ING Życie ogłosiło wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2010r.
514 mln zł składek przypisanych brutto: Ograniczenie zaangażowania polisolokaty – brak subskrypcji Polisy Lokacyjnej ING w I kwartale 2010r. Przypis składki z ubezpieczeń ze składką regularną na poziomie jak w I kwartale 2009r.
Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe brutto: 7 mld 174 mln zł. Mniejsze zaangażowanie w sprzedaż polisolokat we współpracy z ING Bankiem Śląskim. Nacisk na rozwój oferty długoterminowych produktów bancassurance.
730 mln zł wypłaconych świadczeń brutto: Zakończenie kontraktów Polisy Lokacyjnej ING (243 mln zł) i Inwestycyjnego Planu Ubezpieczeniowego (292 mln zł). Wzrost liczby wniosków o wypłatę całkowitej i częściowej wartości wykupu polisy.
Wzrost kapitałów własnych do 753 mln zł: Kapitały własne zawierają wynik finansowy z lat ubiegłych. Decyzje odnośnie podziału tego wyniku jeszcze nie zapadły.
Wybrane pozycje z wyniku finansowego po pierwszym kwartale 2010r.*
Wartość w mln. PLN |
I-III 2009 |
I-III 2010 |
Kapitały własne w tym kapitał akcyjny |
520 |
753 |
41 |
41 |
|
Rezerwy techn.-ubezp. brutto |
8 192 |
7 174 |
Składki przypisane brutto |
842 |
514 |
Aktywa na pokrycie rezerw |
8 306 |
7 961 |
Wypłacone świadczenia brutto |
189 |
730 |
Koszty działalności ubezpieczeniowej |
74 |
65 |
Techniczny wynik ubezpieczeń |
72 |
63 |
Wynik finansowy brutto |
68 |
64 |
Wynik finansowy netto |
55 |
52 |
*dane przed
audytem
Tomasz Bławat, prezes ING Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.:
W pierwszym kwartale 2010r. kontynuowaliśmy działania mające na celu przemodelowanie portfela produktów. Zmniejszyliśmy zaangażowanie w ubezpieczenia ze składką pojedynczą, oferowane za pośrednictwem ING Banku Śląskiego, co miało wpływ na wysokość składki przypisanej brutto. Obecnie pracujemy nad rozwojem nowych kierunków w bancassurance – ubezpieczeń inwestycyjnych ze składką regularną czy produktów ochronnych, stanowiących zabezpieczenie dla kredytów hipotecznych. W ubezpieczeniach ze składką regularną utrzymaliśmy poziom składki z I kwartału 2009r. – to dobry wynik, biorąc pod uwagę cały czas niepewną sytuację na rynkach finansowych, która wpływa na chęć zakupu ubezpieczeń na życie, szczególnie inwestycyjnych.
Ciągle inwestujemy w rozwój oferty, tak by oferować klientom pełną gamę produktów, dostosowanych do ich potrzeb na różnych etapach życia. W lutym tego roku wprowadziliśmy na rynek ubezpieczenie posagowe z gwarancjami „W trosce o pewną przyszłość”. Łączy ono w sobie zalety produktów inwestycyjnych i gwarantowanych z ochroną ubezpieczeniową.
Od połowy 2009r. na bieżąco badamy satysfakcję klientów za pomocą wskaźnika Net Promoter Score (wskaźnik rekomendacji). Po zakupie lub po kontakcie z nami w ramach obsługi polisy pytamy klientów o stopień zadowolenia i prosimy o odpowiedź na pytanie, czy zarekomendowaliby nas swoim znajomym. W ten sposób zebraliśmy już blisko 20 000 cennych opinii i poznaliśmy obszary, w których według klientów powinniśmy się poprawić. Obecnie wdrażamy w życie usprawnienia, które powinny w zasadniczym stopniu wpłynąć na jakość obsługi naszych klientów.
###