Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-05-23

A A A POLEĆ DRUKUJ

EKO-OKNA: firma ze Śląska, która zawojowała europejską branżę stolarki okiennej

Polska branża stolarki otworowej jest niezwykle konkurencyjna; szacuje się, że w naszym kraju działa ok. 3 tys. producentów okien i drzwi. Na tak wymagającym rynku z powodzeniem mogą funkcjonować tylko najlepsi. EKO-OKNA S.A. osiągnęły sukces przez duże „S”. Przedsiębiorstwo, które powstało 19 lat temu jako rodzinna firma, dziś jest w branży liderem sprzedaży eksportowej. Aż 80 proc. produkcji EKO-OKIEN trafia na rynki zagraniczne, do odbiorców z 33 państw. Spółka jest drugim pod względem wielkości sprzedaży producentem w Europie, co roku notując w tym zakresie wzrost rzędu ponad 30 proc. Firma już teraz ma najszerszą na Starym Kontynencie ofertę stolarki otworowej. Spółka nie spoczywa jednak na laurach: rozwija swój asortyment i zdobywa nowe rynki zbytu, a niedawno wydała publikację podsumowującą jej działalność i możliwości. 

Ponad 3 tys. pracowników, dzienna produkcja na poziomie 5,5 tys. okien, 1 mln produktów sprzedanych w 2016 roku, największa sieć dystrybucji w Europie (obejmująca specjalistyczne wsparcie w 10 językach), flota 240 samochodów ciężarowych, z których każdy jest wyposażony w wózek widłowy - to tylko niektóre z danych obrazujących rozmach firmy EKO-OKNA S.A. 

Jeszcze większe wrażenie robi wizyta w Kornicach (woj. śląskie), gdzie mieści się siedziba spółki. Fabrykę tworzą 4 hale wyposażone w najnowocześniejsze, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, cała powierzchnia produkcyjna EKO-OKIEN zajmuje 73 000 metrów kwadratowych!

„Partnerstwo to wartość, która przyświeca nam każdego dnia”
- Właściwie codziennie nasi partnerzy biznesowi i przedstawiciele różnych firm z branży pytają w czym tkwi sekret naszego sukcesu; w jaki sposób udaje nam się osiągać coraz lepsze wyniki - przyznaje Łukasz Kucharczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu firmy EKO-OKNA S.A. 

- Wg badań marketingowych 70 proc. decyzji zakupowych odbywa się w miejscu sprzedaży. Oprócz dwóch salonów sprzedaży, nie posiadamy sieci sklepów firmowych. Współpracujemy z niezależnymi partnerami i to właśnie oni są jednym z naszych atutów. Wiemy, że perfekcyjne współdziałanie z nimi pozwala nam osiągnąć sukces i systematycznie się rozwijać - mówi Ł. Kucharczyk. - Budujemy sieć sprzedaży w oparciu o najlepsze z możliwych dopasowanie się do potrzeb i oczekiwań naszych partnerów; od samej komunikacji począwszy, przez ofertę, produkcję, szybkość realizacji, na transporcie i serwisie kończąc - wylicza. 

Strategia rozwoju firmy opiera się nie na intensywnym budowaniu marki, ale właśnie na działaniach skoncentrowanych na jak najlepszej współpracy z dystrybutorami. Solidny producent, stabilny partner, komunikacja i współdziałanie na partnerskich zasadach nawet z najmniejszymi producentami - to podwaliny sukcesu firmy EKO-OKNA. 

Najszersza oferta produktowa w Europie
- Kończą się powoli czasy tanich i małych producentów. Dzisiaj inwestorzy budujący dom są wymagający i świadomi; szukają rozwiązań, które będą nowoczesne, innowacyjne, energooszczędne, a zarazem będą służyć przez długie lata - przypomina Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu firmy EKO-OKNA. 

Spółka dysponuje najszerszą w Europie ofertą stolarki otworowej, to kompleksowa propozycja obejmująca produkty podstawowe oraz produkty klasy premium. Asortyment zawiera kilkadziesiąt różnych systemów okiennych i drzwiowych (wykonanych z PVC, aluminium i drewna), a także systemy przesuwne, rolety, bramy segmentowe, moskitiery i okiennice. EKO-OKNA to także nowoczesne rozwiązania dedykowane budownictwu pasywnemu i inteligentnym domom. Firma proponuje innowacyjne produkty (takie jak siatki antysmogowe, szyby z powłoką selektywną czy aluminiowe nakładki Aluskin), jak również niestandardowe systemy. 

EKO-OKNA dysponują największym w Polsce magazynem profili i jedną z największych okleiniarni profili PVC. Oferta kolorystyczna okien PVC obejmuje ponad 60 kolorów, inwestor można wybrać ponadto produkty okleinowane w technologiach Full Colour oraz Cool Colors. Wyroby są okleinowane na miejscu, profile również lakieruje się w lakierni proszkowej znajdującej się na terenie firmy.

Jak kompleksowość oferty wygląda w praktyce? Wszystkie elementy potrzebne do ukończenia inwestycji są dostarczane jednym transportem. Pochodzą od tego samego producenta; nie ma zatem mowy o różnicach w poszczególnych kolorach, są serwisowane także przez jeden podmiot. Realizacja standardowych zamówień trwa zaledwie 7 dni roboczych, nietypowe produkty są tworzone także w krótkim czasie, w 2-3 tygodnie. 

Rodzima produkcja, zachodnia jakość
O sile EKO-OKIEN świadczy nie tylko liczba dostępnych produktów, ale przede wszystkim ich doskonała jakość. Spółka stosuje tylko komponenty od renomowanych, europejskich dostawców. Dla przykładu: firma od lat współpracuje z wiodącymi producentami profili PVC (Aluplast, Salamander, Decco) oraz okuć: GU, Maco oraz Dr. Hahn. Solarka aluminiowa powstaje w oparciu o kształtowniki wiodących marek (Aliplast i Aluprof), z kolei silniki do automatycznych systemów sterowania dostarczają Somfy, Selve i Sukces. Bramy segmentowe są natomiast tworzone w oparciu o produkty Hoesch Bausysteme GmbH. 

Fabryka może pochwalić się imponującym parkiem maszyn umożliwiającym osiągnięcie perfekcyjnej estetyki produktów. To właśnie EKO-OKNA jako pierwsze w Europie wprowadziły do masowej sprzedaży okna wykonane w technologii kształtowego zgrzewania profili V-Perfect.

Firma z Kornic eksportuje aż 80 proc. produktów; trafiają one do 33 krajów, w tym także do  Stanów Zjednoczonych i Australii. Spółka zapewnia specjalistyczne wsparcie w 10 językach obcych. - Doświadczenia zebrane na zagranicznych rynkach procentują. Żaluzje fasadowe; pakiety 4-szybowe; ekstremalnie energooszczędne styropianowe skrzynki nadprożowe; rozwiązania z zakresu inteligentnego budownictwa i ciepłego montażu - to tylko niektóre z produktów ulepszonych dzięki dobrej współpracy z zagranicznymi partnerami. W ten sposób również na polski rynek dostarczamy wyroby najlepszej jakości - zapewnia Ł. Kucharczyk. 

- To paradoks: cieszymy się doskonałą renomą wśród przedstawicieli całej europejskiej branży, a tymczasem w Polsce nasza marka nie jest jeszcze powszechnie znana. To się jednak powoli zmienia, głównie za sprawą naszych partnerów handlowych - zauważa przedstawiciel EKO-OKIEN.

Siła firmy tkwi w partnerach handlowych
Producent z Kornic współpracuje z 6 tys. partnerów handlowych i to głównie za ich pośrednictwem dociera do odbiorców ostatecznych. Z myślą o dystrybutorach EKO-OKNA przygotowały pakiet materiałów informacyjnych i marketingowych. - Dbamy o to, aby nasi partnerzy dysponowali wszystkimi potrzebnymi narzędziami ułatwiającymi im pracę. W związku z wprowadzeniem nowych norm prawnych dot. stolarki okiennej, od początku roku zorganizowaliśmy kilkadziesiąt spotkań szkoleniowych poświęconych tym zagadnieniom. Partnerów zapraszamy także na szkolenia produktowe, umożliwiamy im również wizytę w fabryce. Naszą wiedzą i doświadczeniem dzielimy się ponadto za pośrednictwem biuletynu informacyjnego „EkoNews”. Z myślą o naszych partnerach biznesowych uruchomiliśmy także platformę internetową Window4U.eu, za pośrednictwem której Klient o każdej porze dnia i z każdego miejsca na ziemi może wykonać samodzielnie wycenę swojego zamówienia - podkreśla Ł. Kucharczyk. 

Niedawno firma wydała specjalną publikację pt. „Współpraca z korzyścią”, będącą swoistym kompendium wiedzy o producencie. - Zebraliśmy w niej najważniejsze informacje dot. EKO-OKIEN. Można powiedzieć, że to „firma w pigułce” - podsumowanie przyświecających nam idei, informacje na temat oferty, serwisu oraz warunków współpracy. Publikacja zawiera także linki do wszystkich katalogów produktowych. W jednym dokumencie zawarliśmy odpowiedź na pytanie „Dlaczego warto z nami współpracować?” - opisuje Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu EKO-OKIEN. Publikacja jest dostępna w 8 wersjach językowych, można ją pobrać ze strony https://indd.adobe.com/view/9d60c1db-72e7-4d33-9956-72ce123a8f8a .

Potwierdzeniem słuszności tych działań jest fakt, iż tylko w ubiegłym roku spółka pozyskała 1,7 tys. nowych klientów. Co więcej, badania przeprowadzone przez spółkę dowodzą, że aż 87 na 100 dealerów rekomenduje współpracę z firmą EKO-OKNA. - Niejednokrotnie słyszymy, że dystrybutorzy (nawet ci, którzy na co dzień ze sobą konkurują) polecają sobie wzajemnie naszą ofertę. To dla nas największe wyróżnienie; cenna forma docenienia naszej działalności. Co ciekawe, produkty EKO-OKIEN są przez naszych partnerów reimportowane, np. z Francji trafiają do Maroka, czy Algierii - mówi Ł. Kucharczyk. 

Własny transport daje ogromne możliwości
Mieszkańcy Kornic i pobliskich gmin przyzwyczaili się już do widoku samochodów ciężarowych firmy EKO-OKNA, które ze Śląska wyruszają na drogi całej Europy. Tylko w ubiegłym roku ciężarówki pokonały łącznie ponad 13 mln kilometrów. To tak, jakby okrążyły Ziemię ponad 300 razy! Najwyżej położonym punktem, do którego producent dostarczył zamówienie była przełęcz Furka w Szwajcarii (2436 m.n.p.m.), zaś najodleglejszym miastem jest Malaga w Hiszpanii (zlokalizowana 3132 km od siedziby firmy). 

Flotę EKO-OKIEN tworzy obecnie 240 samochodów ciężarowych. Każdy z nich jest wyposażony w wózek widłowy ułatwiając rozładunek towarów bez względu na miejsce; czas dostawy skraca się nawet do 7 dni, a odbiorca nie musi ponosić dodatkowych kosztów. EKO-OKNA umożliwiają płatność kartą bezpośrednio przy odbiorze zamówienia.

Innowacyjność nie tylko na poziomie produktu
Produkty badane i testowane są we własnym laboratorium. To niezwykle ważny element stałego kontrolowania jakości gotowych produktów. Firma udoskonala wyroby, wdraża także nowe rozwiązania. 

Rozwój to słowo klucz także w kontekście załogi. EKO-OKNA organizują szkolenia i kursy językowe, a nowo zatrudnionym zapewniają pełne wsparcie ułatwiające start w miejscu pracy. Jednym z innowacyjnych projektów jest „Fabryka pomysłów”. Celem inicjatywy jest zachęcenie pracowników do dzielenia się sugestiami i rozwiązaniami, które mogą przyczynić się do rozwoju przedsiębiorstwa oraz jego oferty. Projektów przybywa z dnia na dzień, wiele z nich już zostało zrealizowanych, pomysłodawcy najciekawszych idei - nagrodzeni. Nie bez przyczyny mottem firmy są słowa „Razem stanowimy siłę ciągle zmieniając się na lepsze”.

***

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media
Autor zdjęć: Archiwum EKO-OKIEN

***

EKO-OKNA S.A. to międzynarodowy producent stolarki okiennej i drzwiowej z PVC, drewna i aluminium. Na rynku od 1998 roku. Produkcja odbywa się w czterech halach, wyposażonych w najnowocześniejsze, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne. Proces produkcyjny wspierany jest przez wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pracowniczą. Firma stawia na rozwój i innowacje. EKO-OKNA jako pierwsze w Europie wprowadziły do masowej sprzedaży okna wykonane w technologii kształtowego zgrzewania profili V-Perfect. Firma oferuje kilkadziesiąt różnych systemów okiennych i drzwiowych. Produkuje także systemy przesuwne, rolety, bramy segmentowe czy moskitiery. Wszystko najwyższej jakości, gdyż korzysta z wysokiej klasy materiałów pochodzących od wiodących, europejskich dostawców. Zakład daje gwarancję bezpieczeństwa i trwałości swoich produktów. Działa w oparciu o systemy zarządzania jakością ISO 9001.

***

KONTAKT:
EKO OKNA S.A.
www.ekookna.pl 

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS