Rekordowa ekspansja internetowego inkubatora. Osiem nowych krajów uruchomionych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.
W pierwszych dwóch miesiącach 2014 roku Foodpanda uruchomiła swój serwis i aplikację mobilną w ośmiu nowych krajach na świecie, z czego aż trzy z nich to kraje z regionu Europy Centralnej i Wschodniej.
- Ponadprzeciętna dynamika ekspansji na rynku Europy Centralnej i Wschodniej jest dla nas dowodem na to, że nasz region jest niezwykle istotny w rozwoju całej firmy. – komentuje Piotr Łagowski, Dyrektor Zarządzający Foodpanda na rynki CEE.
Z początkiem roku serwis i aplikacja mobilna Foodpanda zostały uruchomione w Algierii, Azerbejdżanie, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, a także w Libanie, Ugandzie i Kazachstanie. W kolejnych miesiącach właściciele Foodpanda planują wejście serwisu i aplikacji na nowe rynki. Jeszcze rok temu – niecałe 12 miesięcy od uruchomienia serwisu w maju 2012 roku – firma działała w 20 krajach. Szybki wzrost berlińskiego startupu plasuje go na pozycji lidera pod względem ekspansji wśród wszystkich biznesów należących do Rocket Internet.
- Jesteśmy firmą o zasięgu globalnym - powiedział Ralf Wenzel, Globalny Dyrektor Zarządzający Foodpanda. - Dotarcie do nowych rynków, daje nam ogromną przewagę nad konkurencją. Przyspieszony wzrost Foodpanda jest dowodem na to, że nasz model działa i że nasi klienci korzystają z wygody, jaką im oferujemy.
Foodpanda, aplikacja mobilna i serwis do zamawiania jedzenia, w ciągu zaledwie 22 miesięcy rozprzestrzenił się na 40 krajów – notując 100% wzrost. Współpracując z ponad 22 tysiącami restauracji, Foodpanda jest obecnie światowym liderem na rynku zamawiania jedzenia z dostawą. Do tej pory właściciele startupu zgromadzili łącznie 48 mln dolarów w dofinansowaniu pochądzącym z funduszy inwestycyjnych venture capital, m.in. Investment AB Kinnevik i Phenomen Ventures.