania przedsiębiorstwem umożliwia analizowanie informacji z rynku, pozwalając na szybsze reagowanie na zmiany w popycie. Poprawia także proces obsługi klientów, co ma znaczny wpływ na jakość kontaktów i wzrost sprzedaży.
Systemy teleinformatyczne – oszczędności i bezpieczeństwo
Zaawansowane systemy teleinformatyczne gwarantują bezpieczeństwo i szybkość połączeń LAN oraz telekomunikacyjnych. Rozwinięte systemy pozwalają na bieżący monitoring oraz analizę działań biznesowych i procesów teleinformatycznych. Optymalizacja wielu procesów pozwala na maksymalizację wydajności pracowników oraz obniżenie kosztów.
Systemy teleinformatyczne zapewniają sprawny i bezpieczny przepływ informacji wewnątrz firmy oraz usprawniają kontakt z klientami, dostawcami oraz całym otoczeniem zewnętrznym. - Jerzy Bielski z firmy TTiTC, która specjalizuje się we wdrażaniu systemów telekomunikacyjnych i teleinformatycznych..
Optymalizacja i ograniczenie kosztów telekomunikacyjnych można uzyskać dzięki wykorzystaniu technologii VOIP czy kanału GSM. Odpowiednio dobrane rozwiązania te pozwalają obniżyć rachunki telefoniczne o kilkadziesiąt procent w zależności od wykorzystywanych do tej pory rozwiązań. Oszczędności mogą polegać na obniżeniu kosztów wykonywania połączeń z telefonów stacjonarnych na komórkowe dzięki zastosowaniu w serwerach specjalnych kart SIM, obniżenia cen wszystkich połączeń poprzez wykorzystywanie znacznie tańszych połączeń internetowych, czy wreszcie obniżenie kosztów połączeń wewnętrznych między pracownikami poprzez zastosowanie odpowiedniej centrali telefonicznej – dodaje Jerzy Bielski,
Wdrożenie systemów informatycznych niesie ze sobą szereg długofalowych korzyści widocznych w bilansie, a także rachunku po stronie zysków. Zgodnie z badaniami, z systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem oraz z zaawansowanych systemów teleinformatycznych korzysta już ponad 80 procent dużych firm w Polsce. Tendencja wzrostowa zauważalna jest również w małych firmach, zatrudniających do 49 pracowników, które do tej pory nie dostrzegały korzyści wynikających z inwestycji w rozwiązania informatyczne.