Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-04-26

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dobry rok finansowy dla Boehringer Ingelheim

150x110
Firma farmaceutyczna Boehringer Ingelheim analizuje pełen sukcesów rok finansowy 2012. Mimo wielu nowych wyzwań firma zapewniła sobie zyskowność i rozwój. W porównaniu z poprzednim rokiem wartość sprzedaży netto wzrosła o 11,5% i wyniosła około 14,7 miliarda euro (po korekcie walutowej – o 6,3%). W bieżącym roku finansowym firma spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży o około 5-6%. Boehringer Ingelheim zatrudnia obecnie ponad 46 000 pracowników na całym świecie, co oznacza wzrost zatrudnienia o około 5%.

„Rok 2012 okazał się dla nas bardzo pomyślny – przyniósł zadowalający wzrost rynku oraz przychód operacyjny, a także postęp w zakresie portfolio produktów. Skutecznie stawiliśmy czoło licznym wyzwaniom.” – zauważył prof. Andreas Barner, prezes Zarządu, podczas Dorocznej Konferencji Prasowej, która odbyła się dziś w Ingelheim. Firma nadal koncentruje się na innowacjach opracowywanych przez własny dział badań i rozwoju. – „Będziemy kontynuować realizację tej strategii niezależnie od coraz trudniejszych uwarunkowań, dążąc do zabezpieczenia przyszłości firmy.” – dodał profesor Barner. 

Planowane wprowadzenie na rynek nowych produktów
W roku 2013 r. Boehringer Ingelheim planuje wprowadzić na rynek nowy lek stosowany w leczeniu raka płuc. Onkologia będzie stanowić drugi – obok cukrzycy – medyczny filar działalności firmy. Planowane jest wprowadzenie na rynek kolejnych leków umożliwiających postępy w dodatkowych wskazaniach terapeutycznych, a także w leczeniu POChP, astmy, cukrzycy i zapalenia wątroby typu C. Boehringer Ingelheim świadomie nie koncentruje się wyłącznie na opracowywaniu produktów charakteryzujących się potencjałem sprzedażowym, lecz także prowadzi badania nad preparatami stosowanymi na przykład w leczeniu samoistnego włóknienia płuc - choroby bardzo rzadkiej. „Zaangażowaliśmy się również w prowadzenie badań w dziedzinach, w których istnieją pilne i niezaspokojone potrzeby opracowania leków na trudne w leczeniu jednostki chorobowe, dotykające niewielkiej liczby osób. Tutaj również chcemy wnieść swój wkład w rozwój metod leczenia, nie oglądając się na zysk.” – podkreślił profesor Barner.

Odpowiednie finansowanie
„Niezależność grupy spółek Boehringer Ingelheim to nadrzędny cel udziałowców i zarządu. Uwzględniamy go, opracowując strategię naszej firmy. To określa naszą skłonność do podejmowania ryzyka, jak również strukturę bilansu i wyjaśnia, dlaczego inwestujemy nasze pieniądze w rozwój organiczny.” – zauważył Hubertus von Baumbach, członek Zarządu odpowiedzialny za finanse. 

Większe nakłady na badania i rozwój
W zeszłym roku suma inwestycji w badania i rozwój oraz aktywa materialne ponownie wzrosła w sposób znaczący. Firma Boehringer Ingelheim zwiększyła nakłady na badania i rozwój o 11% do wysokości około 2,8 miliarda euro. 

Wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach biznesowych
W niezależnych rankingach 15 największych firm farmaceutycznych Boehringer Ingelheim ponownie okazał się jednym z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw. Rozwój umożliwiły wyniki osiągane we wszystkich trzech segmentach biznesowych: preparaty farmaceutyczne dla ludzi (Human Pharmaceuticals), produkty weterynaryjne (Animal Health) oraz biofarmaceutyki (Biopharmaceuticals).
W roku 2012 wartość sprzedaży w segmencie preparatów farmaceutycznych dla ludzi wyniosła 13,08 miliarda euro, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z poprzednim rokiem (po korekcie walutowej – o 7,7%). Znaczna część sprzedaży produktów grupy (78%) przypada na segment biznesowy leków wydawanych na receptę. Wartość sprzedaży netto w tym segmencie wzrosła o 13% (po korekcie walutowej – o 7,7%) i wyniosła około 11,4 miliarda euro. „Wśród naszych produktów największy wzrost sprzedaży (76,2%) odnotowano w przypadku dabigatranu - doustnego leku przeciwzakrzepowego.” – zauważył von Baumbach. Również wartość sprzedaży tiotropium wzrosła o dalsze 13% i wyniosła około 3,6 miliarda euro.
Ponadto w roku 2012 o kolejne 7,8% (po korekcie walutowej – o 4,7%) wzrosła wartość sprzedaży produktów dostępnych bez recepty, która wyniosła 1,5 miliarda euro. Na ten segment biznesowy przypada dziesięć procent sprzedaży netto. Kluczowe międzynarodowe marki to BUSCOPAN®, DULCOLAX®, MUCOSOLVAN®, PHARMATON® oraz BISOLVON®. W roku 2012 wartość sprzedaży leku BUSCOPAN® po raz pierwszy przekroczyła próg 200 milionów euro. Boehringer Ingelheim zajmuje siódme miejsce na świecie wśród największych producentów produktów bez recepty.
W segmencie biznesowym produktów weterynaryjnych (Animal Health) firma Boehringer Ingelheim również uzyskała po raz pierwszy sprzedaż o wartości przekraczającej miliard euro, co stanowi mniej więcej 7% obrotu grupy. W porównaniu z minionym rokiem wartość sprzedaży wzrosła o 8,8% w porównaniu z wcześniejszym rokiem (po korekcie walutowej – o 3,8%). Głównym czynnikiem stymulującym wzrost były szczepionki dla świń z oferty produktów Ingelvac. Sprzedaż PCV-2 o wartości 279 milionów euro. To czyni ją szczepionką zwierzęcą, która osiągnęła najwyższą sprzedaż na świecie.
W roku 2012 przychód Boehringer Ingelheim wyniósł 549 milionów euro ze sprzedaży biofarmaceutyków. Oznacza to wzrost o 5,8 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i stanowi około 4% obrotu grupy.

Perspektywy
W bieżącym roku finansowym firma Boehringer Ingelheim spodziewa się dalszego rozwoju i oczekuje wzrostu sprzedaży na poziomie 5-6%. Firma chce również kontynuować fazę wzrostu w kolejnych latach.
Więcej informacji na temat roku finansowego 2012 można znaleźć na stronie internetowej Boehringer Ingelheim: 
http://www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference.html 

O grupie firm Boehringer Ingelheim:
Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie. Działa globalnie za pośrednictwem 140 podmiotów zależnych i zatrudnia ponad 46 000 pracowników. Prowadzi prace badawczo-rozwojowe, produkcję i sprzedaż innowacyjnych produktów leczniczych o wysokiej wartości terapeutycznej, przeznaczonych do stosowania w medycynie i weterynarii. Firma, założona w roku 1885 pozostaje nieprzerwanie własnością rodziny Boehringer, a jej centrala zlokalizowana jest w Ingelheim w Niemczech.

Głównym elementem kultury Boehringer Ingelheim jest zobowiązanie do działań zgodnych z zasadami odpowiedzialności społecznej. Fundamentem globalnej działalności firmy jest zaangażowanie w projekty społeczne, opieka nad pracownikami i ich rodzinami oraz zapewnianie wszystkim pracownikom równych szans. Współpraca i wzajemny szacunek oraz ochrona środowiska i zrównoważony rozwój stanowią nieodłączną część wszystkich przedsięwzięć firmy Boehringer Ingelheim.

W 2012 roku firma Boehringer Ingelheim odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 14,7 mld euro. 22,5% wartości przychodów netto w największym segmencie biznesowym firmy, tzn. w segmencie leków na receptę, zainwestowane zostało w badania i rozwój.

Więcej informacji na stronie internetowej: www.boehringer-ingelheim.com




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS