Euromonitor International, niezależny dostawca badań rynkowych, ogłosił wyniki analizy rynku z 2016 roku. Według zgromadzonych danych Herbalife jest numerem jeden na świecie wśród produktów do kontroli wagi. Udział marki w globalnej sprzedaży detalicznej wynosi 19,2 %. Firma stale rozwija się również na polskim rynku wpisując się w szerzącą się wśród Polaków modę na zdrowy i aktywny styl życia.
Już po raz kolejny Herbalife znalazła się w czołówce firm biorących udział w rankingu Euromonitora. Tym razem firma osiągnęła największy procentowy udział w sprzedaży produktów z kategorii kontroli wagi i wellbeing. W badaniu wzięły udział 133 globalne marki. Według danych opublikowanych przez Euromonitor International, Herbalife osiągnęła 19,2% udziału w rynku w jednostkowej sprzedaży detalicznej.
- Jesteśmy dumni z tego, że nasze produkty są doceniane przez konsumentów. Takie wyróżnienia mobilizują nas do ciągłej pracy nad jakością naszych produktów oraz rozwojem struktury firmy, czyli sieci Niezależnych Partnerów Herbalife. Nasza rola nie kończy się wyłącznie na dostarczeniu produktu. Kadra specjalistów, Rada Naukowa Herbalife, w tym Louis Ignarro - laureat Nagrody Nobla w dziedzinie Fizjologii i Medycyny oraz konsultanci w Klubach Zdrowego Stylu Życia Herbalife, stanowią wsparcie dla wszystkich, którzy chcą żyć zdrowo i aktywnie. – powiedział Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację.
Herbalife odpowiada na potrzeby konsumentów, tworząc produkty ułatwiające prowadzenie zdrowego stylu życia. Firma propaguje zdrowe odżywanie i aktywny tryb życia, stawiając czoła rosnącemu wskaźnikowi otyłości oraz związanymi z tym problemami społecznymi. Dane Komisji Europejskiej wskazywały, że już w latach 1997-2005 polski rynek suplementów wzrósł o 219% i był to najwyższy wzrost wśród wszystkich państw Unii Europejskiej. Według prognoz, w latach 2017-2021 wzrost może wynosić nawet ok. 8% rocznie*.
- Dynamicznie rozwijający się rynek stawia przed nami jeszcze większe wyzwania. Oprócz produkcji produktów do kontroli wagi dbamy również o edukację i świadome korzystanie z naszych produktów. Propagujemy zdrowy styl życia m.in. poprzez wspieranie sportowców, zarówno w Polsce jak i na całym świecie – wyjaśnia Konrad Szałkiewicz.
W Polsce firma prowadzi sprzedaż swoich produktów poprzez sieć ponad 6 000 Niezależnych Partnerów Herbalife, z których prawie 200 prowadzi swoje Kluby Zdrowego Stylu Życia. Herbalife istnieje w naszym kraju od ponad 20 lat i jest trzecią największą organizacją branży marketingu wielopoziomowego (MLM). Siedziba Herbalife w Polsce znajduje się pod Warszawą. Ponadto w 2012 roku uruchomione zostało centrum finansowo-operacyjne w Krakowie, które obsługuje 52 kraje regionu europejskiego, Bliskiego Wschodu i Afryki. Od 2007 roku spółka jest notowana na nowojorskiej giełdzie.
*Prognozy firmy PMR Research