Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-03-21

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ericsson oferuje rozwiązania typu cloud, które umożliwiają operatorom telekomunikacyjnym świadczenie usług dla przedsiębiorstw

  • Ericsson wchodzi na rynek rozwiązań dla centrów przetwarzania danych — umożliwia operatorom telekomunikacyjnym oferowanie swoim klientom instytucjonalnym usług opartych na przetwarzaniu w chmurze (cloud)
  • Operatorzy uzyskują możliwość oferowania przedsiębiorstwom usług cloud o wysokim poziomie jakości, bezpieczeństwa i dostępności
  • Dzięki zoptymalizowanej strategii cloud klienci instytucjonalni operatorów telekomunikacyjnych mogą obniżyć informatyczne koszty operacyjne. 

Na Światowym Kongresie Technologii Mobilnych (Mobile World Congress — MWC) w Barcelonie firma Ericsson przedstawia nową ofertę dotyczącą budowy i optymalizacji centrów przetwarzania danych. Jest to obszar priorytetowy dla operatorów telekomunikacyjnych, którzy chcą oferować swoim klientom instytucjonalnym usługi oparte na środowisku chmury publicznej. Firma Ericsson przedstawi nową koncepcję obejmującą planowanie, projektowanie i wdrażanie centrów przetwarzania danych oraz zademonstruje kompletną platformę przetwarzania w chmurze, łącznie z zarządzaniem i zabezpieczeniami.

Oferta Data Center Build and Data Center Optimization (Budowa i optymalizacja centrum przetwarzania danych) firmy Ericsson wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi typu cloud, które wynika z tego, że przedsiębiorstwa chcą być coraz bardziej mobilne. Tą ofertą firma Ericsson wchodzi na rynek rozwiązań dla centrów przetwarzania danych i umacnia swoją pozycję w branży teleinformatycznej.

Paolo Colella, szef działu doradztwa i integracji systemów w firmie Ericsson, powiedział: „Operatorzy uzyskują możliwość oferowania przedsiębiorstwom usług cloud o wysokim poziomie jakości, bezpieczeństwa i dostępności. Wprowadzamy w ten obszar podejście operatorskie, które koncentruje się na dostępności i bezpieczeństwie usług oraz na obniżaniu kosztów i wzroście efektywności u klientów instytucjonalnych”. Oprócz tego usługi cloud otwierają przed operatorami telekomunikacyjnymi nowe możliwości biznesowe.

„Budowanie rozwiązania typu cloud obejmie różne problemy technologiczne. W ramach organizacji usług firmy Ericsson zaoferujemy nasze kluczowe kompetencje, uwzględniając wszystkie aspekty architektury sieci oraz budowę, optymalizację i obsługę środowiska cloud”.

Podejście firmy Ericssona do środowiska cloud — z perspektywy konsultacji i integracji systemów — obejmuje szeroki zakres zagadnień, od budowy nowych centrów przetwarzania danych po rozwiązania dla operatorów przewidujące konsolidację, modernizację i standaryzację dotychczasowego środowiska informatycznego.

Dzięki zoptymalizowanej strategii cloud klienci instytucjonalni mogą obniżyć informatyczne koszty operacyjne przez zmniejszenie liczby niezbędnych licencji na oprogramowanie oraz potrzeb w zakresie powierzchni i chłodzenia. Ponadto usługi typu cloud i dostęp do środowiska informatycznego przedsiębiorstwa przez stacjonarne i mobilne połączenia z Internetem zwiększają efektywność.

Paolo Colella mówi: „Globalna skala działalności i kompetencje firmy Ericsson, w połączeniu z doświadczeniem zdobytym w trakcie realizacji ponad 1300 projektów integracji systemów rocznie i głęboką znajomością zagadnień łączności mobilnej i stacjonarnej oznaczają, że możemy zaoferować operatorom nowy poziom elastyczności i efektywności systemów informatycznych”. 

Dział konsultacji i integracji systemów firmy Ericsson

Ericsson realizuje rocznie dla operatorów, agencji rządowych, instytucji użyteczności publicznej i firm transportowych na całym świecie ponad 1300 projektów z zakresu konsultacji i integracji systemów, w środowiskach obejmujących technologie i produkty różnych producentów. Mają one zróżnicowany zakres — od kompleksowej transformacji po pojedyncze rozwiązania. 

Dział konsultacji i integracji systemów firmy Ericsson (Ericsson Consulting and Systems Integration) i jego 12 000 pracowników należy do pionu usług globalnych (Ericsson Global Services), który zatrudnia 56 000 specjalistów w dziedzinie usług pracujących w 180 krajach, w tym około 45 000 osób obsługujących bezpośrednio klientów i ponad 10 000 w centrach globalnych lub regionalnych. Ogółem firma Ericsson zatrudnia ponad 65 000 specjalistów w dziedzinie usług, w tym około 15 000 podwykonawców.

O firmie Ericsson 

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland 

www.youtube.com/ericssonpolska 

www.facebook.com/ericssonpolska





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS